50 miljoner PSP sålda

Robot
Medlem
50 miljoner PSP sålda

Är psp'n något att ha? NÅgon som äger en och kan berätta?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Är psp'n något att ha? NÅgon som äger en och kan berätta?

Är nice om du är PS3.

Inaktiv

Vilken överraskning att Nintendo ligger före för ovanlighetens skull.

Medlem

Det värsta med DS är ju att den fortfarande säljer i massor. Spelen säljer ju hur bra som helst också. PSP saknar lite fler storsäljar-spel för att kunna knappa in på DS.

Medlem

använder min psp mest för film. Har endast 3 spel till psp. Men lite roligt är det att spela på den. saknar bara de bra spelen till de (Om de rykterna om lbp till psp är sant så kommer jag köpa de direkt!). När jag var sjuk senast så använde jag internet på pspan också, bra internet. Tyvärr har jag för lite minne så att jag inte kan se på film och sånt på youtube.

Medlem

Köpte först en DS men tröttnade snabbt och sålde den nu har jag istället en PSP som är betydligt bättre enligt mig lätt den bästa handheld konsolen ute idag.

Eftersom den kan spela upp MP4 filmer så kan du ladda hem xvid filmer och konvertera dom till MP4 sen köper du en 4 gig minnes sticka och ett pandora battery set så att du kan skaffa custom firmware och spela crackade spel då är det en dröm maskin. Idag får du en PSP slim + 1 spel för ca 2000 kr lätt värt det.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag var dum o köpte en PSP när den lanserades. Den blev liggande i bokhyllan några månader för att sedan säljas billigt på Tradera.

Sen köpte jag en DS... och den använder jag nästan varje dag.

Men jag måste dock säga att PSP:n har en väldigt bra funktion som jag saknar... att man kan lägga in custom firmware och sedan använda emulatorer för att spela NES och SNES t.ex. Helt fantastiskt jävla bra.

Medlem

Själv e man ju en DS Lite ägare. Det stod mellan PSP och DS när jag köpte den för över två år sen men DSen vann pga antal bra spel. Ångrar inte köpet en sekund.

Medlem

Har båda DS lite och en psp 3000.
Och tycker helt klart mer om psp:n, dom få spelen som finns är ruggit tuffa. skärmen är större och tycker den ligger skönare i handen.
sen att man kan spela film och sånt tjaffs ser jag som en kul grej. använder det inte så mycket. bättre med netbook ellr nått då.
Får hoppas att nu när det finns fler psper som inte är/går(önsketänkande kanske) att knäcka.att speltilverkarna börjar vända tillbaka ryggen.
Iförsig kanske det finns nått som är rätt bra att det är så utbrett med piratkopiering på maskinen, att spelen blir ruggit billiga. nästan alla spel kostar under 200 kr va jag har sett här i min stad.

DSn vill jag spela på men hittar fan inget spel som verkar intresant, som är helt sjukt då alla säger att det finns så fruktansvärt många skit bra spel till den. måste ha missat alla helt och hållet.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

Tycker PSP:n är lite mer av en konsol för dom som gillar lite mer "action".
Hade en PSP, men det enda spelet jag ville ha till det var Tekken, och tröttnade efter ett tag.
Men min DS använder jag bara till Strategi spel som t.ex. Advance Wars, Pokemon och Fireemblem (Okej, Pokemon kanske inte är ett strategi spel, men nästan)
Har varit sugen på andra spel, men inte spel som t.ex. Super Mario, skulle aldrig orka sitta framför en liten skärm och spela Mario, isåfall är det exklusiva spel som tidigare nämnda. Så att man kan ta ögonen ifrån skärmen en sekund utan att vara död.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Förstår inte hur det kan gå dåligt för sony, dom har ju i princip 3 konsoller som säljer hela tiden, psp,ps2 och ps3, ingen annan har ju 3 stycken aktiva nintendo har wii och ds och microsoft sin krysslåda som pajjar hela tiden.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Förstår inte hur det kan gå dåligt för sony, dom har ju i princip 3 konsoller som säljer hela tiden, psp,ps2 och ps3, ingen annan har ju 3 stycken aktiva nintendo har wii och ds och microsoft sin krysslåda som pajjar hela tiden.

