C2D E8400 Väldigt intressant eller inte?

Medlem
C2D E8400 Väldigt intressant eller inte?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344772

Har inte läst så mkt om denna processor men det verkar vara väldigt bra pris, och det är väl 45nm prolle? Ska snart köpa delar och bygga, vad gäller för spel nu och om något år , Duo eller quad? Hjälp!

Tack på förhand

Medlem

Väldigt intressant om du frågar mig. Snabbare än e6850 men även billigare. Ska klocka som en gud också har jag hört. 4.5ghz på luft utan problem...

Jag ska köpa en till mitt nya system.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Någon fler som kan tänkas tycka till? Bra pris eller inte, bra prestanda? Är den sval? Dua eller quad för tunga spel?

nj
Medlem

Penryn är helt klart intressant, rätt många som verkar köpa E8400 för överklockningen om inte annat då den ersätter nuvarande E6850.
Har man ett moderkort som stödjer processorn så ser jag faktiskt ingen anledning att inte köpa E8400 (särskilt om man funderar på E6850 annars).

Angående dual- eller quad core-processor så är väl egentligen dual cores att föredra för spelprestanda just nu.
Ja, quad core är förmodligen framtiden, men som det ser ut i dagsläget så nyttjar majoriteten av alla spel egentligen bara en enda kärna, det finns en handfull som kan nyttja två och ännu förre som kan nyttja fyra.
Eftersom Intels quad cores generellt har lägre klockfrekvens än dual core-varianterna så presterar de även generellt sämre när det handlar om saker som maximalt nyttjar max två kärnor.
Den här tråden har massa bra punkter som helt klart är värd att läsa genom om man funderar på att köpa en dual- eller quad core-processor.

Inaktiv

Skoj att precis ha inhandlat E6850.

Medlem

Skulle gått på quad men visst den där ser la okej ut.

Medlem

Har precis beställt mitt ex

Intel FTW


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

1
Skriv svar