Dead Rising 2 tillkännagett

Robot
Medlem
Dead Rising 2 tillkännagett

Zombieslakt ftw!

Medlem

detta har man väntat på. dead rising va ju ett av dom bästa zombie spelen nånsin ^^
kan inte på aåt att zombie spel direkt är en direkt överflödande marknad dock speciellt inte på spel värda att nämna xD

Medlem

FiRST.. no wait, what did i say?
Coolt, hoppas detta blir bra!


signatur

Wai

Medlem

JA! Dead Rising är nog det 360-spel jag haft roligast med av dom jag äger


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Varför utvecklar man en uppföljare till ps3 och pc där orginalspelet är 360 exclusivt?vore det inte mer logiskt att porta ettan först?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Wohoo! Det var på tiden, väntat länge på det här.

Medlem

Till PC dessutom

Gillade egentligen inte ettan pga att det var äckligt instabilt (stabilare på konsol my ass). Sen att vapnen försvann på tok för snabbt, att all text var för smått, att sparsystemet sög och att hela skiten i princip gick på tid.

Hoppas de lärt sig nåt inför tvåan.

Medlem

Härlig nyhet, längtar som fan nu, ettan va ju hur underbart som helst.

Medlem

Här har Valve mycket att lära ifrån

Lirade 1an en hel del när jag hade 360, och det var ju klockrent bortsett från kontrollerna och vapnens hållbarhet. Hoppas på en SDK till PC versionen

Skrivet av nudelsdesign:

Varför utvecklar man en uppföljare till ps3 och pc där orginalspelet är 360 exclusivt?vore det inte mer logiskt att porta ettan först?

Vad jag kommer ihåg så höll dom ju på med en portning av 1an till PC för något år sedan, men det lades ner efter ett tag då dom ville satsa mer kraft på 2an. Kanske var lika bra

Medlem

Nice, detta är riktiga grejer:D

Medlem

coolt


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

Hoppas bara vi slipper en time limit i 2an.

Medlem

Bra, pc också....kanske skoj.

Medlem
Skrivet av robineng:

Hoppas bara vi slipper en time limit i 2an.

Ah, time limit är sämre....hoppas på det

Medlem

Hoppas verkligen att de inte har satt tidsbegränsning på spelet denna gång. Att sätta stopp för lekande i en sån lekvänlig miljö var ju helt åt skogen.

Citat:

"Ooh titta där vilken maffig hög köttzombies! Oooh, ett basebollträ! Ooooh en handgranat! Oooooh en gräsklippare! Here I coooo---"

*BEEP BEEEP*

"KOM NU ANNARS DÖR VI AAAARGH!"

"Dra åt helvete; jag ska slakta!"*CLICK*

*BEEP BEEEEP*

"Det är oförskämt att lägga på. Fy fabian. Vi dör förresten. Sluta ha roligt nu och kom och bär på Tjock-Roger istället."


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

hurray )D


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Hell yeah!


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Good Lord! Har inte tagit mig igenom ettan än, men jag är likväl taggad inför en uppföljare. Hoppas de har lyssnat på fansen och fixat till lite av de irritationsobjekt som förekom i föregångaren.

Skrivet av nudelsdesign:

Varför utvecklar man en uppföljare till ps3 och pc där orginalspelet är 360 exclusivt?vore det inte mer logiskt att porta ettan först?

Tror inte att ettan är något krav för att förstå vad som händer i tvåan. Det är ju antagligen ingen direkt uppföljare a la Gears of War eller Mass Effect. Själv tycker jag det bara är kul att en större målgrupp får chansen att sätta tänderna i lite zomibes.

Mer zombies åt folket! Jag längtar!


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Ritkigt kul


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Kommer det finnas Coop? Skulle vara roligt att springa runt med kompisen och kötta lite extra?

Medlem

Fräckt lätt man köper detta till pc efter L4d.

Medlem
Skrivet av noaxark:

Hoppas verkligen att de inte har satt tidsbegränsning på spelet denna gång. Att sätta stopp för lekande i en sån lekvänlig miljö var ju helt åt skogen.

Citat:

"Ooh titta där vilken maffig hög köttzombies! Oooh, ett basebollträ! Ooooh en handgranat! Oooooh en gräsklippare! Here I coooo---"

*BEEP BEEEP*

"KOM NU ANNARS DÖR VI AAAARGH!"

"Dra åt helvete; jag ska slakta!"*CLICK*

*BEEP BEEEEP*

"Det är oförskämt att lägga på. Fy fabian. Vi dör förresten. Sluta ha roligt nu och kom och bär på Tjock-Roger istället."

Tjock-Roger

Håller dock med om att idioten med telefonen var tokjobbig. Hela tiden ringde han

Medlem

Det här kommer bli awesome


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Hoppas dom har bättrat på kontrollerna så dom är mer anpassade för att fightas med zombies än att springa runt och skynda för att passa tiden. Samt att soldathelvetena inte kommer denna gången, och om dom nu måste göra det så har man kontroller som faktiskt funkar. T.ex. att man kan sikta och röra på sig och dylikt. Känns fel när katanan är de enda vapnet som funkar även mot soldater.

Sen kan man väl hoppas på någon form av survival splitscreen coop läge.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Skulle vara kul om 2an använder Euphoria. Mycket bättre än de tråkiga dödsanimationerna i ettan.

Medlem

Hoppas dom tar bort det dåliga tidsbegränsningen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hoppas dom hakar på trenden med COOP, så himla värt det hade varit!

Inaktiv
Skrivet av noaxark:

Hoppas verkligen att de inte har satt tidsbegränsning på spelet denna gång. Att sätta stopp för lekande i en sån lekvänlig miljö var ju helt åt skogen.

Om man spelar igenom spelet så går det att låsa upp Infinity Mode där du spelar utan quests och allt går ut på att överleva så länge som möjligt.

Så lekmode finns visst i Dead Rising, vilket många verkar missförstå och tro att det inte gör.

Dock så skulle de ha haft det öppet redan från start och lagt in något annat mode som bonus för bästa completion.

Medlem

Äntligen! Detta har man verkligen sett fram emot. Ettan var ju något av det roligaste som kom..

12
Skriv svar