Kanonpris på denna dator!!!! Skynda fynda!!!

Medlem
Kanonpris på denna dator!!!! Skynda fynda!!!

Se spec på den å pris så blir mina ord överflödiga;)

http://www.dustinhome.se/pd_5010126639.aspx

Kampanj på Dustin!!!


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Den faller på grafikkortet imo.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

pröva plocka ihop dessa delar löst så blir det inget under 10k inte en chans. snarare runt 12k och grafiken är väligt vass det duger till nvidia släpper nästa kan man uppgradera


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Hade det varit 8800GT eller nya 8800GTS 512 hade jag blivit skitförbannad.

Inaktiv

Gissar att de vill bli av med det grafikkortet, den hårddisken och det ljudkortet. Då kampanjar man.


signatur

Bra kylning IsTheShit

nj
Medlem

Antagligen några få exemplar av datorn i Dustins lager som de vill bli av med för att få in något nytt.
Vill minnas att de tidigare sålt ut märkesdatorer med riktigt bra speccar till väldigt låga priser och någon enstaka dag senare så har de försvunnit från deras sortiment.

Visst att 8800GTS 640MB inte är lika bra som de G92-baserade 8800-korten, men med tanke på vad man får till priset så är det ruskigt prisvärt.

Medlem

Den enda produkt som jag kan se är utgående i denna datorer är grafiken.
Intel quad prollen är inte utgående inte heller ljudkortet eller hårdiskarna tror jag.
Hur som helst som nj säger är det ett ruskigt bra pris sett till vad man får


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Är denna bättre än den jag kanske ska bygga?
den finns vid mina bilder..
isf kanske jag köper den :D..


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem
Skrivet av Silenz:

Se spec på den å pris så blir mina ord överflödiga;)

http://www.dustinhome.se/pd_5010126639.aspx

Kampanj på Dustin!!!

Va fasen. Kunde dom inte sålt det där för 2 månader sen. :/

Skrivet av zitow:

Är denna bättre än den jag kanske ska bygga?
den finns vid mina bilder..
isf kanske jag köper den :D..

Denna är bättre.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Jo denna har ju quad prolle och ett värstingljudkort 2x500gb hd så den är vassare yes


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Ok, men klarar graffekortet crysis, cod 4, tf2 och de andra nya spelen :P?


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem
Skrivet av zitow:

Ok, men klarar graffekortet crysis, cod 4, tf2 och de andra nya spelen :P?

Crysis finns det ingen som kan köra på max på idag med höga frames per ssecond men nog kan du köra på high alltid med den burken och de är inte illa men TF2 och COD 4 kommer flyta bättre än smör i solsken och alla andra med typ Bioshock osv.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Taskiga minnen, taskigt grafikkort, skiten går inte att klocka (FS), 3GB minne så fetglöm Dual Channel..

Medlem
Skrivet av ForEvo:

Taskiga minnen, taskigt grafikkort, skiten går inte att klocka (FS), 3GB minne så fetglöm Dual Channel..

Grafiken är allt annat än taskigt sen kan man köpa till ett minne.
Plocka ihop en bättre och komplettare låda för dom pengarna.
Så ser man till vad man får för det man betalar så finns knappast en bättre dator.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

ForEvo: Det är ju 2 x 1GB + 2 x 512MB? Då är väl Dual Channel fortfarande kvar?

Inaktiv

yep smexy


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

ja då är dual kvar
btw köpte nyss det ljudkortet som ingår i datorn på komplett för 1200kr:)
http://www.dustinhome.se/pd_5010098657.aspx

Det är grymt för musik och spel med 64mb eget ljudminne för stora ljudfiler i spel så det inte ska fastna till när man spelar.
Sen en annan riktigt grym sak med detta ljudkort är att med vanliga hörlurar får man full surround ljud och det är helt grymt.
Som 5.1 ljud i vanliga sketna headphones hur coolt är inte det:P8)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av Silenz:

med 64mb eget ljudminne för stora ljudfiler i spel så det inte ska fastna till när man spelar.

För dom 7 spel som stöder det ja.


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av Silenz:

med 64mb eget ljudminne för stora ljudfiler i spel så det inte ska fastna till när man spelar.

För dom 7 spel som stöder det ja.

Jao men det lär bli fler får vi hoppas om inte annat


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Köpte nyss datorn :D..
längtar tills den kommer till västervik :D..


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem
Skrivet av zitow:

Köpte nyss datorn :D..
längtar tills den kommer till västervik :D..

