The Force Unleashed prisas

Medlem
The Force Unleashed prisas

Gläder mig att det inte var MGS4, är glad att folk ser igenom den otroligt jobbiga och idiotiska storyn som Hideo Kojima har skapat. Annars så ett stort grattis till Force Unleashed!

Inaktiv

Usch... 2008 måste varit ett dåligt år för manus. TFUs var ju förjäkligt.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av lordnizze:

Gläder mig att det inte var MGS4, är glad att folk ser igenom den otroligt jobbiga och idiotiska storyn som Hideo Kojima har skapat. Annars så ett stort grattis till Force Unleashed!

Hideo Kojima har skapat ett underbart manus, visst en del scener är lite långa men manuset är långt ifrån idiotiskt och jobbigt kanske för en p11.

Medlem

Föresten misstolka mig ej, jag tycker också att manuset i TFU var väldigt bra och unikt. Vill ej gå in på vilket manus som va bäst. Men att säga att Hideo Kojima skrev ett dåligt manus gör mig upprörd.

Inaktiv

Grattis! Spelet var en av mina favoriter 2008 också.

Medlem

Det går utför...

Edit: Vid närmare eftertanke så rör detta nog enbart spelmanus skrivna av jänkare. Det finns ingen annan förklaring till att ett spel som Dangerous High School Girls in Trouble (!) blir nominerat och MGS4 inte ens nämns nånstans.

Medlem

Bästa manus knappats.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

ooj..... jag som tycker att GTA manuset var grymt och fallout 3...


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

känns som om man lever i bizzaroworld när man ser vilka spel som hyllas nuförtiden. : \


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem

Tycker FU hade grymt bra historia, var det som fick mig fortsätta spela, sen om spelet är inte så bra ui sig är en helt annan grej, men storyn fastna jag för.

Mycket av det är för att Darth Vader är en av huvud karaktärerna. Finns många SW spel där dom har misslyckat totalt med Darth Vader, men denna gång så kändes det mer välgjort.. och rösten är för engångskull väldigt lik originala.

Men när dom gav detta pris så gick dom verkligen inte på längden av manuset, känns som manuset var endast på 10 sidor.
Ta GTA IV eller Fallout, där har vi ett manus på säkert 50+ i sidor.

Medlem

Trodde aldrig jag skulle spela klart SWFU på wii, men jag tror att manuset och storyn gjorde mycket. Kan bero på att jag alltid undrade hur det skulle sluta, jag menar, han kan ju inte döda Darth Vader eller The Emperor eftersom dom är med i filmen.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Ta GTA IV eller Fallout, där har vi ett manus på säkert 50+ i sidor.

LOL! 50 sidor är ett rejält understatement. Det får inte ens dialogen för dem spelen plats i...

Personligen så kan jag nog tycka att GTA IV har det bästa manuset (men jag har ju inte lirat Force Unleashed).

Medlem

MGS4 har bland de bästa manuset jag har sett, finns inte många andra spel i samma klass som det.

Motsvarar inte dessa titlar ungefär att Transformers eller Jan Guillou skulle vinna pris för manus/bok?

Medlem

Säga vad man vill om hur banorna var uppbyggda, eller hur gameplay var, men storyn i sig är faktiskt väldigt genomarbetad tycker jag. En genuint bra story.

Medlem

Tycker spelet hade gjort sig bättre som en film


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Tycker spelet hade gjort sig bättre som en film

Vem vet, fast då så kanske spelet hade varit skit. :\
Dem kan väl göra en film av spelet istället.:)


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Varför fick inte Drew Karpyshyn priset för Mass Effect??
(Ja det släpptes formellt nov. 07 men s*iter jag i..)

Medlem

Jaha? Bra manus? kan någon tala om för mig då varför:

Darth Vader ångrar sig och inte vill störta Kejsaren?? Helt idiotiskt!! Så jävla dåligt så jag skratta när jag såg det


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Jaha? Bra manus? kan någon tala om för mig då varför:

Darth Vader ångrar sig och inte vill störta Kejsaren?? Helt idiotiskt!! Så jävla dåligt så jag skratta när jag såg det

Varför det? Alla Sith har alltid lusten för mer makt, ses ganska klart i alla SW filmer, Palpatine dödar sin lärare, Count Dooko eller vad han heter dör för Palpatine inte stiger fram, Sen Palaptine som vill att Luke dödar sin far för att ta hans plats.

Glöm inte bort att Darth Vader ger erbjudande till Luke i Empire Strikes back att dom båda ska störta kejsaren och erövra galaxen

Medlem

Ferre:

Varför ångrar sig Vader med Starkiller för då? Starkiller som var så jävla mäktig kunde lätt tagit Sidious tillsammans med Vader.

Om Sith alltid vill ha mer makt så varför vill inte Vader det i Force Unleashed för då?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Motsvarar inte dessa titlar ungefär att Transformers eller Jan Guillou skulle vinna pris för manus/bok?

Du slår huvudet rätt på spiken, det är PRECIS så, sorgligt i vilket tillstånd spelindustrin är, där spel enbart hyllas för att de är röjiga och har så många detaljer som möjligt i normalmappingen.

Fast du haltar lite i jämförelsen, det är ungefär som om kenny starfighter eller byggare bob skulle vinna pris för bästa manus.
Det verkar inte finnas NGRA viljor i spelindustrin att ha djupare och mer provokativa storylines i spelen, inte alls bra.
Det hela hjälps ju inte av att spelen blivit mer våldsromatiska där våld sällan utmålas som av ondo och ngt med konsekvens utan mer som ngt man ska ropa "coooooolt!!!" efter att ha utfört, i hollywood finns iaf en del av actiongenren där våld avspeglas som otrevligt men tvunget, det roliga var att det VAR så inom iaf fps-genren för 4-5 år sen, men det har helt försvunnit.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

1
Skriv svar