Medlem
hjälp med ljud!

Jo, jag har precis hämtat mitt sapphire hd 2600xt och när jag installerade drivrutinerna så försvann mitt ljud (jag har inbyggt ljud kort). Hjälp!!

Jag ska testa installera om ljuddrivrutinerna nu

nj
Medlem

Kontrollerat så ditt ljudkort är vald som Windows standardenhet för ljuduppspelning? Start -> Kontrollpanelen -> Ljud och ljudenheter -> fliken Ljudenheter -> Välj ditt ljudkort i alla dropdown-menyer.

Medlem

Det står finns inga ljudstyrenheter..

nj
Medlem

Något konstigt som hänt då, kolla om du kan avinstallera de gamla ljudkortsdrivrutinerna och installera sedan om dem och se om det hjälper.

Om det inte fungerar så kan du testa att avinstallera drivrutinerna, stänga av ljudkortet i bios, låta Windows starta upp, sedan slå på ljudkortet igen och se om Windows hittar det och installera drivrutiner vid nästa uppstart.

Medlem

Nu har jag formaterat om och installerat om hela xp men har samma problem?!

Medlem

Läs manualen och kontakta tillverkaren. Vad du inte ska göra är att fortsätta posta en massa struntinlägg, det är ett forum inte en chatt.

Tack.

Medlem

Jag försökta bara bumpa den för att tråden höll på att försvinna.

Nu har jag installerat drivrutinerna från cd skivan. då kom det "hd audio rear output". Men kan fortfarande inte starta realtek hd programmet. Läste manualen men gav inga resultat.

Medlem

behöver ingen hjälp! tog mitt gamla turtle beach så länge men tack för hjälpen iallafall gott nytt år!!!

1
Skriv svar