Nytt Nätagg! Rekommendera nåt bra!

Medlem
Nytt Nätagg! Rekommendera nåt bra!

Är ute efter ett nytt nätagg men kan för lite om det så därför frågar jag er här på Fz:a om råd!
Tror nämligen att mitt som jag har börjar gå sönder!

Det som finns i burken den ska driva är: Prolle 6850,Moderkort, 4 Gig Ram,3 st Sata diskar Ljudkort X-Fi Fatality med front,8800 GTS 640 MB grafik,11-1 kortläsare!
Lådan innehåller även 5-6 st fläktar som ska kyla allt!

Kommer äventuellt att byta grafikkort om nån månad (Nya 8800GTS) så ha gärna det i åtanke när ni lämnar förslag!

Tack!:up:

nj
Medlem

5-6 fläktar? o_O

Nåväl, Corsairs HX 520 eller 620W lär räcka mer än väl.

Medlem

Köp hellre ett dyrare 600w-800w märkes agg typ seasonic Antec eller Corsair än ett billigt 800w-1000w är mitt råd. Köper du ett kvalitets agg på 600w eller mer så klarar det nya gts även med 2 kort i sli om du så vill. Allt får jämnare ström osv än ett biligt agg som är på mer;) Ett bra nättagg på 650watt ligger på ca 1300kr


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Har tittat lite på Corsairs 620W och 750W.
Är Corsairs agg bra överlag vilken Watt styrka man än kollar på eller är det nån jag ska hålla mig ifrån?

Kort sagt......är Corsair ett agg av kvalite???

Inaktiv
Skrivet av Groggy:

Kort sagt......är Corsair ett agg av kvalite???

Mycket bra kvalité. Jag har ett Corsair 620 W själv, och det är fina grejer. Modulära kablar, är det till, så du behöver bara koppla in de strömsladdar du behöver till grejerna.
Inget onödigt trassel i burken alltså. 8)

nj
Medlem

Corsairs HX-serie är Seasonic-tillverkad och håller bra kvalité. VX/TX-serierna tillverkas av CWT om jag inte minns helt fel och borde hålla bra kvalité med, de har iaf fått bra omdömen i de tester jag läst, vet dock inget om CWT i övrigt.

Medlem

Skulle Corsairs 620 HX räcka till det jag har idag och även om jag införskaffa två nya 8800 GTS kort???

Är inte säker än om det blir två nya kort men det skulle glädja mig om det räkte så jag iallafall har möjligheten till det om jag vill. Så slipper jag tänka på det här med nätagg på ett tag!

Tack för alla snabba svar!!:D

Inaktiv

Vill du ha ett brutalt bra agg så köp det nj nämnde. Har själv bland annat ett Corsair HX520W, hur stabilt som helst, tyst och bara bra omdömen.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar