Alien vs. Predator gör comeback

Medlem
Skrivet av blesserad:

Hurra! 2:an var ju skit om man mäter mot Rebellions orginal!

Skrivet av Punchbag Polly:

Jag säger som de flesta.. så länge det blir mer som Avp1 och inte Avp2 så blir jag nöjd. Avp2 va skit i jämförelse.

Kan bara instämma med ovan.

Medlem

Bara hoppas det blir som ettan som var helt otroligt bra, speciellt att man inte kunde spara hursomhelst. Kul som fan iaf


signatur
Medlem

Underbart,,,Äntligen får man skita ned dem rena kallingarna igen,,hehehe

Medlem

Spelade sönder AVP 1 och AVP 2 och har suttit och diskutera med andra människor om NÄR en AVP 3 kan tänkas komma i flera år.

Nu är svaret äntligen här.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Medlem

Äntligen!

Mina bästa LAN-minnen kommer från då man spelade AvP2.

Medlem

Sweet!!

Riktigt härlig nyhet


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Underbar nyhet !

Medlem
Skrivet av Phyrex:

Vi får väl även hoppas det utvecklas till PC i första hand. Skulle vara synd att ruinera och förstöra hela serien genom att utveckla till Xbox och PS3 i första tanke och sen göra en riktigt dålig portning till PC som dom flesta spel nu för tiden.

Vi får be till gudarna att så stämmer. Utvecklar man AvP till konsol i första hand förtjänar man inget annat än ett nackskott eller disc:en från Predator ;D.

Medlem
Skrivet av liath:

Vi får be till gudarna att så stämmer. Utvecklar man AvP till konsol i första hand förtjänar man inget annat än ett nackskott eller disc:en från Predator ;D.

Instämmer! Eller en syra attack från en Alien i ansiktet!

Inaktiv

Bästa hittils är 1:an, 2:an var helt OK, men för min del var det på det sättet spelet var nytt. 3st kampanjer med helt olika spel stil. Hoppas de inte sabbar det.

Medlem

Tror Marines speltet kan bli bättre på aliens delen, gearbox gör bra spel. Men predator klingan är bra rolig att kasta

opftopic:

Lite marines leaked ingame
http://www.shacknews.com/onearticle.x/54467

ser bra ut! bara det är skön styrning.

Medlem

I GOT A REASON TO LIVE!!!! WOOOHOOO!!!

Medlem

snälla varför låter de inte bli!!
men efter som jag älskar spel så hoppas jag på att de blir en riktigt skön titel..

Medlem

Det var verkligen på tiden!
Dra på trissor vad jag ser fram emot det här.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Mahone:

Bästa nyheten sen skivat bröd Och som många andra säger, AvP är skrämmande, finns inget värre än när man hör de där jävla pingande ljudet men ser inget

Hehe, jag skrev en liten kommentar angående "pingande ljudet" för ett tag sedan:
Motiontrackern

"Respect the facecat."

Medlem
Medlem

Finns det Co-op läge och har bra gameplay så skiter jag på mig av glädje!

Inaktiv

herregud, det här är goda nyheter. Blir det som AvP1 som så många redan sagt så är jag i himmelriket, jag menar - hur ofta blir man livrädd i multiplayer i ett spel? :$


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av impact:

herregud, det här är goda nyheter. Blir det som AvP1 som så många redan sagt så är jag i himmelriket, jag menar - hur ofta blir man livrädd i multiplayer i ett spel? :$

Hehe precis. Kom ihåg när jag själv körde Alien i ettan. Jävlar vilken kick det var att ränna runt på väggarna etc. Antingen kunde man bara springa vidare men man kunde också tvärstanna. Vilket som fick man Marines att bli darriga eftersom deras "radar" slutade beepa ;D och jag som Alien kunde vänta runt nästa hörn. (För om jag inte minns fel visar väl radarn inget om jag som Alien stod alldeles stilla?)

