ATI Radeon Xpress 1250 totalt odugligt?

Medlem
ATI Radeon Xpress 1250 totalt odugligt?

Tjena, ska slänga ihop en ny dator åt min spelglade far. Han gillar och spela nya spel som, call of duty 4 och supreme commander osv. men datorn han har tittat ut har ett inbyggt grafikkort ett "ATI Radeon Xpress 1250" det kortet är väl så oduligt att man knappt kan spela hederliga spel som counter-strike på? rätta mej ifall jag har fel .

Inaktiv

Har för mig att X1250 är byggt på X700 som faktiskt var ett helt ok kort. Polaren har ett sånt i sin laptop och lirade BF2 med rätt ok resultat. Fast det är klart, din farsa bör kika på ett ordentligt spelkort om han skall lira, nu är ju dessa billiga och behöver inte kosta med än 1500-2000 kr för ett högprestandakort.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

nj
Medlem

Ett "riktigt" grafikkort är helt klart att föredra.
Radeon Xpress 1250 bygger i grund och botten på de äldre Radeon X700-korten precis som PaddanL skrev, och har exakt samma nackdelar som hela X600/700/8x0-serien, dvs saknar hårdvarustöd för Shader Model 3.0 vilket en hel del nyare spel kräver.
Kikar man på prestandan i 3DMark enligt Notebookcheck.net så är det verkligen inget vidare.

1
Skriv svar