Något som surrar svagt när man spelar i datorn!!

Medlem
Något som surrar svagt när man spelar i datorn!!

Har hört det på mina andra datorer också och det består i ett svagt surr från datorn när man går in i grafiktunga 3d spel.
Nu undrar jag om någon kans svara på om det är nätagget som avger ett svagt surr eller grafikkortet?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

100 kr på grafik.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Ok tror det jag med men tänkte iomed att jag hört detta på mina 3 sista datorer men aldrig sett nåt inlägg om det tänkte jag att fler måste väl ha hört samma sak för skulle det vara ett fel är det ju märkligt att alla 3 av mina senaste datorer haft samma fel


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Behöver det vara ett fel?

Grafikkortsfläkten kan varva mer när du spelar, så det är min gissning, men det enklaste är att öppna lådan när du är inne i ett spel och försöka avgöra var surret kommer ifrån.


signatur

thank you, come again

Medlem

Nej alltså det är inte ett fläktljud utan ett annat typ av surr hehe.
Vet inte hur jag ska förklara det;) Typ som ett elektriskt ljud från nåt relä eller nåt.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Strömmen.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Prova att stoppa strömmen ett tag å se om det slutar låta

nj
Medlem

Någon komponent på grafikkortet som ger ifrån sig ljudet när det blir belastat och det drar mer kraft från nätagget. Har läst en hel del trådar där folk har klagat på att deras nya Geforce 8800/Radeon HD3800-kort har surrat så fort spel startas.

Inaktiv

säg den dator som inte låter,
det är nog värre om en dator är helt tyst, då är den nog rätt så död.

Inaktiv

Vore iofs skoj att se om det finns en begränsning. Prova att köra på 640 bildpunkter och kassa grafikinställningar och tala om om det låter då också. I såfall suger produktionen och ifrån början konstruktionen. Strömförbrukningen ökar markant (procentuellt) vid högre upplösning. Nyfiken på svar.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv
Skrivet av nj:

Någon komponent på grafikkortet som ger ifrån sig ljudet när det blir belastat och det drar mer kraft från nätagget. Har läst en hel del trådar där folk har klagat på att deras nya Geforce 8800/Radeon HD3800-kort har surrat så fort spel startas.

hm , när jag sätter på crysis , då brukar jag höra ett svagt surrande , har ett 8800 ultra

1
Skriv svar