Hur många grafikkort kan man ha?

Medlem
Hur många grafikkort kan man ha?

Om jag har en 8800 GT 512 MB och har fler lediga kortplatser, trycker in en t.ex. 256 MB, har jag då 768 MB grafikminne, eller hur mycket kan jag ha?
Det är den här datorn jag isåfall skulle göra det i ( den vänstra) http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/desk...


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

nj
Medlem

För att kunna köra mer än ett grafikkort tillsammans så måste moderkortet först och främst ha två PCI-Express x16-portar, samt även stödja antingen AMD/ATIs CrossFire eller nVIDIAs SLI (moderkort med AMD/ATIs samt Intels kretsar brukar stödja CrossFire, medans enbart moderkort med nVIDIAs egna kretsar stödjer SLI).
Två likadana grafikkort måste användas (om jag inte missminner mig helt), och kortens minnen räknas inte samman utan de två olika korten har sitt minne för sig självt (alltså så blir två kort med tex 512MB minne inte 1GB totalt).

Inaktiv

det blir bara lite mer processor kapacitet, jo nj du har rätt, dom rekomenderar att det ska vara samma kort för annars är det inte säker att det funkar, åtminstonde samma tilverkare säger dom

Medlem

Jaha, va synd, man tjänar då inget grafikminne på att sätta i två grafikkort.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv

Beror ju på om korten ska gå tillsammans eller inte, du kan ju köra 2st i Sli samtidigt som du har ett till i en Pci port men dom jobbar ju inte tillsammans så att säga, men bra om man har typ 10st skärmar som nbehöver bild..

Inaktiv

Iofs trevligt att se att du tänker självständigt. Dock fungerar det inte så i detta fall.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

Iofs trevligt att se att du tänker självständigt. Dock fungerar det inte så i detta fall.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

1
Skriv svar