Dead Rising 2 tillkännagett

Medlem

Yes!! Måste säga att 2009 kommer bli ett lovande år. Dead Rising 2, BF 1943, Portal 2 (förmodligen). Fan va kuuuul!!

Medlem

Alltså. Man ska slakta zombies... då tycker jag det borde vara en del lemlästning, blod etc. Eller? Och grafiken är för färgglad och ljus. Left 4 dead verkar vara fasen så mycket bättre.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av noaxark:

Hoppas verkligen att de inte har satt tidsbegränsning på spelet denna gång. Att sätta stopp för lekande i en sån lekvänlig miljö var ju helt åt skogen.

Om man spelar igenom spelet så går det att låsa upp Infinity Mode där du spelar utan quests och allt går ut på att överleva så länge som möjligt.

Så lekmode finns visst i Dead Rising, vilket många verkar missförstå och tro att det inte gör.

Dock så skulle de ha haft det öppet redan från start och lagt in något annat mode som bonus för bästa completion.

Fast det är ju inte riktigt sant,har för mig att livet tickar ner hela tiden och det är begränsat med mat. Så man får snällt kämpa mer än någonsin.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Alltså. Man ska slakta zombies... då tycker jag det borde vara en del lemlästning, blod etc. Eller? Och grafiken är för färgglad och ljus. Left 4 dead verkar vara fasen så mycket bättre.

Va ? I Dead Rising så slaktar du zombies 100 ggr grymmare än Left 4 dead. Spela Dead Rising innan du uttalar dig. Spring och köp en 360 och prova...

Inaktiv
Skrivet av Nielsen:

Fast det är ju inte riktigt sant,har för mig att livet tickar ner hela tiden och det är begränsat med mat. Så man får snällt kämpa mer än någonsin.

Nja, om man bara vill leka utan några quests eller tidsbegränsning så är det rätt mode. För att låsa upp achivements, dvs klara sig 7 dagar i Infinity Mode så måste man vara försiktig och snåla med mat för att överleva. Men visst man förlorar health constant så man måste ordna food.

Har inte kollat toplistan på live, men tror att de finns de som klarat mer än 14 dagar (28 riktiga timmar).

Medlem
Skrivet av JakeTheSnake:

Yes!! Måste säga att 2009 kommer bli ett lovande år. Dead Rising 2, BF 1943, Portal 2 (förmodligen). Fan va kuuuul!!

Och glöm inte mafia 2.

Inaktiv

Föregångaren hade varit kul om sparfunktionen var vettigare. Orkade knappt spela mera än 2 h p.g.a den Hoppas på att den blir åtgärdad i uppföljaren. Den plottriga texten i menyer och annat var också störande.


signatur

War never changes.

Medlem

Det vare tametusan på tiden

Medlem

Fan vad folk klagar på 1:an då ( Jag är normalt sett väldigt kritisk mot spel). Jag tyckte 1:an var oehört bra bortsett från den ganska dåliga AI:n. Tidsbegränsning kunde stundals vara jobbig men ofta kändes det som att den var ganska nödvändig och att om den togs bort hade spelet inte blivit lika spännande.

Vad jag skulle vilja se i Dead rising 2.

*Bättre AI
*Fler vapen
*Större miljöer
*Co-Op

Oavsett så lär det garanterat bli ett köp på detta, kommer nog bli 100 gånger roligare än Resident evil 5.

Medlem

Dead rising var helt underbart även om tidspressen ibland var sjukt stressande. En liten motorsåg och böckerna för att öka hållbarheten och kroppsdelarna flög. Så med bara minimala förbättringar kommer tvåan bli ett kanonspel.


signatur

I fart in your general direction

Inaktiv

Håller med ovanstående att tidspressen i kampanjläget gjorde spelet mer spännande och även svårt. Så jag tycker att tidspressen ska vara kvar men kanske göra det lite enklare från början och trappa upp svårighetsgraden allt eftersom.

Dock så är detta två saker som bör finnas:
1) Bättre save
2) Sandbox mode från start, utanför kampanjläget (bör dock designas så det inte ger spoilers)

Medlem

Då får dom FAN se till att fixa styrningen. Blev så jävla lack på den dåliga och helt ologiska korkade styrningen att jag gav upp spelet + vem fan kom på att lägga in att spelet går på tid. Snacka om dålig design. Extremt synd då resten av spelet faktiskt verkade otroligt kul.


signatur
Medlem
Skrivet av Cane:

Fan vad folk klagar på 1:an då ( Jag är normalt sett väldigt kritisk mot spel). Jag tyckte 1:an var oehört bra bortsett från den ganska dåliga AI:n. Tidsbegränsning kunde stundals vara jobbig men ofta kändes det som att den var ganska nödvändig och att om den togs bort hade spelet inte blivit lika spännande.