Stort grattis:) Hadejag inte nyss knåpat ihop en dator hade jag med köpt den;)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

en kompis ringde och tipsade mig om den här så jag slog till efter lite funderande... visst är inte grafikkortet det bästa men det duger gott och väl åt mig:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Herre jisses. Man kan ju tro att det var ett Geforce 440MX eller något om som vissa skriver om grafikkortet. Ett 8800GTS 640MB är väl långt ifrån ett dåligt grafikkort. Börjar inte den här "ha det senaste" hysterin gå till överdrift? Inte för att jag hänger med så mycket nu för tiden, men vad har man i prestandavinst om man köper det senaste grafikkortet jämfört med 8800GTS? Vågar jag gissa på 4-5%?
Grafikkortstillverkarna är nog jätteglada för det finns ju alltid dom som ska ha det senaste trots att skillnaden i prestanda i stort sett endast är mätbar i ett benchmarkprogram.

Medlem
Skrivet av zitow:

Köpte nyss datorn :D..
längtar tills den kommer till västervik :D..

Vill du byta?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Håller med mclarenll. Ett 8800gts 640 mb kort är fortfarande bland det absolut bästa man kan ha.
Det klarar alla dagens spel på höga inställningar även Crysis som är det tyngsta man kan uppringa i grafikväg.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Vad lustiga en del är
8800GTS 640 MB är ett BRA grafikkort. Forska lite innan ni hittar på saker.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av zitow:

Köpte nyss datorn :D..
längtar tills den kommer till västervik :D..

Vill du byta?

Nope


signatur

Googla först , fråga sen

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

Vad lustiga en del är
8800GTS 640 MB är ett BRA grafikkort. Forska lite innan ni hittar på saker.

http://www.firingsquad.com/hardware/nvidia_geforce_8800_gts_5...

640mb Kostar som nya GTS 512mb men presterar Som eller sämre än GT.
640mb bygger på 80nm och klockar sämre, utveckla mer värme och är en utgående modell.

Som du ser på testet så behövs ett superklockat 640mb för att ens hänga med GT i 1600*1200..

nj
Medlem
Skrivet av ForEvo:
Skrivet av IceMan:

Vad lustiga en del är
8800GTS 640 MB är ett BRA grafikkort. Forska lite innan ni hittar på saker.

http://www.firingsquad.com/hardware/nvidia_geforce_8800_gts_5...

640mb Kostar som nya GTS 512mb men presterar Som eller sämre än GT.
640mb bygger på 80nm och klockar sämre, utveckla mer värme och är en utgående modell.

Som du ser på testet så behövs ett superklockat 640mb för att ens hänga med GT i 1600*1200..

Geforce 8800GTS 320/640MB må kanske inte hänga med de nysläppta G92-baserade korten (eller AMD/ATIs RV670-baserade kort i viss mån) men det är fortfarande inte ett dåligt kort.
Nu handlar ju den här tråden dessutom inte om att köpa kortet i fråga separat, utan en hel paketlösning med en C2Q Q6600, 3GB PC5300-minne, ett GF8800GTS 640MB, 2x500GB hårddisk mm och det paketet för 7995:- är då imho verkligen prisvärt, visst inte det bästa man kan få, men prisvärt hur du än vrider och vänder på det.

Jag testade leka lite på Prisjakt och plockade ut likvärdiga delar, lämnade ut grafikkortet, optisk enhet samt kortläsaren (mest för att jag inte orkade kolla runt vilka butiker som hade exakt vilka modeller av vad) och totalpriset från en enda butik stannade då på 7639kr från en butik jag läst lite olika åsikter om, från en större och mer välkänd butik 7698kr. Då exkl grafikkort/optisk enhet/kortläsare som sagt. Med dem inräknade, även om man tar ett Geforce 8800GT 512MB, så kommer priset landa på närmre 10000kr.

Visst att en märkesdator inte går att överklocka alls/på samma sätt som delar man själv valt ut, men alla är inte intresserade av att överklocka heller. Finns gott om de som bara vill ha något som fungerar som de ska utan att de hellst vill behöva plocka ihop burken för den delen mer än att koppla in sladdarna och starta datorn.

Inaktiv

Köpte denna dator, fick den hemskickad för någon dag sedan.. När jag sätter i alla sladdar och trycker på start-knappen så startar datorn.. men den stängs av efter 1 sekund.
3 Minuter senare så blinkar fronten och jag trycker på start igen (efter att ha kopplat in strömsladden igen) och då startar datorn.. i två sekunder..

Nu har datorn varit stendöd sedan tisdags.
Gick in på dustin och kollade på produktbladet och såg detta.
PSU: Max output 350W.

gg no re?

Jag har ringt till Dustin, och de säger att Fujitsu är de man ska snacka med.

Fujitsu säger att det är dustin som har hand om det.

Blir skickad fram och tillbaka som en jävla idiot hela tiden.

Jag har kontaktat KO och fått höra mina rättigheter.
Skickade iväg ett mail till en viss " Anna " på dustin, som sedan INTE svarar på mailet.

Denna "Anna" går inte att ringa, utan hon ringer upp dig.

Vad fan ska jag ta mig till igentligen.

12
Skriv svar