Medlem
Val av chassi

Jag kommer snart att köpa en ny dator med ungefär den här typen av komponenter. Dock så väntar jag till core extreme 9770 kommer och 9800 serien.

Antec TruePower Quattro 850W

Intel Core 2 EXTREME QUAD X9650 3.0GHz 12MB FSB1333 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775

Noctua NH-U9F 92mm Quadra-heatpipe 3800cm2 WITH NOCTUAFAN 7 dB(A) Socket 775 / AMD-socket

Western Digital Raptor WD1500ADFD 150GB 10000rpm 16MB Cache SATA

Samsung HD501LJ 500GB 7200rpm 16MB SATA2

Samsung SH-S202J/RSMN DVD±RW Dual-Layer 18X BLACK bulk IDE

BFG GeForce 8800Ultra OC 630MHz GPU 768MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI SLI-ready RETAIL PCI Express

Windows Vista Home Premium 64-bit DVD Svensk OEM

Asus P5E3 DELUXE/WIFI-AP iX38 4DDR3-DIMM 2PCI 4PCIe SATA Raid Audio DUAL GB-LAN WiFi-AP Firewire Socket775 ATX

Corsair TWIN3X2048-1800C7DFIN G Dominator DDR3 7-7-7-20 2x1024MB(tot. 2048MB) 1800MHz DHX Heat Spreader

Corsair TWIN3X2048-1800C7DFIN G Dominator DDR3 7-7-7-20 2x1024MB(tot. 2048MB) 1800MHz DHX Heat Spreader

Jag har haft detta chassit i ca 3 år -------> http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=THVA8003S...

Hade ni behållt det till den nya datorn eller köpt ett nytt? Jag har köpt till en extra 120 fläkt i fronten så nu har jag 2 där...

Medlem

Personligen rekommenderar jag:

Antec Performance P182 Miditower, Gun Metal Black Aluminum(utan nätagg)
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=341841

Jag kör själv med det, och jag känner många som använder det, både via internet och annars. Har aldrig hört några klagomål på det, mycket bra chassi helt enkelt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv
Skrivet av Hukkie:

Personligen rekommenderar jag:

Antec Performance P182 Miditower, Gun Metal Black Aluminum(utan nätagg)
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=341841

Jag kör själv med det, och jag känner många som använder det, både via internet och annars. Har aldrig hört några klagomål på det, mycket bra chassi helt enkelt.

jag håller med, sitter själv med ett sådan o min dator har alldrig varit tystare

Inaktiv

Det chassit du redan äger är väl en rätt potent låda. Bra med kylning i alla fall. Om du inte gillar det så kan du ju köpa ett nytt, är du hyffsat nöjd med det så finns det ingen anledning att köpa något annat.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Kylningen i hans nuvarande chassi är det inga problem med, däremot så är ljudnivån på Antec P180/P182 mycket lägre, tack vare ställbara fläktar och inbyggd isolering och gummi-upphängningar för hårddiskar som minskar vibrationerna.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Mytoman...

Ser ut som om du suttit och plockat ihop det värsta du kunde hitta utan att använda hjärnan för fem öre och sedan postar det här för att få någon slags kick av det eller nåt. Och så säger du att du ska vänta tills QX9770 kommer vilket kommer bara den att kosta dig ca 13 tusen kronor. Ska det låta trovärdigt?

Mytoman och joker är vad du är i mina ögon...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Mytoman...

Ser ut som om du suttit och plockat ihop det värsta du kunde hitta utan att använda hjärnan för fem öre och sedan postar det här för att få någon slags kick av det eller nåt. Och så säger du att du ska vänta tills QX9770 kommer vilket kommer bara den att kosta dig ca 13 tusen kronor. Ska det låta trovärdigt?

Mytoman och joker är vad du är i mina ögon...

Haha

Medlem

Behåll det du har!
Det verkar ju bra och lägg slantarna på nåt annat istället;)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Silenz, vara så du vet.. hela den här tråden tillsammans med första inlägget är ironiskt...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

han kommer aldrig köpa det.
Landahl skryter bara....


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

Skryter? han har inget att skryta med... Han är en mytoman som vill ha uppmärksamhet.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

1
Skriv svar