Medlem
Grafikkortslängd?

har letat efter ett x1900 eller liknande kort ett tag nu, som ska ersätta mitt x850. har hittat två bra på en nätauktion men vill inte bjuda förren jag vet om det får plats.

har en Hem-PC av HP och det går ju inte sätta i längre kort än det x850 som sitter i, så till frågan. hur långt är ett x1900? har försökt goggla fram ett svar men ej lyckats, nån som vet?

Medlem

kom igen, ingen som vet?

Medlem

Mätte mitt x1900XT

kretskortet är 23cm långt.


signatur
Medlem

X1950 som jag har tog vey mycket plats...men en kompis fick in det i en HP. Så det går ju att modda lite (...annars)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Gigabyte 8800GT är betydligt kortare än andra 8800GT så det kan vara värt ett köp. Finns hos datorbutiken. De är under 20 cm. Mitt Radeon X1950Pro är otäckt långt, 23-25 cm.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Mitt 8800gtx är nästan 27 cm Höll nästan på att inte få in det i burken.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

vadå, så alla kort är inte lika långa, inom samma familj så att säga.
23-25 cm låter långt. får öppna och kolla hur långt mitt x850 är

nj
Medlem
Skrivet av napahlm:

vadå, så alla kort är inte lika långa, inom samma familj så att säga.
23-25 cm låter långt. får öppna och kolla hur långt mitt x850 är

Trenden har varit att nyare kort bara blir längre och längre, ATI har framförallt varit duktiga på det (även om nVIDIA sprang om iom Geforce 8800-serien där GTX och Ultra-korten mäter ~27cm).
Så länge som korttillverkarna använder referensdesignen från kretstillverkaren så är allas kort oftast lika långa, dock så dyker det upp tillverkare som väljer att bryta mot trenden och bygger efter egen design vilket kan vara bättre/sämre.

X1900-korten har jag för mig var uppåt 23 cm iaf, lika långa som X1950-korten (eller rättare sagt, X1950-serien var lika lång som X1900).

Medlem

ok, mätte lite i datorn.
mitt x850 är cirka 20 cm långt. och det finns ungerfär 1.5cm ledigt innan kortet tar i strömmatningen (gissar jag) på moderkortet.

vad finns det för något kort som är 21.5cm långt och slår mitt x850 i prestanda? nvidia eller ati spelar inte längre nåll roll.

tacksam för svar

Inaktiv

Som jag sa tidigare Gigabyte 8800GT är under 20 cm och det är mig veterligen det enda som är kortare.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar