Medlem

Tycker flower är det mest annorlunda och grymma spelet sen braid.

Båda spelen får en 5/5 av mig i betyg.

Hehe ja använder även flower som screensaver, och njuter av både bild och ljud ^^


signatur

Everyday I worry all day

Inaktiv
Inaktiv

Grafiken ser väl helt ok ut, dock övertygad om att det hade varit snyggare på Xbox 360.

Inaktiv
Skrivet av nynex:

Grafiken ser väl helt ok ut, dock övertygad om att det hade varit snyggare på Xbox 360.

PS3an har bättre grafikkort o allt annat sånt så de hade nog inte varit snyggare på 360it...

Inaktiv

Majoriteten av alla spel som släppts till både 360 och PS3 har sett bättre ut på 360, googla själv så får du se.

Redaktör
Skrivet av nynex:

Majoriteten av alla spel som släppts till både 360 och PS3 har sett bättre ut på 360, googla själv så får du se.

Jag tar absolut inte ställning för vilken konsol som är snyggast/bäst/kraftfullast/nödvändigast eller nåt annat. Men, jämförelsen du gör baseras på spel som utvecklas till båda, och det är ett välkänt faktum att kodandet till Xbox 360 liknar kodandet till Windows, vilket för många utvecklare gör det enklare än PS3-kodandet. Det kan vara anledningen till att vissa spel är snyggare till 360.

Kikar man på plattformsspecifika titlar (#Gears of War 2, #Fable 2 m.fl för 360 kontra #LittlebigPlanet, #Killzone 2, #Resistance 2 m.fl. för PS3) lutar det nog snarare åt att PS3:an tillåter läckrare grafik. I alla fall i mina subjektiva ögon.


signatur
Medlem

Jag kallar nog hellre Flower en upplevelse än ett spel, eller kanske som eldfluga antyder, konst.

En skön, njutbar upplevelse som berättas enbart med bilder och toner, men med en lite mörkare och tänkvärd underton.

Helt klart värt sina 70 kr.

Medlem

Jag blev inspirerad av det här spelet. Tänk er om man hade kunnat köra detta online med andra spelare och se deras blomblad komma flygande. Kanske med blomblad från andra arter som korspollineras med andra... möjligheterna är oändliga!

Eller varför inte ett helt nytt koncept där man är en pensel med färg som målar, tillsammans med andra penslar på en gigantsikt duk.

Snart myser jag vidare på ängen.

Hur är detta i jämförelse med Flow? Kontrollerna låter ju ganska lika, en knapp plus sixaxis. Är det stor skillnad mot Flows "simma runt och käka saker" och Flowers "flyga runt och sätta på blommor"? Låter lite som samma grej fast i olika världar, eller har jag helt fel? Blir ett köp iaf så får jag bedöma själv.

Medlem

Det är trevligt att det börjar dyka upp sådana här "småspel" som utmanar konceptet om vad ett spel faktiskt är. Flower kändes nästan mer som konst än ett spel.

Jag håller dock inte med recensenten om att man ska spela allt på en gång. Ett avsnitt om dagen kändes väldigt bra för mig då jag i slutet av varje del började känna mig "mätt" av upplevelsen och styrningen + att man har något att se fram mot.

Medlem

Utan tvekan värt 70kr, grafiken är toppen och kontrollerna är kanon, och även den harmoniska musiken är så ljuv.

4/5 är nog rätt betyg, men de lutar ändå lite åt 4.5/5.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av nynex:

Majoriteten av alla spel som släppts till både 360 och PS3 har sett bättre ut på 360, googla själv så får du se.

Jag tar absolut inte ställning för vilken konsol som är snyggast/bäst/kraftfullast/nödvändigast eller nåt annat. Men, jämförelsen du gör baseras på spel som utvecklas till båda, och det är ett välkänt faktum att kodandet till Xbox 360 liknar kodandet till Windows, vilket för många utvecklare gör det enklare än PS3-kodandet. Det kan vara anledningen till att vissa spel är snyggare till 360.

