Medlem
Tvkort + Comhem

Någon som kan tipsa efter ett tvkort som fungerar bra tillsammans med Comhem? Jag har ingen box utan bara direkt från vägguttaget. Kör även Windows Vista

Inaktiv

ComHem använder såvitt jag vet ingen box. De har en störsignal när man inte betalar så att kanalerna rullar.

ComHems signal kommer via vanliga koaxialen så det ska inte behövas något speciellt kort utan i med ett vanligt TV-kort bara.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

jag har en comhem box, som jag inte använder eftersom jag inte har några betalkanaler längre så ligger den på vinden och samlar damm! Jag har testat att stoppa i ett gammalt tv kort som min tjej köpte för massa år sedan när hon bodde på studentrum men den hittar inga kanaler när jag kopplar i antennsladden från väggen! Söker jag dock genom den lilla medföljande antennen och inte genom sladd så hittar den 3-4 kanaler som går i luften. dvs inte genom mitt comhem abbonemang!

men hur som helst, vilket kort e bra då? jag vill ha så jag kan spela in och kolla direkt genom datorn då jag snart ska flytta och enbart kommer ha min dator + min 24" lcd skärm ett tag framöver! Orkar inte släppa med min vanliga tv jag har hemma då jag inte på bestämd tid vet hur länge jag kommer vara borta. Och som jag skrev tidigare så vill jag ha ett kort som funkar bra med vista och media center, har även 360 och vill kunna utnyttja det genom den dessutom

Medlem

någon som har tips på prisvärt och bra kort då? vad ska jag ha USB eller PCI? USB vore smidigt då jag har en bärbar och en stationär

Medlem

Nu har jag köpt mig ett Tv-kort, ett WinTV HVR-900 och det funkar prima... eller FUNKADE ska jag väl kanske säga! Super bra bild och allt tills jag formaterade, nu är bilden pixlig, har installerat allt som var men på skivan och pillat på alla inställningar men får det inte att bli bra igen! Någon som har råkat ut för samma sak, detta gäller även vissa filmer jag spelar i VLC player

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Nu har jag köpt mig ett Tv-kort, ett WinTV HVR-900 och det funkar prima... eller FUNKADE ska jag väl kanske säga! Super bra bild och allt tills jag formaterade, nu är bilden pixlig, har installerat allt som var men på skivan och pillat på alla inställningar men får det inte att bli bra igen! Någon som har råkat ut för samma sak, detta gäller även vissa filmer jag spelar i VLC player

Nya grafikdrivrutiner vore ju smidigt?

Medlem

kör senaste för både tvkort och grafikkortet

1
Skriv svar