SONY har väl inte haft lika bra fösäljning som de andra? O.o Då är det väl inte konstigt?

Sen är det ju lite svårt o ha kollen på vad de verkligen har för inkomster/utgifter... det är ju behållningen som räknas.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Förstår inte hur det kan gå dåligt för sony, dom har ju i princip 3 konsoller som säljer hela tiden, psp,ps2 och ps3, ingen annan har ju 3 stycken aktiva nintendo har wii och ds och microsoft sin krysslåda som pajjar hela tiden.

Enbart wiin säljer mer runt hela världen varje månad än vad sonys alla konsoler gör tillsammans, och lägg till DSens otroliga försäljningssiffror på det. Ps3an säljer väldigt "dåligt", ps2an har dallat i försäljning och det som ger mest pengar nu verkar vara pspen. Ps3an är helt ärligt för dyr för att den ska sälja bra, även om man får valuta för pengarna så är det för mycket för många att lägga idag på en konsol och när sony fortfarande inte går i vinst med varje ps3 såld så äter den ju vinst från dom 2 andra konsolerna. Så vet ej om det är så konstigt i slutänden.

Medlem

ska sj skaffa en psp sen, till ps3an

hoppad dock inte att nintendos DS överstiger Game Boy - då Game Boy är mannen myten legenden å ingen annan grej får ta herren på teppan


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Förstår inte hur det kan gå dåligt för sony, dom har ju i princip 3 konsoller som säljer hela tiden, psp,ps2 och ps3, ingen annan har ju 3 stycken aktiva nintendo har wii och ds och microsoft sin krysslåda som pajjar hela tiden.

hörde idag att (tror det var i metro eller något) att för varje ps3 som säljs går sony 1000kr back - så det är för fina prylar till för lågt pris antar jag. Trots att ps3an ses som svindyr så är den underpris för vad man får.....


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Jag använder min PSP mest för att surfa med WiFI. Läser Google Readers mobilvariant i sängen och kan då läsa alla nyheter från DMZ, FZ och IDG som jag inte hunnit läsa på datorn. Vanliga Google Reader och mobilvarianten syncroniserar rss strömmarna och detta är väldigt praktiskt. Körde med mobiltelefon innan men gillar bättre PSP: ns breda skärm och att den ligger som en bok i händerna.

Jag använder också min PSP för att kolla film jag har på min PS3.

Jag har flashat min men spelar ändå inte spel då pusselspel inte är något för mig och de tunga titlarna (GTA, Killzone mm) inte gör sig på liten spegelreflekterande skärm vilket gör att man kan glömma sitta ute och spela även i skuggan en varm sommardag. Den reflekterande skärmen tror jag Sony förlorat många köpare på.

Custom-program är bara skit förutom funktionen att kunna fjärrsyra sin dator eller se TV strömmande från datorns TV-kort. Använder dock inte detta mycket.

Mitt personliga betyg: 4 av 5 om man mest ser den som surfplatta och mediaspelare. Hade fått 5 om man kunde se webbTV från Aft.bl/Expr och SVT/TV4 (FZ och IDG stödjer heller inte visa film för PSP glömde jag skriva).


signatur

Det var detta...

Medlem

PSP är riktigt bra tycker jag, perfekt när man sitter på skithuset

Även ett måste om man reser utomlands


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Det softaste är att streama video från datorn via PS3an ner till PSPn. Då kan jag ligga i sängen och kolla på TV-serier när jag inte kan somna. Imba.

Medlem
Skrivet av FZ.Medlem:

Det softaste är att streama video från datorn via PS3an ner till PSPn. Då kan jag ligga i sängen och kolla på TV-serier när jag inte kan somna. Imba.

Dator -> PS3 -> PSP ?

Själv föredrar jag en laptop. Lite större skärm och så sparar man in pengar på elräkningen. ;D

1
Skriv svar