Snabbtanka Tomb Raider: Legend

Robot
Medlem
Snabbtanka Tomb Raider: Legend

Oh, ska genast testas

Medlem

Fail dirr. Går inte att installera på x64.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

BeW
Medlem

Mm, tråkigt att det inte går att installera på x64
Men men, i och med att det är en beta kanske man kan vänta sig det stödet snart. Det verkar för övrigt intressant

Medlem
Skrivet av TysN:

Fail dirr. Går inte att installera på x64.

Om man läste texten så kunde man se att det var en beta...


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av TysN:

Fail dirr. Går inte att installera på x64.

Om man läste texten så kunde man se att det var en beta...

Fortfarande dåligt, allt fler kör x64 idag och det är nog inte långt innan x64 blir standard då fler och fler applikationer behöver mycket minne och nästan alla datorer som säljs idag har 4gb installerat.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Har man inte stöd för x64 när tjänsten når beta så är det illa.

Medlem

trevligt bara att testa:)

Medlem

Tomb Raider: Legend är nog det bästa TR-spelet så det är ju trevligt Dock så har jag det redan så inget testande för mig.

Medlem

Surt med inte stöd för x64, samma med Gametap vilket jag verkligen gillade men fick avsluta medlemskapet pga att funkade inte mer efter jag installerade x64 Windows

Medlem
Skrivet av TysN:

Fortfarande dåligt, allt fler kör x64 idag och det är nog inte långt innan x64 blir standard då fler och fler applikationer behöver mycket minne och nästan alla datorer som säljs idag har 4gb installerat.

Lätt att kolla. Steam har ju fin statistik över sånt här:
Steam Hardware Survey

Ca. 9% har 64 bitars OS, och ingen större förändring har skett på senaste. Kanske inte så konstigt i och med att Vista blev en flopp. Det kräver ju trots allt ett byte av OS, vilket de flesta inte gör så ofta och nästan aldrig i onödan.

Spelar man mycket är det fortfarande bättre att hålla sig till 32bitar, iaf tills Windows 7 kommer.

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av TysN:

Fortfarande dåligt, allt fler kör x64 idag och det är nog inte långt innan x64 blir standard då fler och fler applikationer behöver mycket minne och nästan alla datorer som säljs idag har 4gb installerat.

Lätt att kolla. Steam har ju fin statistik över sånt här:
Steam Hardware Survey

Ca. 9% har 64 bitars OS, och ingen större förändring har skett på senaste. Kanske inte så konstigt i och med att Vista blev en flopp. Det kräver ju trots allt ett byte av OS, vilket de flesta inte gör så ofta och nästan aldrig i onödan.

Spelar man mycket är det fortfarande bättre att hålla sig till 32bitar, iaf tills Windows 7 kommer.

Kollar man på den igen så ser man att det är en större ökning av 64bitars Vista än 32bit, men visst att inte många uppgraderade till Vista och att inte många bytte men du kan inte påstå att du tror att marknaden kommer stanna fast på 32bit i all framtid. 64bit ska in, 32 är på väg ut.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av TysN:

Kollar man på den igen så ser man att det är en större ökning av 64bitars Vista än 32bit, men visst att inte många uppgraderade till Vista och att inte många bytte men du kan inte påstå att du tror att marknaden kommer stanna fast på 32bit i all framtid. 64bit ska in, 32 är på väg ut.

Nej nej... det har du 100% rätt i. Tror bara att det kräver ett nytt OS för att det ska hända. Något bättre än Vista då d.v.s.

Medlem

coolt, Underworld var ju kuligt. Har inte lirat Legends så det kanske får bli ett test där.

Medlem

hur sjutton har de gjort så man kan börja spela spelet innan man laddat hem hela? måste vara jävligt speciellt. det kan ju inte vara torrent teknik de använder sig av, och då lär de har några jävulskt snabba servrar om de kan hålla tempot uppe när tusentals personer ska tanka snabbt som attan. intressant att se om det funkar, men jag tvivlar.

det känns som om de måste programmera om spelen för att de ska kunna funka med bara någon procent av spelet på hårddisken. men vem vet, de kanske har någon genial lösning.

