Vilket grafikkort ska jag välja ?

Medlem
Vilket grafikkort ska jag välja ?

Vilket grafikkort ska jag välja ?. Mitt nuvarande har pajat och jag hittar inte kvittot.. dumma mig:evil:

Kan ni hjälpa mig hitta ett nåttsånär bra kort för max 2500kr ? :).

Och kanske ett bättre nättagg.. tror inte mitt 400wattare klarar mer ^^


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

8800GT går på drygt 2000 riksdaler. Lätt bästa valet i den prisklassen.

Medlem
Skrivet av Sexy:

8800GT går på drygt 2000 riksdaler. Lätt bästa valet i den prisklassen.

Kan bara hålla med!!! Finns inte bättre för dom slantarna:)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Med den budgeten håller jag med tidigare talare. Valet är givet.

Agg: Corsair 520W. Ljudlöst, bara bra kritik. Har ett själv.


signatur

Bra kylning IsTheShit

nj
Medlem

Geforce 8800GT 512MB (256MB modellen som börjat dyka upp nu är imho inte helt värd att köpa) är helt klart det mest prisvärda kortet, verkar finnas i lager lite här och där nu (NetShop ser tex ut att ha ett stort lager av Foxconn Geforce 8800GT 512MB som ligger bra till i pris).

Corsairs HX 520W är ett mycket bra nätagg, för lite lägre priser så kan du kika på tex Antec EarthWatts 500W, inte fullt lika kraftfullt som Corsair-nätagget, men det är samma tillverkare som bygger båda nätaggen åt Antec och Corsair så kvalitén är inte dålig.

Medlem

Jag har beställt ett nytt kort. jag valde det nj länkade. Får hoppas mitt nättagg håller till det kortet men det tror jag.. annars så får jag tigga pengar av mamma :).

nj - vet du ungefär hur lång tid det tar för att paketet kommer fram ?. Netshop ligger väll i danmark ?. Och jag bor i lund så, vad kan det ta ?. 2-3dagar ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

nj
Medlem
Skrivet av Fanster:

Jag har beställt ett nytt kort. jag valde det nj länkade. Får hoppas mitt nättagg håller till det kortet men det tror jag.. annars så får jag tigga pengar av mamma :).

nj - vet du ungefär hur lång tid det tar för att paketet kommer fram ?. Netshop ligger väll i danmark ?. Och jag bor i lund så, vad kan det ta ?. 2-3dagar ?

NetShop är ett norskt företag, handlat därifrån en gång och jag misstänker att de har Komplett som leverantör (de har väldigt likt utbud som Komplett, som i grund och botten är norskt med).
Vill minnas att leveransen var likvärdig med saker jag beställt från Komplett, dvs ~3 dagar (men då bor jag i Luleå med så saker måste mellanlanda i Ånge vilket blir en dags extra fördröjning).

Medlem

Ska själv köpa detta trots att jag tycker 8800gt kortet är ett bättre köp sett till vad man får för pengarna.
Varför jag väljer nya 8800gts istället är framför allt för att den har bättre fläktlösning och för att jag tror av det jag läst att 8800gt kortets fläkt lever om mer

Här är kortet som ska inhandlas http://www.dustinhome.se/pd_5010124844.aspx 8)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

gts-kortet du köper är mig veterligen ordentligt snabbt det också, åtminstone i hög upplösning.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

jag skulle kunna rekomendera 7300 gt , inte det absolut bästa men det går på under 1000 kr på mediamarkt o är absolut kapabelt att generera grafik så att det räker då det inte är så gätte gammalt, jag kör med två st i min dator i dom flesta spel flyter på väldigt bra på högsta grafik( förutom crysis då) , men om du har lite mer pengar att spendera så ska du nog köpa 8800gt, jag har dock inga pengar att spendera så då köpte jag det bästa budget kortet jag kunde hitta o det funkar väll

Medlem
Skrivet av unix:

gts-kortet du köper är mig veterligen ordentligt snabbt det också, åtminstone i hög upplösning.

Ja det kan man lugnt säga:) ca 25% snabbare än det gamla gts och nästan lika snabbt som gtx kortet med 768mb ram


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Kul, nu har det går många dagar, och inte har jag fått nått kort. Jag har fått en leveransbekräftelse, men där står ju inte vart jag ska hämta det. Börjar bli lite sur nu faktiskt.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

nj
Medlem
Skrivet av Fanster:

Kul, nu har det går många dagar, och inte har jag fått nått kort. Jag har fått en leveransbekräftelse, men där står ju inte vart jag ska hämta det. Börjar bli lite sur nu faktiskt.

Om du loggar in på din användare på butiken så ska du se vad som händer med beställningen, blå text visar att den är levererad och då kan du gå in under "Vis pakkespor" för att få ett kollinummer som då visar vad som händer med det.
Väl i Sverige så skickas paketet med Posten så det är antagligen ditt normala uthämtningsställe som gäller, förutsatt att Posten inte gör något väldigt konstigt.

Medlem
Skrivet av Fanster:

Kul, nu har det går många dagar, och inte har jag fått nått kort. Jag har fått en leveransbekräftelse, men där står ju inte vart jag ska hämta det. Börjar bli lite sur nu faktiskt.

så många dar har ju inte gått, eftersom det varit nyårshelg här emellan..
Därför som man ska undvika beställa innan helger, man får vänta "extra" länge

Fast nu gick jag iofs och beställde 2 gb ram i fredags, men det är inte så brådskande (hoppas jag får dom imorn, annars grr)..


signatur

thank you, come again

1
Skriv svar