De sex bakgrundshistorierna i Dragon Age röjda

Robot
Medlem
De sex bakgrundshistorierna i Dragon Age röjda

Hoho, Dwarf Noble here i come!

Medlem

Ingen av dom lät spännande, men magiker är alltid ball!

Medlem

Jag vill vara en simpel farmare som måste ta till svärdet när hans favoritfår rymmer och kobolds har knyckt hela potatisskörden.

Medlem

Fattig stadsmänniska som är tvungen att stjäla för att klara sig

Inaktiv

"when a local lord claiming his "privilege" with the bride shatters your wedding day, the simmering racial tensions explode in a rain of vengeance."

Braveheart någon?

Medlem
Skrivet av Spelaspelet!:

"when a local lord claiming his "privilege" with the bride shatters your wedding day, the simmering racial tensions explode in a rain of vengeance."

Braveheart någon?

Och Braveheart tog det från verkligheten, skulle tro att Bioware tog det från samma istället.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

pff, jag vill inte vara någon "noble" jag vill vara underdog!

Medlem
Skrivet av LocSin:
Skrivet av Spelaspelet!:

"when a local lord claiming his "privilege" with the bride shatters your wedding day, the simmering racial tensions explode in a rain of vengeance."

Braveheart någon?

Och Braveheart tog det från verkligheten, skulle tro att Bioware tog det från samma istället.

Haha, exakt. Prima nocte uppfanns knappast av Mel Gibson va?

Kommer Dragon Age utspelas i Forgotten Realms eller kör de en helt ny värld, någon som vet? Ser fram emot det här spelet nåt så sjukt mycket


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Qjt
Medlem

Båda Dwarf låter interesantast.

Medlem
Skrivet av Trollafett:

Kommer Dragon Age utspelas i Forgotten Realms eller kör de en helt ny värld, någon som vet? Ser fram emot det här spelet nåt så sjukt mycket

Det är en helt ny värld som de kallar för Ferelden. Jag tror inte att de har kvar rättigheterna till Forgotten Realms längre ens, eller?

Och jag håller med dig, det här spelet har definitivt potential till att bli årets spel för mig. Jag ser fram emot det hur mycket som helst.

Det lutar åt något av dvärgursprungen, eller möjligtvis human noble för min del.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Human noble utan tvekan:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Jag har alltid känt att jag tillhör Human Noble...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

jag är inte så upp för någon men det blir nog dwarf commoner eller en elf.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

QRT
Medlem

Dvärg självklart. Inte säker på vilken utav dom dock.

ptr
Medlem

mene det här innebär alltså att man inte kommer få välja mellan alla olika klasser och underklasser och ändra stats m.m. när man skapar sin karaktär?

De var väl inte dåliga, men alla var tråkiga skulle jag vilja påstå. Dwarf Noble var väl den enda intressanta av dem, City Elf verkar ju tom. slänga in en massa påtvingade känslor och motivationer på ens karaktär.

Vill också veta hur detta påverkar ens karaktär och framförallt resten av spelet - ifall det inte blir så stor skillnad utöver en öppningsvignett innan man går med i Grey Wardens blir det väl lite meh men en kul grej.

Hursomhelst, Arcanums "bakgrundshistorier" var betydligt mer originella än så här, även om de inte gav olika öppningsscener och så mycket olika dialogval. De formade till stor del ens karaktär.

Medlem

Fan va häftigt detta kommer bli. Äntligen singe player. Human Noble eller dvärg för mig.

360 blir såklart de man spelar på.

Medlem

måste jag välja blir det human noble... jag tycker annars att dom var lite för fattiga...

Medlem
Skrivet av ptr:

mene det här innebär alltså att man inte kommer få välja mellan alla olika klasser och underklasser och ändra stats m.m. när man skapar sin karaktär?

Du får nog välja stats och subklass etc, men jag tror inte att dwarf thug får vara en mage samtidigt som human noble antaglingen inte är thief.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Medlem

Dwarf Noble
The favored child of the dwarven king, you proudly take up your first military command...only to learn that the deadly intrigues of dwarven politics pose an even greater danger than that faced on the battlefield.

Det här kommer jag att välja


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Malignant:
Skrivet av Trollafett:

Kommer Dragon Age utspelas i Forgotten Realms eller kör de en helt ny värld, någon som vet? Ser fram emot det här spelet nåt så sjukt mycket

Det är en helt ny värld som de kallar för Ferelden. Jag tror inte att de har kvar rättigheterna till Forgotten Realms längre ens, eller?

Och jag håller med dig, det här spelet har definitivt potential till att bli årets spel för mig. Jag ser fram emot det hur mycket som helst.

Det lutar åt något av dvärgursprungen, eller möjligtvis human noble för min del.

Ahh, ok. Tack för svaret


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

1
Skriv svar