Det är de små sakerna som gör det

Flakmonkey
Det är de små sakerna som gör det

Livet kan ofta vara förutsägbart och trist. Vardagarna består mest av samma aktiviteter med jobb, träning, tv-tittande eller vad du nu än må fylla dina vardagar med. Helgerna är givetvis bättre, men där kan man ju nästan få ångest över att man inte hittar på tillräckligt roliga saker att göra, att man slösar bort den på sådana struntsaker som att vila upp sig - även om det egentligen är det som man egentligen behöver för att man ska orka med vardagarna.

Det är därför det är så skönt man när man göra någonting som bryter av mot mönstret, som förgyller vardagen litegranna. Spontant får det ju gärna vara, men även planerade aktiviteter går bra, huvudsaken är att det är något som skiljer sig från alla andra dagar. Som idag tex. Just nu befinner jag mig nämligen på Cafe Fåtöljen på Götgatan med laptopen i knät och med ett stort glas med Söder-te framför. Snart (förhoppningsvis snart iaf) ska jag vara social då jag väntar på en kollega som jag ska äta middag med innan vi drar till Friskis och Svettis där jag ska testa ett gympapass. Ska bli riktigt skoj att pröva på. Ett annat exempel är i tisdags då jag satte mig på ett annat café för att skriva recension av Yakuza 3 som precis publicerats. Det är inga speciella grejjer egentligen, men det gör att livet känns betydligt roligare.

Nej gat däm, nu kom Åsa in genom dörren här, så dags att sluta leecha på någons trådlösa bredband och umgås lite. Tjingeling!

#blogg

Det är de små sakerna som gör det

Va! Leechar du! Ipred varning!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Flakmonkey

Inte leecha som att tanka ner heller, utan som i att utnyttja någon annans wlan... gillar de som inte sätter något lösenord till sin dlink ^^

1
Skriv svar