Medlem
Skrivet av moberg:

hur sjutton har de gjort så man kan börja spela spelet innan man laddat hem hela? måste vara jävligt speciellt. det kan ju inte vara torrent teknik de använder sig av, och då lär de har några jävulskt snabba servrar om de kan hålla tempot uppe när tusentals personer ska tanka snabbt som attan. intressant att se om det funkar, men jag tvivlar.

det känns som om de måste programmera om spelen för att de ska kunna funka med bara någon procent av spelet på hårddisken. men vem vet, de kanske har någon genial lösning.

Samma sak fungerar på Steam.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av TysN:

Fortfarande dåligt, allt fler kör x64 idag och det är nog inte långt innan x64 blir standard då fler och fler applikationer behöver mycket minne och nästan alla datorer som säljs idag har 4gb installerat.

Lätt att kolla. Steam har ju fin statistik över sånt här:
Steam Hardware Survey

Ca. 9% har 64 bitars OS, och ingen större förändring har skett på senaste. Kanske inte så konstigt i och med att Vista blev en flopp. Det kräver ju trots allt ett byte av OS, vilket de flesta inte gör så ofta och nästan aldrig i onödan.

Spelar man mycket är det fortfarande bättre att hålla sig till 32bitar, iaf tills Windows 7 kommer.

skulle även gissa att större delen av de som kör 64bitars, främst XP64 inte har köpt sin kopia...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

installerade om datorn i mådags och tankade då ner mina steamspel , det gick i 10.6 MB/s
Awomo måste lyckas trycka in 200MB/s hem till mig om de ska vara 20 gånger snabbare

Medlem
Skrivet av TysN:
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av TysN:

Fortfarande dåligt, allt fler kör x64 idag och det är nog inte långt innan x64 blir standard då fler och fler applikationer behöver mycket minne och nästan alla datorer som säljs idag har 4gb installerat.

Lätt att kolla. Steam har ju fin statistik över sånt här:
Steam Hardware Survey

Ca. 9% har 64 bitars OS, och ingen större förändring har skett på senaste. Kanske inte så konstigt i och med att Vista blev en flopp. Det kräver ju trots allt ett byte av OS, vilket de flesta inte gör så ofta och nästan aldrig i onödan.

Spelar man mycket är det fortfarande bättre att hålla sig till 32bitar, iaf tills Windows 7 kommer.

Kollar man på den igen så ser man att det är en större ökning av 64bitars Vista än 32bit, men visst att inte många uppgraderade till Vista och att inte många bytte men du kan inte påstå att du tror att marknaden kommer stanna fast på 32bit i all framtid. 64bit ska in, 32 är på väg ut.

Men det lär ju dröja ett tag. ^^ Nu när Windows 7 kommer så försvinner nog en stor del Windows XP-användare. Men säkert INTE till förmån för x64. Tror snarare att största delen kommer att fortsätta på x86.

Majoriteten av PC-användarna är ju trots allt inte så insatta i ämnet.

Medlem
Skrivet av Devildoll:

installerade om datorn i mådags och tankade då ner mina steamspel , det gick i 10.6 MB/s
Awomo måste lyckas trycka in 200MB/s hem till mig om de ska vara 20 gånger snabbare

Tänkte det samma... visserligen så har jag bara Telia ADSL 24. Så det spelar ingen som helst roll vart jag laddar ifrån... jag kan aldrig ladda fortare än ca 2MB/s.

Men att de lovar 20ggr högre hastighet låter bara idiotiskt. Det förstår man ju att de inte kan hålla.

Inaktiv

fail då alltså. och använder man x86 2009 är man mer än puckad.

Medlem

men Tomb Raider är ju jätte dåligt!

1
Skriv svar