Medlem

Måste tyvärr vara lite konservativ av mig och säga att nyöversättningen inte var någon höjdare i min smak.. Saknar Frog's dialekt som han hade. ):

I övrigt en utav de absolut bästa spel som någonsin gjorts.
Om jag inte missminner mig så finns det 13 olika endings till detta spel.. Så det är bara börja nöta!


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Har spelat Chrono Trigger ett tag nu på DS, och det e förbannat kul! :]

Vad som skulle få mig överlycklig skulle vara om de bestämde sig för att släppa Chrono Cross på PSN.
Har inte ett Xbox men att se det på Xlive skulle inte varit så dåligt det heller, ge alla en chans att få spela igenom ett mästerverk. :]

Medlem

Inte konstigt att det fick högsta. Det är skitbra.
Kul som fan att ni kör DS nu med. Det finns mycket bra spel. Den (nya) konsollen där jag känner att jag hittat flest spel jag gillar. Det finns mycket skit med, fast de kan ni skippa...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Kanon med täckning av bärbart! Ända sedan släpp har DS varit det jag lirat mest på förutom dator och jag tycks alltid ha intressanta spel att köpa på den även när vissa säger att den har torkor.

Man måste förvisso importera mycket då allt släpps så sent här i Europa.

Medlem

Hmm... jag körde igenom det på emulator för några år sen och visst var det bra, men något toppbetyg skulle jag nog inte ge de. 4 av 5 kan jag nog sträcka mig till iallafall

Garanterat värt en genomspelning hur som helst.

Medlem

Var fett värt att köpa från VGP och lira i November, härligt att man äger ett av de bästa rollspelen (SNES versionen är fruktansvärt dyr)

Medlem

Ser man på, ännu en titel som kommer få DS att höjas ytterligare ett par himlar på marknaden.
Har personligen aldrig spelat spelet, fastän jag garanterat har det i någon SNESROM-mapp på burken. Däremot har jag hört en hel del av musiken från spelet i diverse machinimas etc. och kan bara säga att den i sig är ett mästerverk i Final Fantasy-klass.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Spelar för fullt nu!! Kan också bara ge det topp betyg!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Jag har visserligen hört en hel del gott om Chrono Trigger från min kusin, men ändå. Ett rollspel i 2d? Fan vad trist det låter. Det finns kanske ett eller två spel från Chrono Triggers tid som erbjuder underhållningsvärde och det känns lite som ett risktagande att lägga ned mina pengar på ett sådant spel då.

jag tänkte skriva en hyffsat lång utläggning om hur fel du har men det är så uppenbart att du inte vet vad du pratar om att jag låter bli.

MFC
Medlem

Dags för "Såg på betyget att det inte var ett Wii-spel"-citatet!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Lätt mitt favorit RPG!
Som ni kanske märkt har jag Dalton som avatar

Medlem
Skrivet av kebbe:

Jag har visserligen hört en hel del gott om Chrono Trigger från min kusin, men ändå. Ett rollspel i 2d? Fan vad trist det låter. Det finns kanske ett eller två spel från Chrono Triggers tid som erbjuder underhållningsvärde och det känns lite som ett risktagande att lägga ned mina pengar på ett sådant spel då.

Gillar du inte RPG så visst, hoppa för all del över Chrono Trigger. Om du nu faktiskt gillar RPG men aldrig spelat ett i 2D så får man väl säga att det är lite av ett mirakel.

Baldur's Gate, Planescape: Torment och Fallout bara för att nämna några? Inte testat dessa? Var har du varit de senaste 10 åren?

Nu ska jag minsann beställa en DS och Chrono Trigger. Blir perfekt för min kommande affärsresa.

Vilka andra DS-spel bör man ha egentligen, ni som har koll på konsolen?

Skribent
Skrivet av erge:
Skrivet av kebbe:

Jag har visserligen hört en hel del gott om Chrono Trigger från min kusin, men ändå. Ett rollspel i 2d? Fan vad trist det låter. Det finns kanske ett eller två spel från Chrono Triggers tid som erbjuder underhållningsvärde och det känns lite som ett risktagande att lägga ned mina pengar på ett sådant spel då.

Gillar du inte RPG så visst, hoppa för all del över Chrono Trigger. Om du nu faktiskt gillar RPG men aldrig spelat ett i 2D så får man väl säga att det är lite av ett mirakel.

Baldur's Gate, Planescape: Torment och Fallout bara för att nämna några? Inte testat dessa? Var har du varit de senaste 10 åren?

