Bra mus för vänsterhänt?!

Medlem
Bra mus för vänsterhänt?!

Tjo.. bara undrar om de finns nån vänsterhänt där ute som har hittat en bra mus som passar för just hos vänsterhänta.. tycker bara ja hittar högermöss.

Söker efter nån som gärna har mer än 3 knappar som min nuvarande logitech kulmus har hehe

Medlem

Tycker det e bra konstigt att inte möss görs i västerutförande också, jamenar hur svårt kan det vara att spegelvända en gjutmall och ett kretskort för att få en modell för vänsterhänta igentligen... menmen, det är väl som alltid en pengafråga..

Tyvärr har jag inget tips då jag själv ej är vänsterhänt
Dock ser jag på logitech.com att dom har en modell som heter MX™610 Left-Hand Laser Cordless Mouse och som namnet antyder är den ju till för "leftys" kanske värt att kolla in?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Klaga hos eu att det är monopol på höger möss så ser de nog till att hälften av alla datoranvändare måste börja använda vänster hand.

Medlem

Razer Lachesis

Razer Copperhead

Razer Diamondback

Microsoft Intellimouse Optical 1.1

Logitech G1 Optical Gaming Mouse

Dessa är det som jag vet funkar bra på alla ytor, skippar inte och som har fler än 3 st knappar. Dock ingen ergonomisk form för just vänsterhänta.

Inaktiv

Har en Copperhead men använder höger hand men den är ju symmetrisk så den är lika skön för både höger och vänster hand å riktigt skön är den...


signatur

"I can only show you the door, you're the one who has to walk through it." -Morpheus

Inaktiv

japp Copperhead e bra funkar bra för höger- och vänsterhänta


signatur

I got an OS i think it's called vista but i call it "Shita"

Är också vänsterhänt men lärde mig köra med höger när vi köpte en logitech joystick som var höger gjuten för 12 år sen Har sen dess kört musen med höger också... ...jag är nog lite konstig för jag spelar gitarr som en högerhänt:P


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

hehe jag spelar också gitarr som en högerhänt fast jag är vänterhänt


signatur

I got an OS i think it's called vista but i call it "Shita"

Men trummor som en vänsterhänt:P


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

^^ haha, fick just en bild i mitt huvud att en snubbe kommer hem till min polare (trummis) och ska testa trumsetet och sätter igång att typ möbelimera om (för att han är vänsterhänt)! xD

Nu kom jag på att samma polare är vänsterhänt! x/ Men han lirar både gittar/trummer/data som högerhänt!

1
Skriv svar