Chili con Carne, Ay Caramba Style

Antikvitet
Chili con Carne, Ay Caramba Style

I kväll tänker jag dela med mig av receptet på min Chili con Carne, Ay Caramba Style. Nu undrar du säkert varför jag kallar den Ay Caramba Style. Och svaret är inte så svårt - det är så mycket chili i att du lätt kan missta den för en chilimilkshake. Men den är sanslöst god, och lätt, att göra.

Ingredienser:

* 500 gram köttfärs
* 1 rödlök
* 2 klyftor vitlök
* 1 röd paprika
* 2 st färska tomater
* 1 färsk röd chili
* Skivade jalapeños
* Ett halvt paket passerade tomater
* En burk vita bönor i tomatsås
* Tomatpuré
* Chilisås
* Tigersås
* Chilipulver
* Gräddfil
* Bröd (minibaguetter)

Gör så här:

1. Hacka rödlök, skala vitlök och tärna tomater.

2. Bryn köttfärs. Glöm inte att salta och peppra rejält, samt krydda med chili. Häll på tigersås, några matskedar.

3. Häll i lök, stek kort. Pressa i vitlöken, häll i tomater, paprika, jalapeños, bönor, passerade tomater, tomatpuré och chilisås.

4. Öka mängden passerade tomater och chilisås under avsmakning. Krydda kraftigt med mer salt, peppar och chili. Låt koka mustigt.

5. Servera med varmt, nygräddat bröd och gräddfil.

Lycka till! Jag hade tagit en bild på resultatet om det gick att fotografera det på ett värdigt sätt.

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv
Chili con Carne, Ay Caramba Style

Jag brukar ha en skvätt porter i min Chili con Carne, låter kanske konstigt men det blir en väldigt god smakkombination.
Slänger även i ett par habaneros, allt för att plåga porslinsgudinnan dagen efter.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

jag bugar för detta gudomliga recept! *bugar och dunkar huvudet i golvet*


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Skägg.
10 Chambers

Gjordeen episk con carne förraveckan, märkte att spiskummin lyfte hela grytan. Precis som paprika- och chiliåulver måste det dock fräsas i matfettet för att inte smaka jordigt. Brukar också ha mer olika sorters bönor i: stora vita, svarta, black eyed, känske lite kidney och kikärtor.


signatur
1
Skriv svar