Medlem
Nytt moderkort

Jag kan ingenting om moderkort och nu måste jag ha ett nytt då mitt nuvarande (det som följde med min dell dator) inte har standardfästen till processorfläkt med mera.
Som sagt kan jag inget om moderkort och skulle behöva lite förslag på vilka moderkort som är hyfsade utan att kosta för mycket. hade tänkt mig ett kort på strax över en tusenlapp kanske.

Ifall det spelar någon roll så har jag ett Dell optiplex 755 minitower chassi.
Dell Chassi

Inaktiv

ASUS P5B och den serien till exempel. Ett som är kompatibelt med de övriga delarna först och främst och de övriga delarna nämner du inte.

Gigabyte har också bra kort.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

well, det är en core 2 duo processor, ett Geforce 8800GT, Zalman fläktar till grafikkortet och processorn, sen är det väl inga andra delar som inte borde passa på vilket moderkort som hälst.

Medlem

Gäller att moderkortet passar i lådan också, vilket är tveksamt om det är en Dell.


signatur
Medlem

mmm jag är lite orolig för det också.

Det jag inte riktigt förstår är om det är kontakterna på moderkortet som inte kommer att passa med baksidan på lådan du menar med att ett moderkort inte passar i en dell låda ?

Som sagt är jag inte alls särskillt informerad om moderkort.

Inaktiv

Njaha med det systemet är nog ett Gigabyte MB på sin plats.

Abit IP35 / IP35 Pro lär vara riktigt bra moderkort.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Vad är Gigabyte MB för modell? hittar den inte.

är fortfarande orolig att jag måste köpa ny låda men det kanske är ofrånkomligt, ska söka upp en affär där jag kan gå in och fråga.

Inaktiv

Ta inte med MB det står bara för motherboard. Gigabyte ska det vara. Annars Abit IP35/IP35 Pro.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

aha okej, det borde jag ha kunnat lista ut.

Medlem

Vad ska man kolla på om man vill veta vilka moderkort som passar i vilka chassin?

Medlem

dom flesta moderkort är av typen atx som är standard
Köper du tex ett miditower chassi som oftast räcker för dom flesta så passar alla mobos i det.

Bara märkes tillverkare typ HP Fujitsu osv som bökar med egna lösningar.
Att bygga själv är klart det bästa:)
Vet inte hur jag ska förklara bättre lol kanske nån annan har nåt vettigt att säga om saken.
Har dessutom ont i skallen så jag vet inte varför jag sitter här överhuvudtaget:\


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

mmm nu har ju jag köpt en dell och då blev det genast bök ska till webhallen imorn och se om dom kan hjälpa mig.

det är ingen som har en Dell och bytt moderkort som vet?

1
Skriv svar