LasseMajas detektivbyrå - Kameleontens hämnd

Medlem

Ja jag säger då det, här tispar man om expansioner till både Theatre of war, Shock Force, men det ignoreras, men sånt här skriver man om. Inte nog med att man ska behöva se massa barnspel till konsoler, nu sånt här också.

Har vi inte nog med barnspel här då man recenserar konsolspel?


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Inaktiv
Skrivet av DreadX:
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av DreadX:

fz år 2009.................

Vad har årtalet med saken att göra? Spelen ska väl recenseras oavsett vad datum det råkar vara?

hu? jag menar bara att för 10 år sen skulle jag aldrig ha trott att fz skulle förvandlas till att recensera sån här skit

För 10 år sedan fanns det inte XBOX360, Playstation 3 och Wii nyheter heller...hatar du dom med?

Skärp dig för fan.

Inaktiv
Skrivet av Emetic:

Ja jag säger då det, här tispar man om expansioner till både Theatre of war, Shock Force, men det ignoreras, men sånt här skriver man om. Inte nog med att man ska behöva se massa barnspel till konsoler, nu sånt här också.

Jag såg en Tv-recension på SVT 1 i onsdags och dom tog upp Arcade spel och barnspel, och även detta.

Förut fanns det ju Mullemeck, Latjolajban, rummel och rabalder. Dom upphörde då det kostade för mycket att distrubera dom.

Detta är första spelet för barn som släpps på ett tag.

Medlem

Jag tycker det är jätte kul att Fz anpassar sig för alla.

Medlem
Skrivet av CentraX:

Jag tycker det är jätte kul att Fz anpassar sig för alla.

Problemet är att de inte gör det. de anpassar sig för åldrarna 4-15 år


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Vad gör du då här?

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av DreadX:
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av DreadX:

fz år 2009.................

Vad har årtalet med saken att göra? Spelen ska väl recenseras oavsett vad datum det råkar vara?

hu? jag menar bara att för 10 år sen skulle jag aldrig ha trott att fz skulle förvandlas till att recensera sån här skit

För 10 år sedan fanns det inte XBOX360, Playstation 3 och Wii nyheter heller...hatar du dom med?

Skärp dig för fan.

byt avatar det finns faktist barn här

Medlem
Skrivet av Emetic:
Skrivet av CentraX:

Jag tycker det är jätte kul att Fz anpassar sig för alla.

Problemet är att de inte gör det. de anpassar sig för åldrarna 4-15 år

Stämmer inte alls, eller tror du att gamers i åldern 4-15 spelar t ex Left 4 Dead, House of the Dead: Overkill, Killzone 2 och GTA IV? Ok, kanske 14+ men definitivt inte yngre än så. (Hoppas jag iaf...)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Skrivet av Emetic:
Skrivet av CentraX:

Jag tycker det är jätte kul att Fz anpassar sig för alla.

Problemet är att de inte gör det. de anpassar sig för åldrarna 4-15 år

Har du nåt fog för det där påståendet eller säger du det bara för att det låter coolt?


signatur
Medlem

Kul att fz.se breddar sig. Bra initiativ!

Ni som gnäller och ska vara så jäfla negativa kan väl dra till nån annan site istället så slipper vi andra ert gnäll!
Speciellt Emetic som anser att alla konsolspel är barnspel, jag finner inte ord för din totalt ignoranta dumhet.....


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Emetic:
Skrivet av CentraX:

Jag tycker det är jätte kul att Fz anpassar sig för alla.

Problemet är att de inte gör det. de anpassar sig för åldrarna 4-15 år

Har du nåt fog för det där påståendet eller säger du det bara för att det låter coolt?

Ja det vill jag påstå då jag personligen tipsat om expansioner och spel som fullkomligt ignorerats, men det skrivs flititigt om konsolspel och alla fjortisars favoritspel wow. Har du skepparkrans bara för att du tycker det är coolt eller?

Det fina i det hela är at jag inte har nått emot att man recenserar barnspel, men det gör mig vansinnig att man bara väljer att ta upp "populärspel" och "barnspel".


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av Ikkay:

hehe rolig speltitel med tanke på att Lassemaja är ett allmänt känt fyllo här i stan

Jag trodde det hade med Lars Larsson Molin (a.k.a Lasse Maja) att göra

http://en.wikipedia.org/wiki/Lasse-Maja

Men det är trevligt att se barnspel recenseras. Och för er som nu inte gillar det, bry er inte om att kolla dom bara


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

EPIC AAA SPEL! Skall köpas!
ALLAH

Inaktiv

Det märks tydligt bland kommentarer här att detta spelet lämpar sig väldigt bra hos en del debatörer....

Medlem

Kan du skriva vem du syftar på?


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Håller med, skoj initiativ

Vissa av oss börjar ju bli så till åren att det är dags att köpa spel till krabater förutom till oss själva.

Medlem
Skrivet av Emetic:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Emetic:
Skrivet av CentraX:

Jag tycker det är jätte kul att Fz anpassar sig för alla.

Problemet är att de inte gör det. de anpassar sig för åldrarna 4-15 år

Har du nåt fog för det där påståendet eller säger du det bara för att det låter coolt?

