Underligt ljusfenomen på LCD-TV

Medlem
Underligt ljusfenomen på LCD-TV

Jag har ett problem med en LCD TV av märket Matsui (32MWL3205). När jag spelar spel på Xbox360:n verkar det som om ljusinställningarna ändras upp och ner beroende på hur ljus eller mörk bilden är. Tex spelade jag BioShock. Tittar man mot ett mörkt hörn så blir bilden störande ljus och svärtan grådassig. Vänder man sig om och tittar mot ett ljusare område blir bilden normal igen.

Jag har testat både med HD-sladden som medföljer 360:n och med VGA kabel men ljusfenomenet inträffar med båda. Det verkar bara hända när man kör med högre upplösningar än 480. Jag har finkammat TV:n menyer och inställningar men kan inte hitta något som kan förklara detta problemet.

Har någon här råkat ut för något liknande eller vet vad felet kan bero på?

Medlem

Stäng av dynamisk kontrast eller liknande om du har nåt sånt.
Har du inte det men nåt annat med dynamsikt i bild inställningar så slå av det och pröva


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Det finns inga sådana alternativ bland bildinställningarna. De alternativ som finns har jag redan testat att ha både på och av. Det är möjligt att det går att stänga av i service menyn, men jag har ännu inte lyckats hitta info hur man tar sig in i den på min TV.

1
Skriv svar