Varför sitter jag kvar här?

Flakmonkey
Varför sitter jag kvar här?

Är kvar på jobbet en fredag då jag egentligen inte behöver göra det. Om sanningen ska fram så hade jag nog kunnat gå för ett bra tag sen. Jag är ju klar med de arbetsuppgifter som jag skulle gjort, men ändå så sitter jag här. "Men du bloggar ju!" tänker du kanske nu och självklart är det så, men det är ändå bara en paus innan det är dags att hålla på och småfixa med annat som egentligen kan vänta. Gick igenom arbetsschemat precis så att alla som är lediga eller av annan anledning inte kan ta de udda passen inte har ett sånt pass. Det hade kunnat vänta. Har skickat iväg mail både hit och dit och det hade verkligen kunnat vänta.

Det finns ju två sätt att tolka det här på, eller det finns säkert fler än så men två huvudspår. Antingen kan man se det hela negativt som att jag inte har något liv i övrigt och att jag helt enkelt inte har något trevligare som jag skulle kunna göra. Eller, och det här är ett gigantiskt eller, så kan det helt enkelt vara som så att jag gillar att jobba, pilla och underlätta både för mig själv och kollegor/kunder. För stunden väljer jag att se på det senare sättet. Jag har ett rätt bra liv ändå och det går bara uppåt (med vissa bakslag naturligtvis) så varför se negativt på det?

Så med det sagt så ska jag återigen hugga in i inboxen. 211 mail ska arkiveras, fördelas, besvaras eller kastas så att jag iaf inte har mer än en 10 kvar däri!

#blogg

Medlem
Varför sitter jag kvar här?

Hej1 Tur att man e sin egen, jag skulle inte palla i dag med att ha 7-4 jobb! ha en bra helg! det ska jag ha:)

It's all about the money...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Flakmonkey

All about the money vet jag inte... jag får ju inte betalt för övertid, så måste vara något annat

1
Skriv svar