Vad jag skulle vilja se i Dead rising 2.

*Bättre AI
*Fler vapen
*Större miljöer
*Co-Op

Oavsett så lär det garanterat bli ett köp på detta, kommer nog bli 100 gånger roligare än Resident evil 5.

Hoppas du inte tycker att alla zombies ska ha bättre a.i utan typ dom andra människorna...Zombies har ju liksom 0 i IQ ^^...

Och DR och RE är två helt olika spel, RE5 + DR kommer bli FÄTT. Kan inte vara utan nåt av dom. Och lägg till ragdoll\euphoria!!

Medlem

hoppas dom tar bort att spelet går på tid irriterar mig på detta för det mesta då jag vill gå runt o bara kunna slakta utan att behöva oroa mig över någon klocka sniffandes i min nacke. och att dom lägger till co-op då kommer jag sitta bänkad framför tv'n ett par veckor fram.


signatur

God is dead

Medlem

Tidsbegränsningen ska nog inte tas bort dock ska alternativt mode att köra utan finnas från början.
timelimit gör spelet mer utmanande.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det här var goda nyheter, att det är multiplatform. Har velat spela Dead Rising, men jag har bara en ps3. Så det här ser jag fram emot.

Medlem
Skrivet av Buio:

Håller med ovanstående att tidspressen i kampanjläget gjorde spelet mer spännande och även svårt. Så jag tycker att tidspressen ska vara kvar men kanske göra det lite enklare från början och trappa upp svårighetsgraden allt eftersom.

Dock så är detta två saker som bör finnas:
1) Bättre save
2) Sandbox mode från start, utanför kampanjläget (bör dock designas så det inte ger spoilers)

Tyckte att save-systemet var bra, ger en oslagbar panikkänsla och du vill för allt i världen inte dö vilket gjorde att man tänkte sig för innan man slängde sig in bland 500 zombies.

Medlem

Trodde aldrig jag skulle säga detta men detta spel skall faktiskt spelas på konsoll. Främsta anledningen till att jag skaffade xbox360, dead rising.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av noaxark:

Hoppas verkligen att de inte har satt tidsbegränsning på spelet denna gång. Att sätta stopp för lekande i en sån lekvänlig miljö var ju helt åt skogen.

Om man spelar igenom spelet så går det att låsa upp Infinity Mode där du spelar utan quests och allt går ut på att överleva så länge som möjligt.

Så lekmode finns visst i Dead Rising, vilket många verkar missförstå och tro att det inte gör.

Dock så skulle de ha haft det öppet redan från start och lagt in något annat mode som bonus för bästa completion.

Vet om det s.k. lekläget. Men gör inte mycket för att plåstra såren efter alla missade lektillfällen under spelets gång.

Jämför med en sandlåda (vilket spelet ju är). När sandlådan är ny och spännande avbryter morsan dig konstant för att diska, städa rummet och så vidare. Det är skitirriterande, och visst, efter en tid har du klarat slutbossen (gymnasiet?) och du får leka i sandlådan hur länge du vill, men då har din barnlika förundran över den försvunnit


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

"They went gambling, now they´re rotten."

Jag hoppas på att bara blir Dead Rising med en 2a efteråt, känner inte att det var några som helst problem med första. Förstår inte varför folk lipar över time-limit, fick ni sitta kvar i eran sandlåda hur länge som helst när ni var små? Nä, nån gång var ni tvungna att gå in!

Edit: Haha, inlägget innan tog ju också upp sandlåda, nåja, det är roligare att se framemot att leka än att tråka ut det. Så det så!


signatur
Medlem

Det jag störde mig på i ettan var att zombiesarna respawnade när de kom nog långt bort från karaktären. Tex kunde man köra runt runt med jeepen i parken och det kom hela tiden nya zomies. Det kändes trist faktist.

Inaktiv

Jag tror rätt ord för det är:

Wootsauce.

Medlem

har absolut inga höga förväntningar om detta.

Medlem

dead rising var halvkass, hoppas att detta är bättre!

Medlem

ettan va sådär, capcom kanske har fixat problemen som de fått höra
från spelare eller så gör japsarna som de alltid har gjort och kramar
musten ur det här som alla spel


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Får väl hoppas att det inte blir en kass PC port.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

12
Skriv svar