Left 4 Dead för halva priset

Robot
Medlem
Left 4 Dead för halva priset

Borde kostat så mycket från början me tanke på det fattiga innehållet.

Medlem

De som inte har det, köp det!

Medlem

blir inget köp för mig i alla fall


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Har väntat på att det ska sjunka i pris.
Hmmm nu blev man allt bra sugen att slå till.

Medlem

Ja det blev tråkigt fort.. bortkastade pengar

Medlem

Underbart spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Borde kostat så mycket från början me tanke på det fattiga innehållet.

Med tanke på att det "fattiga innehållet" håller för över 100timmars spel med ett par polare så var det ett vettigt pris.

Medlem

Med den oerhörda kvalité av spel och fortsatt support Valve står för är redan den tidigare prislappen rättfärdigad, men nu till halva priset kan jag inte se annat än att alla som inte hoppat på tåget ännu, har en någorlunda kapabel dator och åtminstone enstaka vettiga vänner, tar klivet denna helg.
Hade det priset gällt butik också hade jag nog köpt spelet på nytt bara för att få ett fodral i hyllan.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Underbart spel!

Medlem

Det är fortfarande för mycket imo. Efter de youtube-videos jag sett verkar det bara som en fattig HL2-mod, och ärligt talat, med den här digitala distributionen, hur fan kan något spel fortfarande ligga över 200 spänn?

Ta Company of Heroes som exempel. Jämför vad det kostar på Steam och hur mycket det kostar om ni bestället det på CDON (där jag hittade det billigast via prisjakt.nu). Om jag inte minns fel så köpte jag det INKLUSIVE FRAKT, och med ett FODRAL (tänk på alla omkostnader som ingår i detta, CD-tryck, frakt till leverantörer, etc. etc.) för typ 80 kr. Samma spel kostar strax över 200 kr på Steam (om jag inte minns fel). Mer än det DUBBLA priset, TROTS att det är en digital distributionskanal som rimligtvis borde vara billigare.

Jag tänker inte stödja Steam förrän de tar sig i kragen och erbjuder vettiga priser.

Medlem

Tycket inte alls att spelet var något märkvärdigt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Är det värt att lägga sin tid på? Har precis börjat spela lite PC-spel på min Mac och vill ha lite roliga spel för att variera sig lite från konsol-spelandet.

Medlem
Skrivet av notwist:

Jag tänker inte stödja Steam förrän de tar sig i kragen och erbjuder vettiga priser.

Då får du nog vänta.

Medlem

Folk som ser L4D som en taskig HL2-mod borde faktiskt... jag vet inte... spela spelet?

Med det sagt är det klart värt pengarna om du har vänner eller är beredd på att hitta ett gäng att lira med; annars skit i det. Man orkar inte med ryssar.

Medlem

Okej, vissa tycker det är lite innehållet, men det är fortfarande inte bortkastade pengar, då det är det roligaste co-op spelet jag vet, NÅGONSIN.
Men måste erkänna att man blir trött på det efter ett tag ... men spela inte spelet en vecka i sträck då. Det är sjukt kul att spela med kompisar en hel helg, men sen tröttnar man på det, då spelar man något annat tills man får suget att spela igen.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Inaktiv
Skrivet av Puddy:

Folk som ser L4D som en taskig HL2-mod borde faktiskt... jag vet inte... spela spelet?

Verkligen! det är ju inget spel som är slut bara för att man kört igenom alla kampanjer en gång, det är som att sluta spela TF2, UT, BF och Quake för att man kört en karta en gång och därefter klaga på att man inte fick mycket för pengarna

Ni som inte vågar/orkar/vill testa går miste om en massa kul

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av SWEBarb:

Borde kostat så mycket från början me tanke på det fattiga innehållet.

Med tanke på att det "fattiga innehållet" håller för över 100timmars spel med ett par polare så var det ett vettigt pris.

Varje kampanj tog ca 1-1½h att klara så att varva spelet tar ca 6-7h.
Ser knappast mig själv lira spelet i ca 93h ytterligare
Jagar achievments nu efter man klarat ut det bara (spelar på 360), galet svårt på expert iaf.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av notwist:

Det är fortfarande för mycket imo. Efter de youtube-videos jag sett verkar det bara som en fattig HL2-mod, och ärligt talat, med den här digitala distributionen, hur fan kan något spel fortfarande ligga över 200 spänn?

Det är mycket mer än en "HL2 mod". Visst är grafiken inte mycket att hänga i julgranen men det är otroligt väl designat, både grafiskt och gameplayet. Jämfört de HL2 moddar som faktiskt finns ute (Zombie Panic etc.) är de inte i närheten av den kvalitén som finns i L4D. Jag tyckte som du när innan L4D kom ut, men efter att ha spelet igenom det (åtskilliga gånger) så är det svårt att kalla det för "bara en mod".

Ska man klaga på något är det att spelet är för kort, speciellt om man ser på spelet som vilket annat FPS. Alltså att man spelar igenom allting på normal och lägger det på hyllan. I såna fall är det skrattretande kort. Dock är spelet gjort för att man ska nöta igenom det med vänner på expert nivå, vilket tar ordentligt med tid och är en riktig utmaning.

Är man helt fast i dagens Prince of Persia/Bioshock liknande spel (läs: spel som man inte kan misslyckas i vad man än gör) så är L4D inte rätt spel. Men för de som vill ha en utmaning så är det helt fantastiskt.

Inaktiv
Skrivet av Kerrai:

Ja det blev tråkigt fort.. bortkastade pengar

Jag tycker L4d är guld om man kör med några kompisar med pcw ,men också roligt med locala servrar:D

Medlem

Jag tycker det är det bästa Zombie-spelet som finns idag, lätt. :heart:
Men det är klart, alla kan ju inte tycka som jag.
Erkänn att ni inte vågar spela det.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Tänker inte köpa detta ens för en ynka hundring då jag inte ens vet säkert om min dator klarar av det. De får ta mig fan släppa ett demo, ha en gratishelg eller något liknande.

Medlem

eumh de hade demo helg?? innan realese

Medlem

Jag kan säga att ja tvekade inför att köpa det här förut men passade på nu. Trots att jag klarat det med ett par kompisar över ett gibb så tycker jag det var värt pengarna. Spelade precis "versus mode" mot några av våra östra grannar och trots att jag (och mitt lag) var helt klart sämst så var det hur kul som helst


signatur

Målet är inte att lyckas, utan att få alla andra att misslyckas

Medlem

Hade jag väntat en månad med att köpa detta hade jag sparat pengar
Hur som helst var det lätt värt det! Kanon spel

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av SWEBarb:

Borde kostat så mycket från början me tanke på det fattiga innehållet.

Med tanke på att det "fattiga innehållet" håller för över 100timmars spel med ett par polare så var det ett vettigt pris.

nja spela 2 banor i versus kallar inte jag 100 timmars nöje samma sak om och om igen.. inte för nästan 500kr när jag köpte det. och forfarandei inget nytt.

Medlem

spelet kan väl inte tilltala alla.
kan inte säga annat än att jag väntat på ett sånt spel, när turok var på g så tänkte jag mig en co-op del där man fick slåss mot dinos ihop med en eller flera kompisar.

har inte köpt det än, men jag körde demot när det fanns tillgängligt, problemet är att jag inte har pengarna att lägga just nu och jag har för mycket att göra, om jag köper det så kommer jag antagligen vara uppslukat av spelet ett bra tag.

Medlem

Varför inte köpa från g2play.net för 132~kr?

Ännu billigare än steam.

lwf
Medlem

Köper från G2PLAY då, bra pris och accepterar PayPal, även om det skulle vara en blåsning så är det inte mycket pengar.

123
Skriv svar