Caps-lock tangenten buggad!

Medlem
Caps-lock tangenten buggad!

När jag trycker på caps-lock en gång så tänds lampan och jag får STORA BOKSTÄVER. Men trycker jag på den igen så vägrar den slockna och fastnar helt.. Men när jag då trycker på shift så slocknar lampan och jag får små bokstäver igen. Riktigt märkligt, nån som vet vad som är fel?

Medlem

Kan det inte vart så från början och vara nån finess just på det tangentbordet och alltså inget fel?
Om inte kanske du vart förkyld på sistone och några ****** från näsan har fastnat mellan tangenterna:P;)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Virus?
Har det alltid varit så?
Nytt tangentbord?

Medlem

spillt cola i tagentbordet?

Medlem

Nej självklart är det inte kladd på tangenten (första jag kollade), det är heller ingen konstig finess som finns att ställa in på tangetntbordet.. Kör med ett helt vanligt Logitech UltraX haft det i säkert 2 år nu. Virus är det inte heller, nyss scannat med 3 olika program. Har även kontrollerat att alla tangentbords inställningar/drivrutiner är som dom ska.

Men det måste ju vara nån konstig inställning som ändrats så att caps-lock tangenten bara fungerar som en "On" knapp för caps funktionen medans shift stänger av den. Vet bara inte vad. =/

Medlem

hehe, lite googlande och voila..

Går man in under kontrollpanelen/nationella inställningar/språk/information, har man där mer än ett språk tillagt så kan man trycka på snabbtangentsinställningar.. och där finns en korkad inställning gömd som gör att man kan välja att stänga av caps funktionen med shift..

Har inte den blekaste aning hur skiten ändrats, min talk knapp för vent ffs. =P

Inaktiv

Ok lol


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar