Microsoft öppnar butiker

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:

Ska dom bara sälja operativsystem då?

Microsoftprodukter i stort troligen. Kanske någon slags MS-brandad dator för att försöka täcka glappet i produktutbudet. Jag gissar på att de är rätt täta med vissa datortillverkare och något sådant inte vore helt omöjligt.

Men vi får se, men öht tycker jag att det hela låter väldigt konstigt..


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Inaktiv
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Dogge:

FYI har Microsoft utsetts till sveriges bästa arbetsplats 3 år i rad...

Källa för ditt påstående? Dessutom syftade jag på Microsoft butikerna, tänk alla finniga 14åringar som kommer in och gnäller om dittan och dattan?

Och vad är det för skillnad mot för alla finniga 14åringar som går in på GAME eller webhallen och gnäller? Varför ens ta upp det?

Medlem
Skrivet av Zamuz:

Xbox 360
Xbox 360 spel (inklusive andra försäljares, tror jag kommer finnas)
Tagentbord
Musar
Operativsystem

Säkert något mer också, tror det kan bli en rätt bra affär iaf, Sitter själv med en microsoft-tagentbord. funkar utmärkt.

lol du menar möss va lr^^


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Inaktiv
Skrivet av bionicman:
Skrivet av Zamuz:

Xbox 360
Xbox 360 spel (inklusive andra försäljares, tror jag kommer finnas)
Tagentbord
Musar
Operativsystem

Säkert något mer också, tror det kan bli en rätt bra affär iaf, Sitter själv med en microsoft-tagentbord. funkar utmärkt.

lol du menar möss va lr^^

Råttor heter det löl ^^.

Själv som har jag inget emot Microsoft, skulle aldrig palla med att byta till Mac eller Linux efter att ha kört med windows sedan 3.11, och innan det DOS.
Själv så hatar jag Kryss-boxen.

Deras bästa produkt är iaf utan tvekan Microsoft Inteli mouse 3.0v2.

Medlem

Hoppas de öppnar en butik och lanserar Zune här. Vill byta in min Ipod.

Medlem

Tror inte butikerna kommer bli större än Apple Store över en dag bara, men MS har ett mycket bredare sortiment och därför lär deras butiker efter några år gå bättre. Dom gör ju de vanligaste OS:et i världen, Xbox, MP3, program, spel, övrig hårdvara, och dom lär säkert sälja mobiler med Windows också.

Medlem
Skrivet av marcusn:

jag suger också men jag öppnar inga butiker för det!

Hi hi klockrent

Inaktiv
Skrivet av bleak:

Och vad är det för skillnad mot för alla finniga 14åringar som går in på GAME eller webhallen och gnäller? Varför ens ta upp det?

Skillnaden är att Webbhallen är en butik som säljer andras produkter. MS startar egna butiker som säljer sina egna produkter. Är nog en stor skillnad på det va? Går du in och klagar på "Microsoft Shop" så kan du vräka ur dig direkt mot företaget vilket du gjort köpt produkten från.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Förstår inte varför så många klagar på Microsoft produkter jag har haft en mus från MS den var billig och funkade skit bra att spela med och just nu har jag ett MS tangentbord var billigt och funkar utmärkt inga som helst anmärkningar. Fast nu är det nog för att jag har haft tur antagligen lol.

Många av de som klagar vet själva inte varför.


signatur

*Io Sono Interista*

Inaktiv

Svårt att gilla Microsoft, till och med jag som gillar det mesta från Microsoft har jävligt svårt att fatta hur de tänker ibland. De är lite för stora för sitt eget bästa helt enkelt.
Microsoft är inte och har aldrig varit ett företag för konsument marnaden. De har gjort i stort sätt alla sina pengar på bundling och företags licenser.
Det som Apple gör bra till skillnad från Microsoft är att de vet vad de är bra på och stannar på dessa marknader. De försöker inte ta över världen, men vi kan ju hoppas att det blir bättre nu när Bill gates är borta. Win7 är helt klart ett steg i rätt riktining.

Som systemutvecklare/spelprogrammerare tycker jag Micrsoft är riktigt grymma på programeringsverktyg med Visual studio och C# och alla dess verktyg är så himla mycket smidigare än C++, kräk Java för att inte tala om MAC utveckling (obj c, cocoa). Nu med WPF går det ju att göra riktigt snygga applikationer oxå.
Men men det är ju inget vanliga konsumenter vet något om.

Det var ju synd att xbox 360 vart det största service/reparations fiaskot för en konsument produkt någonsin för det är lätt den bästa spelkonsolen out there. Aja de lär ju lärt sig en läxa.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Tror inte butikerna kommer bli större än Apple Store över en dag bara, men MS har ett mycket bredare sortiment och därför lär deras butiker efter några år gå bättre. Dom gör ju de vanligaste OS:et i världen, Xbox, MP3, program, spel, övrig hårdvara, och dom lär säkert sälja mobiler med Windows också.

Menar du att MS har bredare sortiment än Apple? Det är väl tvärtom, att Apple är bredare, med sina olika typer av datorer och programvaror, iPod, iPhone etc.?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

jag kan säga så här microsoft stor är bara löjligt!. Att följa apple.... ..kan ju säga så här också de finns dem som skjuter hål på apple redan idag och vunnit första ronden i rättegången om mac osX.Men sak är säkert apple är ingen mjukvaruföretag utan hårdvaruföretag.Men microsoft är mjukvaruföretag dvs att apple bygger datorer m.m men microsoft bygger bara program och operativsystem.

säg mig den dagen då microsoft bygger en dator med egen hårdvara med os .Ja då fan är det dag att byta ut microsoft till linux den dagen sörjer jag


signatur

Cookie jar is nuclear power tin-

12
Skriv svar