Duger denna spel dator åt farmor ? akut hjälp

Inaktiv
Duger denna spel dator åt farmor ? akut hjälp

Min farmor behöver en ny datadel hon har haft en gammal 286 för att skriva på, och för att spela lite enklare spel.

Nu har hon hos vänner provat på något som heter Reversi och Harpan som finns i operativsystemet Windows XP. Hon vill kunna spela dessa spel och se på bilder på datorn, och hon vill kunna använda sig av wordpad.

Har hittat denna konfiguration, tror ni det går att spela Harpan och Reversi med bra 3d grafik med dessa delar?

Grafikdel: XFX GeForce 8800Ultra 650M 768MB XT

Moderkortsminne:Kingston DDR3 HyperX 1800MHz 2GB

Moderkortsprocessor: Intel Core 2 Extreme QX6850 3GHz 1333Mhz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/fläkt

Moderbord:Asus P5E3 Deluxe, X38, Socket-775, DDR3, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16

Skärmdel: Eizo 21.3" LCD FlexScan MX210K TCO-03 2MP(1600x1200),1000:1,Inkl. Dicom

Har även läst att vissa kan få något som kallas överhettningsproblem med en del kort och moderkortskomponenter så jag funderade på att lägga till denna moderkortskylning "Zalman Watercooling Reserator XT Titan, Anodized Pure Aluminum"

Vet inte vad för databox man ska välja för att lägga in dessa saker i, där behöver jag förslag från kunnig tekniker.

Mvh
Pelle

Medlem

Tror nog inte det, ganska dålig konfig det där. Tror nog din farmor behöver en LapPower!

Inaktiv
Skrivet av mullins:

Tror nog inte det, ganska dålig konfig det där. Tror nog din farmor behöver en LapPower!

Det är ett alternativ till mig som är i behov av en portabel dataenhet.

Men jag kan inte logga in och lägga en order. Hur kommer jag i kontakt med företaget ifråga?

Mvh
Pelle

Medlem

Låter inte troligt att den riggen klarar att dra runt det du nämner. Satsa på en riktig burk istället.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Sidan med den portabla dataenheten ser ut att vara kapad, går inte logga in.

Medlem

en sak som är bra med systemet du listade i din första post är att det är ytterst strömsnålt. skulle våga gissa mig på att det går att köra på 2, kanske 3, 1,4v zink-knapp-batterier. så har din farmor såna batterier liggandes så kör på dedär paketet.

Inaktiv
Skrivet av Katana:

en sak som är bra med systemet du listade i din första post är att det är ytterst strömsnålt. skulle våga gissa mig på att det går att köra på 2, kanske 3, 1,4v zink-knapp-batterier. så har din farmor såna batterier liggandes så kör på dedär paketet.

Kan dessa batterier fås i uppladningsbar enhet? Antar det blir dyrt köpa nya när dom gamla tar slut.

Medlem

Jo jag tror det funkar hyffsat!
Såg en test med den config du tänkte köpa och den fick 34 bilder per sekund med 4x AA och 8x AF i harpan så det är ju spelbart iaf
Farmor blir nog nöjd


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv
Skrivet av Silenz:

Jo jag tror det funkar hyffsat!
Såg en test med den config du tänkte köpa och den fick 34 bilder per sekund med 4x AA och 8x AF i harpan så det är ju spelbart iaf
Farmor blir nog nöjd

Tack för informativt och kunnigt svar, ska först rådfråga med min farmors bekanta han som läst kurs på hermods.

Glömde dock en väsentlig sak, man behöver en filsparare, jag hittade den här 335460

Hitachi Deskstar 7K1000 1TB SATA2 32MB 7200RPM

Boxen jag ska köpa bör ha 4 platser för filsparare så jag tänkte köpa 2 stycken av nämnda enhet.

Bör räcka till att börja med.

Ett tillägg, man pratar ofta om Fps - files per sekund. Har läst att över 100 är att föredra, kommer min farmor upp i dessa astronomiska hastigheter i harpan när hon väljer min konfiguration?

Medlem

Om nu denna "Farmor" ska spela harpan så köp typ: P1 400mhz,128meg ram,8mb på graffet


signatur
Medlem

tror inte harpan går att köra max grafik på med 8800Ultra...vänta tills det nya kommer


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av gokkilol:
Skrivet av Silenz:

Jo jag tror det funkar hyffsat!
Såg en test med den config du tänkte köpa och den fick 34 bilder per sekund med 4x AA och 8x AF i harpan så det är ju spelbart iaf
Farmor blir nog nöjd

Tack för informativt och kunnigt svar, ska först rådfråga med min farmors bekanta han som läst kurs på hermods.

Glömde dock en väsentlig sak, man behöver en filsparare, jag hittade den här 335460

Hitachi Deskstar 7K1000 1TB SATA2 32MB 7200RPM

Boxen jag ska köpa bör ha 4 platser för filsparare så jag tänkte köpa 2 stycken av nämnda enhet.

Bör räcka till att börja med.

Ett tillägg, man pratar ofta om Fps - files per sekund. Har läst att över 100 är att föredra, kommer min farmor upp i dessa astronomiska hastigheter i harpan när hon väljer min konfiguration?

Jo FPS är inte files per second utan frames per second. Det blir bra när du köper 2 såna hds så dom inte blir så fort full när farmor vill spara screenshots när hon lyckas klara harpan


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

1
Skriv svar