Midway ansöker om konkursskydd

Robot
Medlem
Midway ansöker om konkursskydd

Misstänker att det blev lite fel med länkarna, ska dom verkligen se ut så där?

Inaktiv

Ööö, hur lyckas man? Man borde ju stanna upp produktion och utveckling när skulden blir 5-6 siffrig :S 2 miljarder... ja så det kan gå när man använder SMS lån hyhy.

Medlem

På vilken annan sida står det att spelet sålt så här bra?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Medlem

När släppte Midway ett spel senast som var väl genomarbetat?

Men visst är det synd. De har ju trots allt varit med om att driva utvecklingen framåt och liksom SEGA hade de en guldålder på 80-90 talet. Så går det när räknenissar får för mycket makt.

Medlem

Jag kommer då inte gråta när denna dinosaurie dör. Kollar man på"utvecklare av"-listan så finner man nästan bara filmlicensspel, sportspel och fightingspel. Ingen av dem är genrer jag är särskilt förtjust i. Det är dock konstigt att de är på väg att gå i konkurs. Just den typen av spel som de utvecklar är riktiga mainstreamspel och brukar sälja som smör.

Medlem

2 miljarder?!

Medlem
Skrivet av Wartex:

Jag kommer då inte gråta när denna dinosaurie dör. Kollar man på"utvecklare av"-listan så finner man nästan bara filmlicensspel, sportspel och fightingspel. Ingen av dem är genrer jag är särskilt förtjust i.

Håller med till fullo. Kollade just vilka spel de hade utvecklat, av alla dem som fanns listade hade jag spelat ett och det var Stranglehold vilket var "mjääeek..." inget bra lir direkt.
De kanske skulle tänkt lite mer på vad européer gillar för spel? Eller säljer sådana där spel bra i Europa? Det går ju inte hem hos oss nordbor/svenskar iaf.

Medlem

Många glömmer nog den stora roll Midway spelade på arkadfronten på 80-talet - de tog ju t.ex. Space Invaders och Pac-Man västerut.

Medlem

man kan inte leva på gamla 80-tals arkad klassiker 20 år senare

oan
Medlem

Midway har inte producerat mycket kvalité de senaste åren. Allt känns halvdant. Jag är inte förvånad över ansökan om konkurskydd. Däremot är jag förvånad över att det handlar om en förlust på 2 miljarder. Har de ingen framförhållning på Midway?

Medlem

UT III anser jag hålla högstandard, Blacksite hade god potential men snubblade på alla buggar.

Medlem

MORTAL BANKRUPTCY!

FINISH HIM!

CAPITALISM!

..höhö~

zsm
Medlem

[quote=SWEBarb]man kan inte leva på gamla 80-tals arkad klassiker 20 år senare :([/quote

Street Fighter och sånna krejer funk brao jao!

Medlem

Sega och Midway är nog inte dom enda spelbolagen som går knackigt,
det finns nog fler bolagschefer som sover dåligt på nätterna.

Medlem
Skrivet av ZUJ:

Sega och Midway är nog inte dom enda spelbolagen som går knackigt,
det finns nog fler bolagschefer som sover dåligt på nätterna.

Men de är de enda som borde sova dåligt. Levererat uteslutande dåliga spel, sedan -95.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

klagar man på mortal kombat suger man automatiskt.


signatur

//monster

1
Skriv svar