WoW:s lead designer får ny uppgift

Robot
Medlem
WoW:s lead designer får ny uppgift

hoppas nästa blir med sci fi tema har blivit så mycket fantasy på
sista tiden:)


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Ja jag vet inte... allt blir ju inte densamma längre efter WOW. När det kom så var det nått speciellt och ska dom nu göra nått nytt så lär dom verkligen tänka till... även om dom inte har misslyckats med nått spel egentligen så är det en hård prövning!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Space of Starcraft!
Typ ett battlefield-liknande spel med Starcraft tema kanske?

Inaktiv

StarCraft MMO? ;P

Medlem

det är ju lite delade tankar man får om det nya mmorpg't, å ena sidan så vill man ju gärna se ett mmorpg av diablo eller starcraft (jag tycker bakgrunden på båda har potential) men å andra sidan så skulle man ju gärna se något helt nytt också.

Medlem

ett starcraft mmo skulle vara jävligt nice, storyn finns ju där absolut, gäller bara att fixa ett bra gameplay till det, tror inte det skulle passa med klassisk mmo stil dock, utan striderna bör nog utkämpas live action, eller i aoc anda

bara det inte blir ett diablo MMO, fy fasiken, vi behöver endå mer sci fi teman här

Medlem
Skrivet av bionicman:

hoppas nästa blir med sci fi tema har blivit så mycket fantasy på
sista tiden:)

Mjaaa... kan det kanske vara så att Blizzard blir lite rädda nu när the old republic är pågång? dom måste komma med något nytt?:up:

Medlem

Jag är ytterst tveksam till om det här var en bra nyhet eller inte.

Tigole är ju känd för sin elitism och hardcore PvE-anda, en före detta EQ spelare som gjort diverse kontroversiella uttalanden.

Inte för att det är nått fel på riktigt hardcore PvE, men om man vill nå ut till den stora massan(casual) är han verkligen rätt man för jobbet? Får väl hoppas på att han lärde sig mycket under sin tid på WoW. Och jag antar att han inte är ensam där uppe och gör alla beslut själv. Det blir nog bra!

Personligen hoppas jag att nästa Blizz-mmo blir lite mer PvP inriktat. I vilket fall hoppas jag att dom lärde sig att om man gör ett PvE spel och sen kastar hastigt in PvP(Honor systemet,BG,Outdoor objective(lolsand),WG) blir det rätt mediokert, det borde ha funnits där från början. Det skulle ha varit en grundläggande pelare, inte en ytlig fasad.

Och ja, jag har sagt det förut och jag säger det igen!

Universe of Starcraft, MMOFPRTSRPG!:up:

Medlem

Tror dom inte satsar på att göra ett MMO-RPG till, bara för dom skriver MMO betyder det inte RPG, det kan vara ett MMO-FPS eller MMO-RTS, eller blandad MMO-RPG/FPS. Tvekar på att det blir Diablo still för då kan dom lika gärna slänga på några andra texturer över WoW så har dom det i stor del... men ett MMO-FPS/RPG av StarCraft är inte omöjligt.

Medlem

Trevligt för han att få sätta tänderna i nått nytt

Jag hoppas på ett mmo-spel som spelas likadant som wow fast i ett mer framtida tema


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Ett Starcraft MMO skulle vara coolt jag gillar Sci-Fi


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

hoppas mest på nåt nytt ip från blizzard

Inaktiv

Varför MMO... Det gör mig ledsen


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Tydligen har dom sagt att det kommer vara i ett nytt franchise(Ny värld, inte Warcraft, Diablo eller Starcraft). Har dock inga källor på det för tillfället.

Dessutom hade dom jobbat på ett Fallout-liknande(Post apocalyptiskt) spel en gång i tiden efter Starcraft, det hette Nomad.

http://www.youtube.com/watch?v=2ka9Cy06N28

Medlem

nog blir det ett nytt ip alltid. finns ingen som helst anledning att göra ett diablo eller starcraft mmo för tillfället då de två ipna redan kommer få sig ett uppsving igen i och med de nya kommande spelen (att lansera en uppföljare gör alltid att de tidigare delarna börjar sälja igen, precis som WoW gör för WC3).

sedan tror jag iofs att det blir svårt för blizzard att göra något liknande WoW igen. om det är ett helt nytt ip som blir ett mmo direkt så har det ju inte en fanbase från början. ej heller en så utvecklad lore som warcraft-ipt redan hade innan WoW.

folk köper saker de känner igen helt enkelt. känner casuals idag igen blizzard som vi gamla wc/sc/diablo spelare gör eller köper de bara WoW utan någon som helst tanke på vilka som utvecklar spelet?

