Problem med tangentbord i Vista!

Medlem
Problem med tangentbord i Vista!

Kan någon vänlig själ hjälpa mig med att fixa ett problem i Vista som består i att trots att jag installerat Logitechs G15 tangentbords drivrutin (den äldre versionen med blå backlight) så får jag detta på problemlösning hela tiden.
Är det bara att jag inte kör med ps2 keyboard för mitt är ju usb?

Egenskap Värde
ConfigManagerErrorCode Enheten finns inte, fungerar inte korrekt eller så har inte alla enhetens drivrutiner installerats.

--------------------------------------------------------------------------------
Det finns ett konfigurationsproblem för en enhet som förhindrar att den startas korrekt.

--------------------------------------------------------------------------------
Enheten, Standardtangentbord med 101/102 tangenter eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard, rapporterar tv_ConfigMgrErr24. Enheten blir tillgänglig när problemet har lösts. Plug and Play-ID:t för enheten är ACPI\PNP0303\4-23F9C1E3-0

--------------------------------------------------------------------------------
1. Kontrollera att rätt drivrutin är installerad.

--------------------------------------------------------------------------------
2. Försök uppdatera drivrutinerna med Windows Update.

--------------------------------------------------------------------------------
3. Kontakta tillverkaren och kontrollera om det finns en uppdaterad drivrutin.

--------------------------------------------------------------------------------
4. Försök avinstallera och därefter installera om enheten i Enhetshanteraren.

--------------------------------------------------------------------------------
Förklaring av felkoder som orsakas av Enhetshanteraren

--------------------------------------------------------------------------------
Hantera enheter i Windows
Enheten finns inte, fungerar inte korrekt eller så har inte alla enhetens drivrutiner installerats. 24
ConfigManagerUserConfig 0
Description Standardtangentbord med 101/102 tangenter eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Manufacturer (Standardtangentbord)
Name Standardtangentbord med 101/102 tangenter eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Service i8042prt
Status Error


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Annan USB-port, ominstallation av Vista, korrekt drivrutin till tangentbordet som garanterat fungerar i Vista eller byte till XP.

Alternativt prova ett annat tangentbord.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Ja jag ska prova ett annat men ni andra med G15 och Vista får ni detta fel meddelande när ni skapar en hälsorapport?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Kan det vara så att ps2 keyboard kontakten på mitt moderkort är trasigt?
Prövade med en usb till ps2 adapter porten men den hittar inget tangentbord:(
eller kan man ställa nåt i bios för den?
Tacksam för alla svar och ideer och
nj du brukar kunna det mesta vad tror du?

Jag har installerat intel chipsets drivers och har senaste bios men det hjälper inte:(
Använder ju aldrig moderkortets tangenbords utgång iof men inte kul om nåt är trasigt på nytt moderkort


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Hörde att G15 T borden inte funkar med adapter i ps2 porten så jag prövade med annat tangentbord och det visade sig då att porten fungerar och problemet försvann när man kör en hälsorapport i vista.
Dock återkommer samma felmeddelande när jag tar bort det tangentbordet och pluggar i usb G15 bordet igen men då är det ju nåt med Vista.

Ingen här som kör Vista 32bit och Logitechs G15 Tbord (det äldre med blå back light) som kan kolla om det står samma för dom


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Vänta på uppdatering för Vista och ny drivrutin Logitech G15.

Har kollat och både Vista och G15-driv har problem.

Logitech skrev: "Logitech is working on the update for Windows Vista".

Verkar som en och annan har fått igång sitt G15 genom att installera Vista Beta 2.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar