Stödjer mitt moderkort 4GB Ram?

Medlem
Stödjer mitt moderkort 4GB Ram?

Shenare.
I min User's Guide till mitt moderkort MSN 945GCM5-F V2, så står det att jag max kan ha 2GB DDR2 RAM-Minne. Men på hemsidan (http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=1285...) så står det att jag max kan ha 4GB DDR2 RAM-Minne....=S
Jag blir lite förvirrad. Har just nu 2GB, men skulle ju självklart vilja uppdatera till 4GB. Någon som vet om det säkert går att ha 4GB RAM-Minne på mitt moderkort?

Eftersom det bara finns två DDR2-slots på moderkortet, så måste man ju ha två stycken 2GB minnen. Någon som kan tipsa om några lagom-värsting-2GB minnen på 667MHz DDR2?

Tack // Caddi

Medlem

Att det står olika i din manual och på kortets hemsida beror säkert på att dom genom någon bios update har fixat stöd för 4gb så innan du köper det är det viktigt att du uppdaterar till senaste bios.
Vilka minnen du bör välja vet jag inte men på www.corsairmemory.com kan du skriva in vilket moderkort du har och se vilka minnen av deras som funkar bra


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

1
Skriv svar