Medlem

jag tvekar inte en sekund på att vad blizzard nu än kommer satsa kraft på så tror jag det kommer bli enastående. dem har visat oss flera gånger hur sjukt kreativa dem är. jag vet att vad dem än gör så kommer dem leverera något nytt, fräscht och förbluffande!

jag längtar redan.

Medlem

World of Starcraft. Pax för zergling.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Jag ser nog hellre ett WoW 2 än ett Starcraft mmo..

Skulle dom bygga om WoW med större "sandbox" känsla och byter ut levlarna mot skills så kan det ju bli hur grymt som helst.

Medlem

WORLD OF STARCRAFT! 8)''

Hur som helst lär det ju, precis som Diablo 3, se precis likadant ut som WoW. Kantigt, inga reflektioner, dynamiska ljus osv osv...

Medlem

Kan ju hoppas att dom hittar på nåt nytt för ett WoW 2 är väl ganska osanolikt när dom redan dödat av det mesta av ärkebusset i WC

Men om det ska bräcka deras eget superpopulära mmo så får man väl hoppas att dom har en riktigt bra ide på gång

Medlem

Jag skulle definitivt testa ett Diablo MMO.

Medlem

Om nån skulle kunna klara av att göra ett nytt schysst MMO så är det Blizzard så det ser väl ljust ut

Medlem
Skrivet av Phyrex:

Tydligen har dom sagt att det kommer vara i ett nytt franchise(Ny värld, inte Warcraft, Diablo eller Starcraft). Har dock inga källor på det för tillfället.

Dessutom hade dom jobbat på ett Fallout-liknande(Post apocalyptiskt) spel en gång i tiden efter Starcraft, det hette Nomad.

http://www.youtube.com/watch?v=2ka9Cy06N28

Ja, precis, jag är också ganska säker på att det skall vara i en helt ny spelvärld. Om det inte stämmer så har jag en teori om att de gör något av Starcraft Ghost, men din teori var mycket bättre.
Faktiskt en ganska logisk gissning med Nomad. Det känns på sätt och vis som att det är helt rätt i tiden.

Vissa andra har skrivit en del om vilken typ av MMO det skall vara och jag har också läst att det är så unikt att det inte konkurrerar med WoW, vilket gör det i det närmaste omöjligt för det att är ett MMORPG. Blizzard håller uppenbarligen på med något stort här, är det dags för ytterligare en revolution i spelvärlden? Man kan alltid hoppas!

Skrivet av vidde:

sedan tror jag iofs att det blir svårt för blizzard att göra något liknande WoW igen. om det är ett helt nytt ip som blir ett mmo direkt så har det ju inte en fanbase från början. ej heller en så utvecklad lore som warcraft-ipt redan hade innan WoW.

Blizzards stora fördel här jämfört med de flesta andra spelföretag är att deras fanbase till stor del är fans av Blizzard i allmänhet och köper allt Blizzard gör istället för att de enbart är fans av till exempel World of Warcraft (det finns väl undantag i form av omogna ignoranta barn/ungdomar, men jag hade inte saknat dem i Blizzards nya MMO om de visar sig att de enbart är fans av WC).


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Som Keza sa så tvekar jag inte en sekund på att det kommer bli ett bra spel. Blizzard är sjukt kreativa och jag längtar tills vi får reda på vad det är för slags MMO.

Medlem

De borde införa någon form av Real hardcore mode, typ så att dör man så kan man aldrig spela spelet på den datorn igen... eller så dör man på riktigt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Vad det än är lär det knappast vara något som inkräktar på WoWs sfär, åtminstone inte förrän det spelet tappat väldigt i populäritet. Blizzard är bra utvecklare, men framförallt fantastiska affärsmän - de skulle inte skapa ett nytt MMORPG som lockar samma målgrupp.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

WORLD OF STARCRAFT! 8)''

Hur som helst lär det ju, precis som Diablo 3, se precis likadant ut som WoW. Kantigt, inga reflektioner, dynamiska ljus osv osv...

Har wow inga reflektioner, dynamiska ljus etc? Vad har du för dator när du spelar wow undra jag då?

Spelet är ju uppbygt på dessa delar.

Inaktiv

ge oss Warcraft 4 istället!

Medlem
Skrivet av FL3JM:

WORLD OF STARCRAFT! 8)''

Hur som helst lär det ju, precis som Diablo 3, se precis likadant ut som WoW. Kantigt, inga reflektioner, dynamiska ljus osv osv...

123
Skriv svar