Inaktiv
Fel på min ps3?

Hej, nu är det så att jag nyligen köpte en Playstation 3. Tyvärr har jag ingen HD-TV så jag kunde inte se dess grafiska härlighet i sin fulla prakt, så jag tog med den hem till en kompis med HD-TV för att få se hur det såg ut. Min Ps3 frågade om jag ville ställa om inställningarna till "HD anpassning" och jag sa ja. Men när jag kom hem och kopplade in den i min gamla "icke HD- TV" så fungerar den inte längre, det blir bara svart, ingen start menu kommer upp, inget spel startar os.v. Så nu undrar jag om någon i hela världen (eller iallafall på FZ ) har någon arning om hur jag fixar detta problem? skulle vara mycket tacksam för ett svar!:)

Inaktiv

Första reflektionen är att sätta i den i HD:n igen och ställa om där.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Kolla runt lite på nätet/detta forum, ska finnas nått sätt att resetta videomodet till default om jag inte minns fel. Nått med o hålla inne nån knapp i ett gäng sekunder eller så..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Du håller inne ON nappen på konsolen i c:a 10 sekunder eller något sådant, då ställer den om allt till fabriksinställningarna.

Inaktiv

Nej, det stod i handboken så jag testade det, men inget händer...lika svart som alltid:\

Medlem

Konstigt. Ring supporten och fråga, du har en halvtimme på dig.

1
Skriv svar