Nu ska jag minsann beställa en DS och Chrono Trigger. Blir perfekt för min kommande affärsresa.

Vilka andra DS-spel bör man ha egentligen, ni som har koll på konsolen?

Kör Final Fantasy-spelen, både de till DS och GBA. Inklusive XII Revenant Wings, om du spelade XII till PS2 alltså. Då kommer du få många timmars RPGande iaf om du är ute och reser mycket.

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av kebbe:

Jag har visserligen hört en hel del gott om Chrono Trigger från min kusin, men ändå. Ett rollspel i 2d? Fan vad trist det låter. Det finns kanske ett eller två spel från Chrono Triggers tid som erbjuder underhållningsvärde och det känns lite som ett risktagande att lägga ned mina pengar på ett sådant spel då.

Gillar du inte RPG så visst, hoppa för all del över Chrono Trigger. Om du nu faktiskt gillar RPG men aldrig spelat ett i 2D så får man väl säga att det är lite av ett mirakel.

Baldur's Gate, Planescape: Torment och Fallout bara för att nämna några? Inte testat dessa? Var har du varit de senaste 10 åren?

Nu ska jag minsann beställa en DS och Chrono Trigger. Blir perfekt för min kommande affärsresa.

Vilka andra DS-spel bör man ha egentligen, ni som har koll på konsolen?

Final Fantasy IV. III:an är också bra men IV:an är hur bra som helst!!

Medlem

Snygg rip off på gamla goda phantasy star till sega 16 bitars ju:))
Så det är säkert skitroligt.


signatur

Antec Sonata 3 Asus Commando Asus Physx Q6600@3600mhz@Vattenkylning 4Gb dominator 8500 SAPPHIRE HD4850 Dlink DGL4300 Ikari Laser

Medlem

Hur kan spelet få betyget "Perfektion" när ni samtidigt tycker att "Bonusgrejerna..." är ett minus?

Medlem
Skrivet av MINO7AURO:

Hur kan spelet få betyget "Perfektion" när ni samtidigt tycker att "Bonusgrejerna..." är ett minus?

RTFA.

Skrivet av TFA:

Men samtidigt inverkar inte bonusmaterialet negativt på huvudspelet, som känns precis lika fräscht idag som 1995.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Spelade ut snes versionen i sommras, själv måste jag säga att detta spel är ett av tidernas bästa RPG


signatur

Zelda Nörd :D

Skrivet av erge:

Vilka andra DS-spel bör man ha egentligen, ni som har koll på konsolen?

Finns en hel del, beroende på vad du är ute efter, droppar lite snabbt mina favoriter och vad de är för något

Är du ute efter kluriga äventyrsspel är Phoenix Wright-serien fantastisk, den kan verka lite barnslig men kommer överraskande ofta in på ämnen som är allvarligare och bättre hanterade än de i moderna äventyrsspel som tar sig själva för seriöst. Bra humor också.

Jag har plöjt säkert 60-70 timmar i Advance Wars: Dual Strike, ett strategispel med charm och hyfsat djup. Riktigt roligt. Av samma utvecklare och i en annan serie som av min erfarenhet är minst lika bra har Fire Emblem: Shadow Dragon nyligen släppts till konsolen och jag planerar att köpa det så snart som möjligt, lite mer småskalig och personlig strategi i det.

Osu! Tatakae! Ouendan! är ett skitroligt musikspel med en västerländsk uppföljare som ska vara minst lika rolig, Elite Beat Agents. Verkar säkert lite udda men är överraskande roligt på väldigt många sätt

I somras fastnade jag helt för Shiren the Wanderer, en snygg och trevlig roguelike. Inte för alla, men i stark kontrast till vanliga jRPG:n där man oftast bara behöver följa en klyschig story till slutet. Det är svårt och varje steg framåt man lyckas ta kilar härligt i magen.

Sedan har vi ett till som jag inte testat ännu, men som fått lysande omdömen av actionfans: Bangai-o Spirits. Verkar knarkat roligt.

Kortare sagt har konsolen något skitkul för alla smaker, här har jag inte ens kommit in på de Nintendo-titlar många rekommenderar till den men som jag tycker krossas av övrigt spelutbud.

Medlem

"Tidlöst mästerverk" sammanfattar det verkligen på ett bra sätt.
Få spel som har fått mig så engagerad.
För övrigt måste jag bara påminna och tipsa om musiken i spelet som är helt underbar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Smörig story, osympatiska karaktärer och framför allt dåligt med utmaning tycker jag efter att ha spelat en större del av det....

12
Skriv svar