Fabriks klockat grafikkort?

Medlem
Fabriks klockat grafikkort?

Ska snart köpa en ny dator och då ska jag köpa nått 8800gt kort. Det jag undrar är om det är lätt att klocka ett grafikkort. För isåfall köper jag ett som inte är fabriksklockat redan, sparar ju några hundringar isåfall;) Så ska jag köpa ett fabriksklockat kort eller ett oklockat och klocka det själv:)

Inaktiv

Är tydligen enkelt att klocka det själv.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Om du känner dig bekväm med att klocka själv så gör det, vissa har ingen vana med det och vill inte ta risker, och då är det lika bra att köpa ett fabriksklockat


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Jag har klockat mitt 8500GT och det fungerar bra(GPU: 32% och Minne: 29%(--% överklockat alltså för dom som inte förstår ))

Medlem

Ezmode att klocka. Köp!

Medlem

Ezmode då man kan det, vissa vill inte chansa helt enkelt. Och att klocka är kanske inte svårt men att veta hur mycket man ska klocka för att få prestandaökning och hur det går med kylningen då är svårare.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Ibland så har fabriksklockade grafikkort bättre kylning, gäller inte alla dock. Kan väl säga så här, är skillnaden +-0 kr mellan oklockat och klockat kort så köp det klockade eftersom garantin ändå gäller. Vissa butiker är lite kinkiga om du sabbar kortet pga att du har överklockat för häftigt (liten chans för det iof, bara du höjer frekvensen lite, testar, höjer, testar osv).
Swecklockers testade ett fabriksöverklockat 8800 GT kort för inte så länge sedan som tom fick personer med 8800 GTX/Ultra att att tappa hakan.


signatur

How can we win when fools can be kings?

1
Skriv svar