lustigt? datorn vill inte starta vanligt..

Inaktiv
lustigt? datorn vill inte starta vanligt..

Hejsan! Jag satte på en ny kylare på mitt sapphire x1950pro, kylaren är Arctic Cooling S1 och är egentligen passiv men jag satte på en nexusfläkt.
Jag vet inte om det är grafikkortet som är problemet, men det upstog när jag tog ur det å pillade.
Problemet är iallafall att jag inte får någon bild när jag startar windows normalt. Men i safe mode och innan den visar "wellcome" skärmen så får jag bild, klar och fin, precis som den ska inga ränder eller sånt. Jag hör ljud och så som slutar tvärt, vet inte om det ska det eller inte riktigt..

När jag skulle sätta på volt regulators flänsen så upptäcker jag att sapphire av någon anledning ändrat designen på sina kort, trode först att de ändrat på kylarn, men det ser annorlunda ut på pcb:n me omplacerat så att man itne kan få på någon fläns. Tror inte att det Tidigare har suttit nån kylning där, men vad jag läst mig till så bör man ha det.
Tycker inte att det är så troligt, men kan det vara felet? att jag itne har kylning på volt reg?
Något förslag på vad jag kan göra? Försökte öppna temp program å catalyst control center, men det står nått om low bla bla driver, provade att tanka å installera, men drivare finns så den vill itne fortsätta.

Dator:
sapphire x1950pro
2gb ddr2 7200
demo msi p965 platinum
e6600
samsung t133 400gb
corsair 520w

tack för allt----

Inaktiv

Har du fabriksdriv till det? Annars har jag, kan ju skcika om det behövs. Men provat att ställa den i vga-läge å starta om?

PS: Nice PSU


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

MEEEEEEEHHHHHH!!!!!!!! vafan måste bero på att jag e trött från tidsskillnaden från jamaika -6h
hade i tv:n å när jag drog ur grafikkortet så blev allt återställt å då blev tvn main skärm å den vanliga slocknade.. vilken miss..
aja tack iallafall på dig! nice psu på dig med antar jag men undrar om det är den som låter? Finns ett svagt svagt sus, som fkatiskt inte stör mig egentligen för datorn är nu näst intill knäpptyst
Men kan det vara fara med att inte kyla volt regulator? å sen så tog jag de där vita tjocka grejerna som sitter mellan orginalkylarn å minnena å tog mellan minnena å minnesflänsarna nu, tror ni att det blir alldeles för dåligt? Föresten kan det vara ett tips om nu nån skaffar sig S1, det finns klister på minnesflänsarna, men det är torrare än sand å fäster inte alls.
aja tack endå som sagt å trevlig helg!

Inaktiv

All kylning är för det mesta viktig.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar