Denna Dell skärm är så nice

Medlem
Denna Dell skärm är så nice

signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Curve-skärmen kan visa 2880x900 pixlar och har en otrolig responstid på endast 0,02 millisekunder.

Inaktiv

bara så ni vet ser man ingen skillnad mellan 2ms respons och 8ms


signatur

I got an OS i think it's called vista but i call it "Shita"

Medlem

Dells Crystal är också ganska snygg


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
Skrivet av q0rra:

Dells Crystal är också ganska snygg

Hehe ja verkligen

Medlem
Skrivet av Tooweak38:

bara så ni vet ser man ingen skillnad mellan 2ms respons och 8ms

Jo, det gör man verkligen. Dock inte så jättelätt att se skillnad i Windows men det märks i spel .


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Tooweak38:

bara så ni vet ser man ingen skillnad mellan 2ms respons och 8ms

Jo, det gör man verkligen. Dock inte så jättelätt att se skillnad i Windows men det märks i spel .

ehm nej en millisekund är en tusendels sekund och det finns inget grafikkort som skulle kunna komma upp i 1000 fps, så om man har en skärm med hög respons tid skulle inte bilden se hackig ut om man jämnförde med en skär m med låg respons


signatur

I got an OS i think it's called vista but i call it "Shita"

Medlem

Sjuuuuukt nice skärm!!!
Men undrar om man ens vill veta hur mycke den skulle kosta?

Medlem

förmodligen inte

nj
Medlem

Sedan så är ju responstiden i sig inte så viktig numera egentligen, den kan skilja mellan vilken paneltyp det är som används.
De skärmar som har "2ms" responstid har oftast sk input lag vilket då gör responstiden högre pga de tekniker som används för att kunna skryta om låga responstider.
Finns betydligt bättre paneler än TN (som är de som har låg responstid) att köpa som erbjuder bättre bildkvalité och i viss mån även bättre responstider totalt tack vare lägre/ingen input lag. Gäller bara att man klarar av att läsa på lite, vilket så många är så enormt dåliga på och stirrar sig blinda på siffror tillverkaren vill att man ska se...

Inaktiv
Skrivet av nj:

Sedan så är ju responstiden i sig inte så viktig numera egentligen, den kan skilja mellan vilken paneltyp det är som används.
De skärmar som har "2ms" responstid har oftast sk input lag vilket då gör responstiden högre pga de tekniker som används för att kunna skryta om låga responstider.
Finns betydligt bättre paneler än TN (som är de som har låg responstid) att köpa som erbjuder bättre bildkvalité och i viss mån även bättre responstider totalt tack vare lägre/ingen input lag. Gäller bara att man klarar av att läsa på lite, vilket så många är så enormt dåliga på och stirrar sig blinda på siffror tillverkaren vill att man ska se...

Ja, jag får nog tyvär erkänna att jag hamnar i den skaran av människor. Jag försöker läsa på så mycket jag kan men jag är helt f**king j**la värdelös på allt som har med teknik att göra, nästan..

Medlem

Jag hade inte velat ha den iallafall.

Medlem
Skrivet av Tooweak38:

ehm nej en millisekund är en tusendels sekund och det finns inget grafikkort som skulle kunna komma upp i 1000 fps, så om man har en skärm med hög respons tid skulle inte bilden se hackig ut om man jämnförde med en skär m med låg respons

I princip alla spel (i menyer och presentation av utgivare m.m.) och filmer ligger på runt 1'400fps (källa: Fraps och in dator) så ditt argument haltar.

Inaktiv

Yapp input lag är betydligt värre än en sämre responstid som ändå är jämn.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

japp kan du visa en screen på det när du har fraps och 1400 fps skulle jag bli förvånad


signatur

I got an OS i think it's called vista but i call it "Shita"

Medlem
Skrivet av Tooweak38:

japp kan du visa en screen på det när du har fraps och 1400 fps skulle jag bli förvånad

http://static.pici.se/pictures/SXbuLLYQu.jpg
http://static.pici.se/pictures/VoCJkUTVI.jpg
http://static.pici.se/pictures/FmkZRlfMZ.jpg

Där har du tre "bevis" varav två går över det du bad om.

Inaktiv

du skulle ändå inte se ngn skillnad om du hade 1000 mindre fps


signatur

I got an OS i think it's called vista but i call it "Shita"

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av Tooweak38:

japp kan du visa en screen på det när du har fraps och 1400 fps skulle jag bli förvånad

http://static.pici.se/pictures/SXbuLLYQu.jpg
http://static.pici.se/pictures/VoCJkUTVI.jpg
http://static.pici.se/pictures/FmkZRlfMZ.jpg

Där har du tre "bevis" varav två går över det du bad om.

Bli inte ledsen nu, men jag tror nog att det är en bug i Fraps om den anger att du har en FPS på över 2000 vid uppspelning av HD video (bild 3) oavsett hur bra grafikkort och CPU du har. Då låter 24 fps betydligt rimligare (och t.o.m lite lågt).

Medlem

@RazorShard

Nej, det är ingen bugg. Fraps visar fps i de nivåerna i nästan varje "intro" eller film innan ett spel, ibalnd även i menyerna. Och man märker klar skillnad på hur de flyter i 24fps och i över 2'000 fps, annars är man synskadad.

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

@RazorShard

Nej, det är ingen bugg. Fraps visar fps i de nivåerna i nästan varje "intro" eller film innan ett spel, ibalnd även i menyerna. Och man märker klar skillnad på hur de flyter i 24fps och i över 2'000 fps, annars är man synskadad.

Men bildskärmar uppdaterar sig inte så snabbt.
Så över 200 märker man väll ingen skillnad.

Inaktiv

Men lycka till att köra Crysis i 2880x900.

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

@RazorShard

Nej, det är ingen bugg. Fraps visar fps i de nivåerna i nästan varje "intro" eller film innan ett spel, ibalnd även i menyerna. Och man märker klar skillnad på hur de flyter i 24fps och i över 2'000 fps, annars är man synskadad.

Du är rolig du, förklara gärna varför fraps visar 1400 fps när det spelas en mpeg fil på 29.970 fps.

Crytek intro bild

Medlem

Ni frågade efter bevis på att grafikkort kan visa över 1'400fps, jag bevisade. Sedan kan ni tro vad fan ni än vill, det rör mig inte. Jag vet att det jag visar stämmer då det är över 1'400fps varje gång det spelas upp ett intro till ett spel. Det finns ingenting som säger att jag skall behöva förklara mina egna bevis.

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

Ni frågade efter bevis på att grafikkort kan visa över 1'400fps, jag bevisade. Sedan kan ni tro vad fan ni än vill, det rör mig inte. Jag vet att det jag visar stämmer då det är över 1'400fps varje gång det spelas upp ett intro till ett spel. Det finns ingenting som säger att jag skall behöva förklara mina egna bevis.

Grejen är att fraps visar fel där, men du får väl tro som du vill.

Medlem

Hur som helst borde väl inte det mänskliga ögat kunna se någon skillnad på det? Tror inte en vanlig person kan se någon större skillnad på 200fps och 2000fps, men det är jag det.

Inaktiv

beror ju på tekniken.. LCDs uppdaterar väl sig i princip när dom ska.. och CRTs är låsta till uppdateringsfrekvensen.

edit: 60hz är 16,6ms om det hjälper för att förstå.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

1
Skriv svar