Kikar man på plattformsspecifika titlar (#Gears of War 2, #Fable 2 m.fl för 360 kontra #LittlebigPlanet, #Killzone 2, #Resistance 2 m.fl. för PS3) lutar det nog snarare åt att PS3:an tillåter läckrare grafik. I alla fall i mina subjektiva ögon.

Jämför då istället Burnout Paradise City som faktiskt utvecklades för PS3 och sedan 360 är det någon skillnad i "snygghet?"

För övrigt tycker jag ni skulle ha modererat bort den där posten då den var ett troll och inte hade något med diskussionen om spelet att göra...

Inaktiv
Skrivet av eldloppa:

Även jag är småbarnsförälder och har köpt och spelat igenom denna lilla pärla till spel. Som andra sagt, flytet är helt fantastiskt och det är skönt att bara luta sig tillbaks och drömma sig bort lite. Även lillen är alldeles fascinerad av spelet

Som sagt "banorna" (mer precist drömmarna) börjar med en ensam blomma. När man som vinden börjar blåsa på den blommar den upp och släpper från sig ett kronblad. Detta blåser man runt lekfullt i vinden och försöker nå andra blommor som då slår ut och släpper ifrån sig fler kronblad.

Vissa blommor har en "halo" runt sig och har särskild betydelse. När man öppnat en hel grupp sådana händer något speciellt, såsom exempelvis att en slags färgexplosion sker och målar världen närmast runtomkring, eller att något maskineri går igång, eller vad som helst.

Spelet börjar ganska glättigt och lättsamt men får snart en allvarlig, djupt mörk underton. Man får en känsla av hopplöshet nästan, vilket jag tror är vad spelmakarna försökt förmedla. Med sin vind och sitt kronblad kämpar man mot ett osynligt hot, för en miljö som är döende.

Det är verkligen vackert. Som konst nästan. Jämfört med att betala för en biobiljett var detta verkligen värt varenda en av de få kronorna det kostade på PSN.

Tack, nu förstår jag vad det handlar om. Synd att det inte finns till pc =(

Skrivet av nynex:

Majoriteten av alla spel som släppts till både 360 och PS3 har sett bättre ut på 360, googla själv så får du se.

Det är rejält stor skillnad på prestanda mellan de olika konsolerna, men att bråka om det som konsument är ganska löjligt. I själva verket är det ju spelen som räknas, och utvecklarna gör allt för att spelen ska se likadana ut.

Sen är ju inte diagrammet för hur snygg grafik man får ut av vilken prestanda en linjär kurva heller. En dubblering av beräkningskraften kan i slutändan betyda ett marginellt snyggare spel.

1080p är mer än dubbelt så många pixlar som 720p, och kräver alltså mer än dubbelt så kraftfullt grafikkort. Men hur många ser egentligen skillnad? Och hur många skulle säga att 1080p är dubbelt så hög upplösning som 720p?

Och då pratar vi bara hur mycket prestanda en höjning av upplösningen kostar. Om man börjar arbeta med sånt som verkligen gör ett snyggt spel - effekter, komplexare modeller, mer avancerade shaders, etc. så kan man lätt dubblerat kraven på prestanda utan att spelaren märker någon skillnad alls.

Medlem

Som det står i summeringen på slutet, Första generationens spel till Xbox 360 var inte heller speciellt snygga.

Ganska komiskt att det ALLTID blir Xbox 360 vs PS3 i speltrådar om spel som bara kommer ut till en konsol...

Inaktiv

Är inte det en opiumvallmo på bilden som gör att man hamnar i den här tråden, eller är det bara en jävligt dåligt ritad korgblomma?


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Medlem
Skrivet av Användarnamn:

Är inte det en opiumvallmo på bilden som gör att man hamnar i den här tråden, eller är det bara en jävligt dåligt ritad korgblomma?

Med tanke på den mysiga, gemytliga lulligheten i spelet är det troligen opiumvallmo

12
Skriv svar