StarCraft 2-beta blott månader bort

Robot
Medlem
StarCraft 2-beta blott månader bort

Ett nyt spel till ? =O
Ett som man inte har fått höra om alls eller är det Diablo 3 ?

Medlem

Jag blir alldeles till mig så fort Blizzard avslöjar minsta lilla detalj om deras planer framöver. Starcraft II kommer att bli så fruktansvärt grymt!

Skrivet av SciiBione:

Ett nyt spel till ? =O
Ett som man inte har fått höra om alls eller är det Diablo 3 ?

Blizzard är experter på att hålla saker och ting hemligt, så det skulle kunna vara vad som helst. Förhoppningsvis ett helt nytt spel


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Jag hoppas innerligt att det är Diablo 3 som släpps i år. Hur kul SC2 än är (Spelade på Leipzig GC 2008 ) så är det inget Diablo.

Medlem

World of Starcraft

Medlem

För att undvika förvirring tog jag bort "nytt". De ska släppa ett spel i år, helt enkelt. Jag gissar att det blir StarCraft 2.

Inaktiv

Varför ett nytt MMO?! ... Det är säkert WoW2

Ge oss ett Warcraft IV istället.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Det går inte att låta bli att längta.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Varför ett nytt MMO?! ... Det är säkert WoW2

Ge oss ett Warcraft IV istället.

Det tar ett par år att utveckla ett MMO, och Blizzard vill nog inte stå tomhänta den dag WoW börjar tappa subscribers. Men samtidigt vill dom inte konkurera med sig själva, så det är nog en ganska svår balansgång för dem.

Medlem

Blizzard utvecklar just nu 4 spel, D3, SC2, WoW (exp..) + ett hemligt som ingen vet nå om.
Det är vad jag har hört o läst iaf. sen om det är rätt lr fel vet jag inte..

Jag tror att spelet de vill släppa iår är om vi har extremt mkt tur D3 annars är det förmodligen Starcraft 2 lr det hemliga spelet

Medlem

säger blizz att det släpps i år, så släpps det till sommaren nästa år

Medlem

Deras "next gen mmo" verkar ju riktigt intressant

Medlem

Rätt säker på att SC2 kommer ut i år om nu beta testning drar igång i sommar. Men med Blizzard vet man ju aldrig... Expansion till WoW kommer nog dröja till nästa jul som tidigast. Vi ska ju få njuta av nedladdade raid instances som Ulduar etc först

Sedan sätter jag allt jag äger på att nästa MMO från Blizzard bygger på Starcraft världen. Tror inte de gör Diablo då det är för likt WoW och Blizzard vill ju vara lite nyskapande...

Medlem
Skrivet av SciiBione:

Ett nyt spel till ? =O
Ett som man inte har fått höra om alls eller är det Diablo 3 ?

sc2 annonserades långt innan diablo3

Medlem

My spidersense is tingling, World of Starcraft, någon?
För övrigt grymt kul att höra att vi drar allt närmare ett släpp av SC2.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

Det går inte att låta bli att längta.

Ehm... hehe... för min del så svalnade intresset för ganska så länge sen.

Förstår inte hur en del folk kan följa detta som iglar. ^^ Men men... det är deras intresse.

Medlem

Förhoppningsvis så är det en helt ny IP som släpps och inte ett World of Starcraft (det är lite väl förutsägbart annars), hade det vart WoS så hade dem bara knipit käft tills annonsering istället för allt tjöt om ett "hemligt" MMO...

Men Diablo 3 nästa år förhoppningsvis, kanske oktober 2010?


signatur
Medlem

Vill verkligen att det är Diablo 3 dom släpper i år men det är ju Starcraft 2.

Nog för att man längtar som fan till båda men D3 är strået vassare.

Inaktiv

månader anser inte jag vara nära


signatur

a"C"RED -

Medlem

Blizzard har bara ett RTS Crew.. Dom påbörjade Starcraft 2 Direkt efter TFT var släppt, blir nog samma sak här, SC2 + Exp sen Warcraft IV.

Dom Satte ihop sina insatser med WC3 och WoW då spelen gjordes samtidigt. Skulle inte förvåna mig om att Starcraft Online görs i samma gång som SC2

Tanken att dom gör ett Diablo Online är bara larvigt, WoW2 känns också ganska larvigt.

En helt ny titel och ny Universium? Nja... Dom har inte mjölkat klart sina nuvarande universum.

Har vi inte nog med jobbiga Fantasy MMO? EVE är nästan ensam på marknaden med Sci-Fi MMO.. vore dumt att INTE gå in i en sådan öppen marknad.

Ge mig en Rifle istället för ett dumt svärd.

Kan dock tänka mig att SC2 släpps mellan oktober-December 2009 och Diablo III 2010 under samma månads period.

Dom annonsera SC2 2007, det har gått mer än två år nu sen dess, Diablo III annonsera dom förra året.. då blire nog 2010 i mina beräkningar.

Medlem

Hoppas deras nya MMO inte är något från WC, SC eller Diablo.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

hmm kul men world of strarcraft kommer någ inte komma men det hade varit kul. WoS det nya fpsrpgmmo:D


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

Jag vill minnas att jag läst att det nya onlinespelet de utvecklar inte utspelar sig i någon av deras nuvarande spelvärldar, utan en helt ny. Mitt minne har svikit mig förut dock.

En liten tanke angående World of Starcraft (om ovannämnda scenario är felaktigt) är att de kanske är lite revanschsugna efter Starcraft Ghost och har gjort en omprioritering.
Gick det inte ett rykte om att de gjorde samma sak med Diablo III? De var inte nöjda med det dåvarande upplägget, så de skrotade allt och började om från början.

World of Starcraft hade varit fruktansvärt kul tror jag, men å andra sidan hade de kunnat göra ett spel i vilken spelvärld som helst och få det att bli hur kul som helst.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Är det bara jag som vill se ett Diablo RTS, Starcraft MMO och Warcraft Hack n' slash?

Medlem
Skrivet av Oneone:

Deras "next gen mmo" verkar ju riktigt intressant

Jo verkligen hoppas det blir något bra fast med Blizzard kan man ju vara ganska säker och spelet lär ju få 1 milj+ spelare säkert.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Klart dom släpper Starcraft 2 i år. Vem tror något annat? Så att Blizzard har för avsikt att släppa ett spel i år är självklart.

Diablo 3 nästa år.

Medlem

Hoppas verkligen det blir SC2 detta året. Få titlar jag har längtat efter så mycket. Skulle väl vara... hm... nä det är nog det jag längtat mest till.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

fan hoppas man kan få va med i betan! älskar verkligen starcraft!!

Medlem

bara till att längta och vänta..

Medlem

Ser sjukt tufft ut detta spel, detta och Diablo III. Har aldrig kört Diablo 2, körde Diablo 1 på PS1 då det kom ut, med svenskt tal och coop.

Var skitkul, men jag undrar vet ni om Diablo III har kul Singleplayer ? Har det som släppts nån info om det?

12
Skriv svar