Ja det vill jag påstå då jag personligen tipsat om expansioner och spel som fullkomligt ignorerats, men det skrivs flititigt om konsolspel och alla fjortisars favoritspel wow. Har du skepparkrans bara för att du tycker det är coolt eller?

Det fina i det hela är at jag inte har nått emot att man recenserar barnspel, men det gör mig vansinnig att man bara väljer att ta upp "populärspel" och "barnspel".

för att göra det enkelt: fz.se är inte längre en nichad sida som den var en gång i tiden. de kan inte skriva om 9vsDR längre. QW må vara the shit men det är dessvärre inte längre just nu men jag sörjer också den tiden, numera är det för mycket snack om strategispel och annat nonsens...

Medlem

Allt kan ju inte behaga alla, om det är nåt inslag, rcension ibland som inte gillas av vissa, då är det väl enkelt att inte läsa det,
det behöver ju inte vara enbart fps, mmo och hightech snack i varje nytt inslag.

Det är ju bra att FZ ser till både dom som är i majoritet och minoritet, det kan man kalla public service, FZ är helt enkelt till allmänhetens tjänst och det gör dom bra.

Medlem

Mycket bra initiativ!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Tummen upp till FZ!

Har själv två barn som snart är i "spelbar" ålder och välkomnar tips om vilka barnspel som är värda att skaffa.

Hittills har min dotter som är 2 år roats av att köra fordon i Armed Assault och BF2 (givetvis utan våld/skjutande), men det finns säkert lämpligare spel för de stunder då hon tröttnar på Lego, pussel och dockor


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

Det här var ett mycket trevligt initiativ. Jag gillar att FZ breddar sig lite, dock så kan jag inte förstå hur vissa användare blir så negativa av att se annorlunda vinklingar. Man kan nästan tro att vissa fjortonåringar känner sig hotade i sin maskulinitet...


signatur

4173 7437 3674 5870

Medlem

Tycker FZ endast ska rikta in sig på 18+ spel. Huvudsakligen såna asiatiska porrspel. Man vill ju inte bredda ut sig för mycket, huvudsakligen inte när man är en av landets största spelsidor. Utan håll er endast till FPS.

http://auctions.overstock.com/RapeLay-PC-Game-English-Edition...

Tips på spel FZ kan recensera för att få mer stake.

Redaktör
Skrivet av Emetic:

Ja det vill jag påstå då jag personligen tipsat om expansioner och spel som fullkomligt ignorerats, men det skrivs flititigt om konsolspel och alla fjortisars favoritspel wow. Har du skepparkrans bara för att du tycker det är coolt eller?

Det fina i det hela är at jag inte har nått emot att man recenserar barnspel, men det gör mig vansinnig att man bara väljer att ta upp "populärspel" och "barnspel".

Du vill alltså att vi ska sluta skriva om sånt du tycker är ointressant (WoW, barnspel, konsolspel). Ledsen, med tiotusentals besökare per vecka kan vi inte tillgodose såna önskemål. Vi skriver för flera målgrupper - unga, gamla, casual - vi tänker inte exkludera någon av dem bara för att vissa ogillar vissa typer av spel. Det hela är väldigt enkelt: läs om det du gillar istället för om det du ogillar. Det där med nyhetstipsen har du fått svar på förr.


signatur
Medlem

Nu tycker jag vi alla håller varandras händer och sjunger We Shall Overcome tillsammans!"

http://www.youtube.com/watch?v=OfbN6VphDxg


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Bra initiativ! Har inga barn själv men kan tänka mig att de som är föräldrar här uppskattar en sådan här recension.

Och för de som klagar: Spel som spel, intresserar det inte så läs inte.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Bra initiativ FZ! Ett bra och roligt sätt att utföra recensionen på också.

Skrivet av Ankh:

Nu tycker jag vi alla håller varandras händer och sjunger We Shall Overcome tillsammans!"

http://www.youtube.com/watch?v=OfbN6VphDxg

Medlem
Skrivet av Tony:

Bra initiativ FZ! Ett bra och roligt sätt att utföra recensionen på också.

Skrivet av Ankh:

Nu tycker jag vi alla håller varandras händer och sjunger We Shall Overcome tillsammans!"

http://www.youtube.com/watch?v=OfbN6VphDxg

Maynard i färg! Wooosh.

ro
Medlem

Well.. Det känns väl lite som PC hemma (eller liknande) men finns det en intressegrupp så why not. Man läser ju det som intresserar en.

Inaktiv

Tack så mycket, ett garanterat köp till mina minsta syskon.

Skrivet av DreadX:
Skrivet av Segas:
Skrivet av DreadX:
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av DreadX:

fz år 2009.................

Vad har årtalet med saken att göra? Spelen ska väl recenseras oavsett vad datum det råkar vara?

hu? jag menar bara att för 10 år sen skulle jag aldrig ha trott att fz skulle förvandlas till att recensera sån här skit

För 10 år sedan fanns det inte XBOX360, Playstation 3 och Wii nyheter heller...hatar du dom med?

Skärp dig för fan.

byt avatar det finns faktist barn här

Attityden känns lite som Flashback.


signatur

O'rly? Ya'rly!

12
Skriv svar