Inaktiv
Problem Med SLI

Hej jag köpte lite nya dator delar för nån dag sedan. Nytt moerkort Asus m2n32-slit deluxe och ett till Grafikkort XFX GeForce 8800 GTS 320 mb.. och så instalerade jag Windows vista och allt. och när jag startar den så står de att jag kör SLI.. Så de va ju bra tänkte jag att de värkar fungera som de ska. men när jag hade installerat Crysis så när ja skulle spela så vart de inte nå bättre än vad de var när jag hade ett grafikkort. så jag tänkte om nån vet vad de kan vara om ja ska aktivera nåt i Bios eller nåt ?

Tack på förhand

MVH//Christoffer

Medlem

som jag förstår det så har inte crysis nåt bra stöd för sli, skillnaderna är ganska små med eller utan.
Det kom en beta drivrutin här om dan (kommer inte ihåg var jag läste om det) som gav en liten puff för sli, lite bättre än tidigare iaf, men någon 50% prestandaökning kommer du tyvärr inte se.. :/


signatur

thank you, come again

Inaktiv

ok :\ men jag vet inte om jag har märkt någon skilnad på Call Of Duty 4 heller :\ tänkte om man kanske ska trycka i nåt mer som jag har missat..

Inaktiv

För det kan väl inte vara nåt i bios vad jag vet iaf ?
tycker att de är så konstigt. Har tittat på massa andra forum och då har jag inte hittat nåt liknande..
jag har testat med Crysis,COD4 och Gears of War. har inte märkt någon skilnad på dom spelen mot för vad de va med bara ett grafikkort

Är mkt tacksam för ett svar

1
Skriv svar