Datorstol, köphjälp

Medlem
Datorstol, köphjälp

Jag har knäckt 2 datorstolar på 2 veckor (nej, jag är ingen jätteblobb).
En från IKEA och en från EM.

Imorgon ska jag köpa en ny, någon som kan tipsa mig om en schysst en?
Pris spelar ingen roll då jag anser detta vara en viktig faktor i mitt vardagliga nörd liv.

Krav:
- SKÖN!

Mvh!:O

Medlem

Hade en IKEA stol jag med, den höll i 4 månader ungefär.

Sedan blev det en stol från Billiga-Nisses och den har hållt i över 1 år nu, båda var sköna med stort ryggstöd och bra armstöd.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

En "Magnus" från JYSK.

Har haft min i ett år nu. Tänker aldrig släppa taget om den. <3


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

En "Magnus" från JYSK.

Har haft min i ett år nu. Tänker aldrig släppa taget om den. <3

Jag med, jag med!

nj
Medlem

Jag har en Verksam (med armstöd) från Ikea som jag använt sedan 2002 om jag inte minns fel, dock inte helt nöjd med stolen för ryggstödet ger inte fullt så bra stöd för korsryggen som jag önskar (vilket däremot stolen som stod framme i butiken gav).

Har sneglat en del på "riktiga" kontorsstolar från tex Kinnarps då jag vet att de har ruskigt bekväma stolar.
Kostar dock en del nya, men kan vara värt att kika efter begagnade och/eller se om företag som säljer kontorsmöbler har utförsäljningar på sådana möbler som de tex haft framme i butiken.
Fördelen med en sån stol är ju att oftast går det att ställa in mer eller mindre allt på dem, hur mycket stöd man vill få vid olika kroppsdelar så man helt enkelt sitter bekvämare och bättre för ryggen.

Medlem

En Magnus från Jysk säger jag bara.:up: Jag är inne i fjärde året nu i och med 2008.:)

Medlem

Tydlingen är mitt kvitto kastat av misstag för den 2 v. gamla stolen, så jag fick nöja mig med att få en ny, likadan, istället för pengarna tillbaka.
Jag är väldigt nöjd med denna stolen, men litar inte på den till 100% efter förra "bang in the floor with the big head boom boom" fallet.
Ja, jag blev ärligt talat skitskraj, för jag hatar överaskningar!

Blir det ett till "boom boom with the bouta head in the fuxing floor" så blir det att snegla på en "Magnus".

Tack!

Medlem

haha, ni ska se min lilla trasiga skit kontorsstol i plast och vackligt ryggstöd... Ska kika på en Magnus också


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Loppis så kan du hitta en nästan gratis. Eller något kontor som gärna skänker en.

Använder själv en gammal tysk stol som har 20000+ datatimmars användande. Extremt sliten och blivit ful och trasig, men skulle aldrig byta den hehe


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Måste fråga, är detta Magnus?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Japp, det är den.

Medlem

Magnus såg inget skön ut . Är det läder den är gjord av? För jag är också på jakt av en ny nämligen


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Finns ju en "Magnus" låg modell också som är mycket billigare. Är det nån som äger en sån? den ser ju lite kantig å inte så värst skön ut?

Medlem

Magnus är en budgetstol som är otroligt bekväm. Den är dock enbart gjord av immitationsläder samt tygnät, men hållbarheten är inte sämre för det. ni får ju tänka på att den kostar ringa 500 kronor också.

Medlem

Tja... nu kostar den med lägre rygg 350kr och den med högre rygg på bilden här uppe 899 (Internet pris). Jaja kanske värt ta en titt på.

Medlem

900?

Doh, det var inga 500 kronor det kebbe :\


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Det är bara att vänta i någon vecka så kommer Jysk med någon "REA!" där den kostar 500kr, det var iallafall priset jag betalade.

Inaktiv

Jag har en Magnus, skit skön skulle inte vilja ha nån annan

Medlem

Köp en allak på ikea


signatur
Medlem

de sålde den stora magnus för 399kr här i skåneland iallafall.

Inaktiv

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40122504

"Karsten" från IKEA. Väldigt skön och än så länge håller den
Givetvis med tillhörande armstöd, kommer dock inte ihåg exakt vad dom heter.


signatur

Antec 900, Asus P5KC, 2gb 800mhz RAM, Intel Core2Duo E6750 2.66Ghz, Sapphire Radeon x1950PRO 512mb, Corsair 520w, Creative SB X-Fi XtremeGamer.

1
Skriv svar