Takahashi om Noby Noby Boy

Robot
Medlem
Takahashi om Noby Noby Boy

Vad tusan o_O

Medlem
Medlem

Sjukt tufft ju.
Fast.... Jag förstår verkligen ingenting. Men häftigt, det är det.
Måste köpa sen. MOAHA. : €

Inaktiv

Nu har han äntligen förlorat det sista han hade av sin mentala hälsa...

Inaktiv

Han kanske borde ta det lite lugnt med syran.


signatur

War never changes.

Medlem

Nog det sjukaste jag sett, även då jag inte förstår vad jag just såg.

Medlem

Wat......teh....Fak?

Inaktiv

Drugs are baaaaaaaaaaaad okaaaay?

Medlem

så man ska få den maskliknande grejen att växa? och i takt med det växer de stora legogubbarna?

Medlem

vad i... kan någon förklara vad jag nyss tittade på?

Medlem

Alltså, jag som många förstår mig verkligen inte på det här spelet. Med Katamari var det en bra oförståelse, men det här har hittills i mina ögon bara uppfattats rätt meningslöst. Vad är det som får karaktären i fråga att sträckas ut?
Är tanken att man bara ska dra ut den för ett högre syfte, kan jag då inte lika gärna nöta i ett MMO som då också uppfyller andra syften. Jag är inte såld, kort och gott.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Antingen har jag missförstått något eller så är jag ett super geni, för jag har inga problem alls att förstå vad spelet går ut på.

Inaktiv

Det här är vad som händer när man kombinerar zen-buddhism med syra.

Medlem

Ok... De där va läskigt

Medlem

Nåt som får majoriteten att säga "WTF" kan inte vara fel. Måste ha en PS3

Medlem

What the fuck just happend?

Alltså, jag är imponerad. Det känns på tiden som de riktigt konstiga konstnärerna slår sig in på spelmarknaden. Det är ju någonting man måste testa själv känns det som, och det kommer jag göra!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Då det är många här som undrar vad tusan detta går ut på så tog jag mig friheten att wikipedia det hela:

"The player takes control of a worm-like quadrapedal character referred to as Boy.[3] Using the controller, the left analog stick moves the front of Boy while the right stick controls the back. By moving both ends in opposite directions, Boy's abdomen will stretch to great lengths. The player may maneuver Boy around its environment, interacting with stationary objects like houses, or AI-controlled characters such as barnyard animals.

The player accumulates points by how much they stretch during gameplay. These points can be submitted online via a character called Girl. Points submitted online by players to Girl will be added cumulatively, causing Girl to stretch. Beginning on Earth, Girl will stretch to the Moon, then to several other planets, each unlocking new playable environments for Boy to stretch in. The Noby Noby Boy team expects players to take between one and two weeks of cumulative play time to reach the Moon.[3]"

Medlem

kärlek. vill ha. nu.

älska regnet.

Medlem

http://o--o.jp/
Skön hemsida. Notera gärna videon längst ner där Boy ser ut att "humpa" regnbågen(!)

Torsdag, kom nu! haha

Medlem

Så spelet går alltså ut på att föra vänsterspaken åt vänster och högerspaken åt höger för att på så sätt sträcka ut masken?

Käns som att pong är ett fantastiskt mycket roligare spel, och grafiken verka vara ungefär jämförbar med pong också.

Medlem

Han har nog varit hos tandläkaren ett bra tag:)

Medlem

kommer de att vara ens hälften så roligt som katamari va så ska man ju ha de iafall

Medlem

Finns det inget demo på psn, eller är det chansa och köp.

Inaktiv

Hade gärna sett att de gjort ett nytt Katamari spel. Detta begriper jag mig inte på, mycket illegala substanser i studion?


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Japaner tål väl inte sprit vad jag vet, det kanske var nån japps som tog en snaps.

Medlem

Jag får paralleller till svt barnprogram från 90-talet eller teletubbies. Aja mannen ville ju bli konstnär egentligen så inte konstigt att han får utlopp för den ådran i sina spel. Musiken var fantastisk, nu skulle det inte sitta fel med en ps3.

KoP
Medlem

Jaaaaaaa! Äntligen kan jag trippa utan LSD!

Medlem

hmm hahaha verkat ju tufft men fattar inget.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

? i get not :S

12
Skriv svar