WoW:s lead designer får ny uppgift

Medlem

Starcraft MMORPG! Eller Diablo...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Hoppas nog faktist också lite på ett Starcraft MMO. Fast Nomad idén låter jävligt intressant med. Har rätt bra förtroende i vilket fall som för Blizzard.
Även om jag bara spelade WoW i ett halvår efter första releasen, så är det ändå längre än vad jag någonsin spelat ett annan spel.

Medlem

Jag tror att det blir ett Starcraft MMO, finns enorma möjligheter där, eftersom Starcraft bygger på att man reser bland olika planeter och mellan galaxer så finns det ingen begränsning på fantasiskapandet och utbyggnaden.
Wow börjar bli fullt nu, det finns inte mycket platser kvar för dem att skapa.

Well well, who knows? Only the future can tell

Medlem

ett starcraft mmo skulle vara mer originellt an ett baserat pa diablo men vem vet dem kanske vagar gora ett helt nytt ip?

Medlem

vore faktiskt coolare med ett Starcraft MMORPG. Tänk er att springa runt som en marine i FPS-view. Vore som en blandning mellan CS å WOW. unerbart!

Medlem

Ett Diablo MMO vore ju drömmmmmmmmmen

Medlem

Trenden med uppföljare kommer hålla i sig.

World of Warcraft II.

"yay"...

Hoppas verkligen på något annat (typ något med Starcraft!)


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Jag tror knappast det kommer bli ett MMO baserat på någon av Blizzards tidigare spelserier.
Skulle tro att det blir nåt åt ett Assassin's Creed MMO-hållet.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Jag ser helst att det inte blir Diablo. Ännu ett fantasyspel, nej tack.
Hoppas på SoS, Space of Starcraft
Kan ju se ut som en blandning utav Planetside, Tabula Rasa och Earth and Beyond.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Inaktiv

Lost Vikings MMO!

Medlem

Misstänker att det blir ett helt nytt IP. Nu när Blizzard åtföljs av en hord av fanboi's så kan ett nytt IP bara bli en succé. Kan lika väl introducera nytt stoff nu, när WoW går så bra som det gör.

Medlem

Ska jag vara ärlig så hoppas jag att de håller sig till fantasy hur övergjort fantasy än är. Dock så hoppas jag också att de gör något nyskapande som verkligen sätter standarden för andra spel samt något med verkligen enorma miljöer. Sen så gick det inte bra för varken Tabula Rasa eller Hellgate och Starwars spelet är redan på väg ut.

Vad jag vet så har de redan sagt att det blir en ny IP vilket jag tycker är på tiden. Warcraft kommer ha blivit utspelat efter alla expansioner när det nya spelet väl är klart, Starcraft och Diablo har redan fått nya spel.

Hur som helst så är jag säker på att Blizzard kommer att göra ett bra spel. De har inte misslyckats innan, de släpper ingenting förens spelet är klart, de är helt nöjda och nu så har de även resurser till en bra mycket större budget än vad de hade när de skapade World of Warcraft. Både tack vare att de helt enkelt har mer pengar men också för att MMO-marknaden vuxit flera gånger större sedan första kvartalet 2005.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Vad jag har hört så är det en ny IP, så jag tror varken det kommer vara relaterat till Diablo, Starcraft eller Warcraft.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

De borde införa någon form av Real hardcore mode, typ så att dör man så kan man aldrig spela spelet på den datorn igen... eller så dör man på riktigt.

wörd

Medlem

En galen tanke, men varför inte World of Blizzard?
Med alla universum som knyts ihop på nåt konstigt sätt?
Diablo + sc + warcraft.. med alla lägren mot varandra

Medlem

En galen tanke, men varför inte World of Blizzard?
Med alla universum som knyts ihop på nåt konstigt sätt?
Diablo + sc + warcraft.. med alla lägren mot varandra

Medlem

Tänk att det är så lätt för dom att sätta igång hypen så att det räcker med att en snubbe byter arbetsuppgifter på företaget...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

haha... det lät nästan som ett jack bouer avslut när han säger hej då till presidenten


signatur

"Någonting smart...!"

Inaktiv

World of Warcraft kommer folken fortfarande spela om det skulle komma något nytt.

Jag orkar inte flera MMO

Inaktiv

Varför Starcraft MMORPG?

Varför inte Starcraft MMOFPS som Planetside!

Då börjar vi prata outnytjad marknad som inte konkurrerar med andra spel, En mix mellan AVP1/2 och Planetside med Starcraft miljö, det kan fan inte misslyckas

Whos with me! ^^

Inaktiv

Ett SC MMO med många karaktärs levlar där man får sina stats ifrån istället för från gear vore något det.

Men jag spelar hellre NS3 än ett Blizzard spel tbh.
http://www.fz.se/spel/natural-selection-2/pc

Medlem

Det skulle vara trevligt om dom gjorde ett MMO med djup karaktärs utveckling och att dom tar bort lvls.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

tvivlar på att det blir ett nytt mmorpg. Så länge inte wow börjar tappa popularitet är det inte speciellt smart att skapa en konkurrent till det, skulle gärna se ett fps inriktad på SC

Medlem

Starcraft eller Diablo MMO då:)

Medlem

Många snackar om ett MMOFPS och hur coolt det vore...
Huxley?


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Sluta säg mmorpg fz!!! Han säger klart och tydligt mmo-spel av en andledning...

Medlem

Känner mig bombsäker på post-apocalyps.. vet inte varför men i'ts a hunch :).

Medlem

Hoppas dom gör ett bra mmo nu, dom som gör så bra spel annars.

Medlem

Ge mig mitt Vilda västern MMOFPS nu! "Plx Bliz"

Medlem

Deras nästa MMO blir med stor sannolikhet Starcraft Universe.

123
Skriv svar