Medlem

Fy fan, bästa nyheten jag läst på flera månader.

Nu kanske man får återuppleva dom gamla glansdagarna i ny tappning. Verkar ändå som att det finns lite gammalt AvP folk här på FZ.

Marine vs Marine DM @ Hive anyone?

101st_Lt_Legion out.


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem

Do Not Fu

c

k It Up!!! I Say! :evil:

...och hör sen!


signatur

Squeeze the trigger...

Medlem

hurra hurra hurra!

har längtat sen avp 2 kom, dom får bara inte misslyckas


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Wow! Fan vad härligt! AvP var en av de läskigaste titlar jag minns, iaf som Marines. Heja Sega!

Medlem
Redaktör

Ibland läser man besvikna kommentarer om att spel inte lever upp till förväntningarna. Ofta får företag då skäll för att de hajpat spelet galet mycket, ungefär att de ljuger.

Nästa gång jag läser en sån kommentar kommer jag länka till den här tråden.


signatur
Medlem

Jag tycker inte förväntningarna är orealistiska. De är proportionerliga till hur bra det första spelet är, och om utvecklaren skulle skapa ett spel som inte lever upp till föregångaren för fem öre, är det då vårat fel som fans? Knappast.

Visst, de kanske inte har ljugit och sagt att deras nya spel inte kommer vara en skugga av sitt forna jag (oftast så brukar de faktiskt göra just detta), men om alla automatiskt skulle förmoda att så är fallet skulle de till slut bli väldigt bittra och skeptiska människor, ungefär som jag.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Ibland läser man besvikna kommentarer om att spel inte lever upp till förväntningarna. Ofta får företag då skäll för att de hajpat spelet galet mycket, ungefär att de ljuger.

Nästa gång jag läser en sån kommentar kommer jag länka till den här tråden.

Förespråkar man pessimism före optimism? Eller har redaktörn bara illusioner om allmän återhållsamhet?

Redaktör

Man får förvänta sig vad man vill, det säger jag inget om. Men man ska vara medveten om att det här med sjukt uppskruvade förhoppningar inte enbart är slipade pr-nissars fel. Eller som i det här fallet - inte alls.

Efter AvP har Rebellion mig veterligen inte gjort nånting speciellt. Tio år har gått, vi vet inte ens hur många av AvP-skaparna som jobbar kvar på företaget.

Jag förespråkar inte pessimism. Men jag tycker det är klokt att vänta åtminstone till vi får veta vad spelet går ut på innan champagnen korkas upp. Alternativt att man är beredd att stå sitt kast som hajpskapare de luxe om spelet sen visar sig vara skräp.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Man får förvänta sig vad man vill, det säger jag inget om. Men man ska vara medveten om att det här med sjukt uppskruvade förhoppningar inte enbart är slipade pr-nissars fel. Eller som i det här fallet - inte alls.

Efter AvP har Rebellion mig veterligen inte gjort nånting speciellt. Tio år har gått, vi vet inte ens hur många av AvP-skaparna som jobbar kvar på företaget.

Jag förespråkar inte pessimism. Men jag tycker det är klokt att vänta åtminstone till vi får veta vad spelet går ut på innan champagnen korkas upp. Alternativt att man är beredd att stå sitt kast som hajpskapare de luxe om spelet sen visar sig vara skräp.

Jag tror få personer, efter lite eftertanke, skulle få för sig att skylla för högt satta förväntningar endast på PR-folk. Men... låt oss hoppas att det blir värt att korka upp champagne för, inte sant? Förväntningarna är ju halva glädjen, och "hajp" vare sig något historiskt sett nytt eller undvikligt. Man får ju ge Rebellion att de har en otrolig goodwill knutet till sitt företag, när de till och med får inbitna pessimister som jag att bli spralliga; bara av att de nämner att de plannerar ett spel - trots att, som du säger, de inte presterat på 10 år och knappast består av samma utvecklingsteam.

Skål!

Edit: för stavning

123
Skriv svar