Alien vs. Predator gör comeback

Robot
Medlem
Alien vs. Predator gör comeback

Oooh! Sweet!

Medlem

Fyfan vad najs, AvP fan

Medlem

JAAA! FRAKKING FINNALY!


signatur

Videomupp

Medlem
Inaktiv

Hurra! 2:an var ju skit om man mäter mot Rebellions orginal!

Medlem

Heja! Nu har man både detta och Colonial Marines att se fram emot. Hoppas de inte balanserar sönder MP i detta som gjordes i AvP2. Men eftersom det är Rebellion och inte Monolith som håller i detta så har jag fullt förtroende för dem.

En Predator ska helt enkelt vara starkare än en ensam marine eller Alien, balans skall istället uppnås genom numerärt övertag för de svagare raserna.

Medlem

AvP2 är ju så jävla roligt, speciellt på LAN. Längtar som fan efter det nya AvP

Medlem

Synd bara att de inte gjort något vettigt sedan AvP så jag är skeptisk att de ska kunna göra en ny dunder titel.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Det här kommer bli bra


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

YAY! Fan vad trevligt, AVP som marine är ju bland det bästa som finns, bättre grafik och ljud så kommer detta bli helt underbart!

Medlem

Fyfan... minns AvP och hur en xenomorph hoppade upp i ansiktet på mig för första gången. Det var första gången jag blev riktigt skrämd av ett spel. Stängde av spelet och lät det ligga i säkert 4-5 månader innan jag startade det igen...

Medlem

OMG! HOPPAS PÅ CO-OP!

Medlem

vill ha grym mp till spelet, survival mode och typ aliens mot mariens och annat kul=)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Gött, en riktigt god nyhet


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Dashiva:

Fyfan... minns AvP och hur en xenomorph hoppade upp i ansiktet på mig för första gången. Det var första gången jag blev riktigt skrämd av ett spel. Stängde av spelet och lät det ligga i säkert 4-5 månader innan jag startade det igen...

Haha, kan inte säga att jag klandrar dig då AvP är det enda spel som lyckats skrämma mig, och då menar jag så till den grad att jag fick ont i bröstet. Hade precis vunnit en hård strid mot en 4-5 vuxna aliens och började lugna ner mig (och var därför inte beredd på en ny attack) då en jävla facehugger kom från ingenstans och dödade mig. Alla andra aliens har inte så jättehög skrämselfaktor, de kan man vänja sig vid, men de jävla facehuggers alltså, argh!

Medlem

Ja jag avskyr facehuggers i AvP.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Jag säger som de flesta.. så länge det blir mer som Avp1 och inte Avp2 så blir jag nöjd. Avp2 va skit i jämförelse.

Medlem

Bästa nyheten sen skivat bröd Och som många andra säger, AvP är skrämmande, finns inget värre än när man hör de där jävla pingande ljudet men ser inget

Medlem

Även om jag tycker det är roligast att spela som människa så är rovdjuret den som vinner i "sheer awesomeness"; han skulle besegra både människa och alien även om han var obeväpnad, sen är det precis som Darkseed säger att det balanseras genom att han (eller är det kanske en hon?) är underlägsen i antal...:) Gud vad jag längtar till detta spelet!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Arnellarn:

YAY! Fan vad trevligt, AVP som marine är ju bland det bästa som finns, bättre grafik och ljud så kommer detta bli helt underbart!

Medlem

Haha så skönt att höra att man inte var ensam om att vara tvungen att slå av AVP1 för att gå och lugna ner hjärtat lite med att hoppa fallskärm eller bungyjump. För att våga fortsätta spela.


signatur

Crack the liars smile.

Medlem

Oooooh minnen! AvP2 var ju ändå king i multiplayer.

Medlem

Fy fan vad bra! Härligt med ett nytt AvP, enda spelet som någonsin skrämt mig!

Medlem

Ahaa Rebellion står bakom spakarna igen. Kul, för jag diggade deras AvP bättre än Monoliths.
AvP var mitt första riktiga online spel som jag satsade på. Kommer ihåg långa och mörka nätter, inloggad på Mplayer, kol-svarta korridorer i Sewers och Statue, som var mina favoriter.
Singleplayer var fantastiskt, svårt och med bra atmosfär och grymt soundtrack.

Ett av mina favorit FPS.
Nu blev jag sugen att spela igen, men har för mig att det kräver dx7 eller 8 för att funka...


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

Vi får väl även hoppas det utvecklas till PC i första hand. Skulle vara synd att ruinera och förstöra hela serien genom att utveckla till Xbox och PS3 i första tanke och sen göra en riktigt dålig portning till PC som dom flesta spel nu för tiden.

Medlem

Är det lika bra som förra så kommer det att bli underbart!

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av Darkseed:

Haha, kan inte säga att jag klandrar dig då AvP är det enda spel som lyckats skrämma mig, och då menar jag så till den grad att jag fick ont i bröstet. Hade precis vunnit en hård strid mot en 4-5 vuxna aliens och började lugna ner mig (och var därför inte beredd på en ny attack) då en jävla facehugger kom från ingenstans och dödade mig. Alla andra aliens har inte så jättehög skrämselfaktor, de kan man vänja sig vid, men de jävla facehuggers alltså, argh!

Haha ja fyfan. Oberoende vilket spel som kommer på tal är det alltid de allra minsta kräken jag hyser mest fobi för. Om det då är headcrabs i Half-Life-serien eller facehuggers i AvP. Huga. Men att bli våldtagen av en facehugger i multiplayer var ändå mest otäckt och adrenalinhöjande. Dessutom sket jag ner mig lite då tjejens katt i skrivande stund kom smygande på golvet bredvid mig. Respect the facecat.
För övrigt ser jag med skräckblandad eufori fram emot släppet av detta spel, men det blir väl att bunkra upp ordentligt med Pampers för att kunna spela utan att riskera min bekväma stol.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

123
Skriv svar