Sega blöder pengar

Medlem
Sega blöder pengar

Hm, det var en liten överraskning, jag trodde det gick rätt bra för Sega.

Medlem

Måste boka Empire: Total War, något måste ju göras innan denna gigant går i marken.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Empire Total War kommer rädda SEGA...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

SEGA är inte var det var på 90-talet och det märks.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

gör man skit spel så går det dåligt.

Medlem
Medlem

meh nagra maste ju sta emot EA kompetition kompetition

Medlem

Bara de inte stressar ut Empire bara för att få pengar lite snabbare.

Medlem
Skrivet av Helghast:

Hm, det var en liten överraskning, jag trodde det gick rätt bra för Sega.

Nja deras spel säljer inte så vidare för de är riktigt horribelt dåliga, ta t.ex. senste sonic spelet ^^ De lyssnar inte en enda gång på fansen i den serien vi vill inte ha det i 3D!

Medlem

Det där youtube-klippet blev ganska morbidt i sammanhanget.

Medlem

Lustigt, för det enda de behöver göra är ett nytt Sonic spel i klassisk anda. Tror inte de fattar hur stor marknad de har där. Jag hade inte tvekat en hundradels sekund om de släppte nytt Sonic spel i klass med de tidiga.

Nu har de Total War spelet som iallafall jag utan att tveka kommer köpa!

Medlem

Hoppas det går bättre för dem snart. De har en del intressanta spel på gång som jag tänker köpa. Alpha Protocol till PC, World Destruction till DS och Yakuza 3 till PS3.

Och Yakuza 2 som släpptes i höstas anser jag vara ett av de klart bättre spelen från 2008.

Medlem

De borde göra en ny konsoll Sega Mega drive var ju kung


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Dom har ju massvis med egna titlar som dom inte rört på många år,
varför inte göra nya Streets of rage spel, ett nytt grymt Daytona Usa bilspel,
Panzer Dragon, göra nya fräcka Virtua Cop spel,

Phantasy Star games , Outrun, Alex Kid , Virtua Racing, Kid Chameleon och såvidare.

Dom har ju hur mycke som helst av egna titlar att göra nytt av som kan bli hur bra som helst ju.

Medlem

dreamcast2 är vad de behöver och en onlinetjänst som erbjuder alla gamla segas tittlar

sen en bunt nyutvecklade spel e väll inte heller så dumt


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av bondmaster:

dreamcast2 är vad de behöver och en onlinetjänst som erbjuder alla gamla segas tittlar

sen en bunt nyutvecklade spel e väll inte heller så dumt

Jo, dom har ju såpass många starka egna titlar som skulle göra vilken annat konsolmärke som helst avundsjuk.

ptr
Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

De borde göra en ny konsoll Sega Mega drive var ju kung

var ju bara töntarna som hade sega mega drive, de andra med pappor som var mycket bättre (hähä) fick ju nintendo 8)8)

Medlem

Det behövdes väl inte direkt en rapport för att fatta att dom går i förlust Som sagt så var dom riktigt heta på 90-talet med sina konsoller och klassiska spel. Men dom har verkligen inte hängt med sen dess. På plattforms-marknaden så är dom utslagna för länge sedan, så det enda som möjligtvis skulle kunna rädda dom är ju några ordentliga spel-titlar. Nya Total War ser lovande ut, men är knappast tillräckligt för att hamna på plus igen.

Medlem

Aj då, hoppas att inte Empire och Phantasy Star Universe blir lidande.

Medlem

Dom får ju skylla sig själv som släpper så många halvdana spel men ändå så är det riktigt synd om dom.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

DET HÄR FÅR INTE PÅVERKA EMPIRE TOTAL WAR :(!!!!!!!!!!!

Inaktiv

Sluta göra skit spel som Sonic så kanske de slutar förlora pengar!!!

Inaktiv

trodde dom hade tappat det för länge sen.

Medlem

Vah?! Den korrekta rubriken borde väl vara "Sega tar igen"? Det är ju inte så att företaget är påväg ned om deras förlust har minskat markant?

Medlem

Man tycker synd om SEGA. De var ju kungar på 80/90 talet.
Bl a har dom en arkadspels line-up som enbart kan matchas av Atari. De skulle vinna massor bara om dom inte gjorde halvdana konverteringar av sina klassiker. Bättre kvalité på det som pytsas ut.

Men dålig management och felsatsningar kan välta vilken ko som helt. Kolla bara vad som hände med Atari.

1
Skriv svar