Problem med mitt SLI :(

Inaktiv
Problem med mitt SLI :(

Hej jag har för ett tag sen skaffat mej ett lite vassare moderkort och ett till grafikkort. men när jag skulle pröva spela Crysis så vart de ingen skillnad. mot för vad de hade varit med bara ett grafikkort. och jag läste för ett tag sen att de va lite problem med dom där moderkorten de är ett Asus AM2 32-SLI DELUXE http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321030 . och jag funderar på om det ska vara några speciela drivare? jag kör med den nyaste beta drivaren.. Har 2 st xfx geforce 8800 gts 320 mb. Har leta och läst om massa i snart en månad nu.. Tacksam för ett svar

MVH//Christoffer:)

nj
Medlem

Någonstans i drivrutinerna så ska du kunna aktivera SLI. Du har väl även kopplat ihop grafikkorten med en SLI-brygga i datorn?

Inaktiv

ok men hur gör man det då ? ja de har jag gjort

Medlem

lol, du skulle bara ha köpt ett 8800gts 512
skulle inte det ha blivit bättre?


signatur

B lup

nj
Medlem

Läst den här guiden på nVIDIAs SLI Zone?
Vad jag vet så ska inga särskilda drivare behövas, så länge som allt är korrekt installerat och så (inkl chipsetdrivare för moderkortet), nVIDIAs grafikkortsdrivare borde som jag förstått det direkt förstå att du har ett extra kort och fråga om du vill aktivera SLI.

Inaktiv

Jag har aktivera SLI i windows men de blir ingen skilnad

Inaktiv

Ja de skulle jag ha gjort men de va ju ett tag sen ja köpte mitt 320 mb. så då köpte ja ett till måste ju ha lika

Inaktiv

jag har gjort allt som visas på de där :/ men de funkar inte ändå.. de är så kånstigt

Medlem
Skrivet av Noffe:

Ja de skulle jag ha gjort men de va ju ett tag sen ja köpte mitt 320 mb. så då köpte ja ett till måste ju ha lika

Menade på att ETT 512mb kort skulle va bättre än TVÅ 320mb.


signatur

B lup

Inaktiv

ok nej så bra är de väl inte va ?

Inaktiv

Borde vara idé att skaffa ett schysst grafikkort och sälja dessa båda. Ett 8800GT är ett bra val i dagsläget. SLI ger inte så stor prestandahöjning i dagens system och ibland är ett singelkort snabbare än SLI. Kanhända att SLI blir meningsfullt längre fram om det överhuvudtaget behövs då.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Testa något annat spel/benchmark, vad jag har läst så är SLI stödet i Crysis närmast obefintligt.

Inaktiv

ok ja skulle nästan ha gjort de och köpt mej ett sk** bra är 8800 GT bättre än ett 8800 GTS 512? och villket märke ska man ta XFX eller EVGA ?

nj
Medlem

Geforce 8800GTS 512MB (inte att blandas ihop med 320/640MB-varianterna) är snabbare än 8800GT 512MB, båda bygger på den nya G92-kärnan som introducerades under hösten medans de andra korten har den 1½ år äldre G80-kärnan.

Inaktiv

Så att 8800 512 är bättre än GT?

Inaktiv

8800GTS 512MB är nästan lika snabbt som ett 8800GTX och snabbare än ett 8800GT 512MB.

8800GT är cirka 1000 kr billigare än 8800GTS 512MB emedan 8800GTX är ännu dyrare.

Jag tycker ändå att mellan GTS 512MB och GTX skiljer det så lite i prestanda så där skulle jag köpa 8800GTS 512MB iom att det är såpass mycket billigare.

Det är lite längre upp från 8800GT till 8800GTS 512MB så det får man överväga om det är värt en extra tusenlapp. I dagsläget skulle jag köpa 8800GT iom priset och att det ändå är bland de absolut bästa korten.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv
Inaktiv

hur mkt skulle jag kunna få för 2 st xfx geforce 8800 gts 320 mb då ?

1
Skriv svar