Extreme QX9770 3,2 ghz

Medlem
Extreme QX9770 3,2 ghz

Tror ni denna processorn blir en flaskhals i crysis tillsammans med 9800 gtx?

http://www.nordichardware.se/nyhet,13515.html

Medlem

Haha, du är rolig du.


signatur
Medlem
Skrivet av landahl:

Tror ni denna processorn blir en flaskhals i crysis tillsammans med 9800 gtx?

http://www.nordichardware.se/nyhet,13515.html

Varför ska vissa personer bara skapa trådar för att skryta?

Det är rent barnsligt!

Medlem

Skryta? Är du avundsjuk om ja köper den?

Medlem

Jag är avundsjuk!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Det är väl bara att jobba , spara pengar och köpa.

Medlem

Jag skulle dock aldrig betala så mycket för en komponent. Men om du känner för att ge mig en såå.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Men seriöst, man är ju lite iq befriad om man inte inser att den där processorn INTE blir en flaskhals i crysis... den här tråden var endast för att skryta, inget annat...


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

AKK, Landahl the troll e tillbaka. *suckar*
Vi forumiter som minns det gamla forumet, minns nog också landahl..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Just precis och det visar bara hur patetiska ni va på det forumet. Jag blev avstängd pgr av att jag skröt för mycket om hårdvara. Jag som trodde att man endast blev avstängd om man gick till personangrepp. Zymac the troll lol... Kom med nå annat istället. Har jag hoppat på dig på nå sätt eller?

nj
Medlem

Skrytinlägg faller väl in under §3.1 och/eller §3.2;
3.1. Skriv kort - helst inte alls
Diskussionsforum är väldigt aktiva och chansen är stor att din fråga redan har besvarats en eller flera gånger. Kolla igenom de gamla inläggen och använd sökmotorn innan du skriver ett nytt inlägg. När du skriver bör du fatta dig så kort och koncist som möjligt.

3.2. Spamma inte
Vi ser allvarligt på spam, det vill säga alla typer av skräpinlägg. Som spam räknar vi upprepade meddelanden i ett och samma ämne (t ex länkar till andra sidor eller otillbörlig reklam), meningslösa eller off topic-inlägg som skrivs för att irritera eller förstöra för andra, eller olika "rekordförsök" som går ut på att skriva så många inlägg som möjligt i en diskussion.

Personangrepp är förbjudna med, bara anmäla inlägg som faller in under det, moderatorerna har inte direkt möjlighet att gå genom vartenda inlägg som skrivs själva så att anmäla underlättar oerhört.
Å andra sidan så är ju "troll" ett välkänt begrepp när det gäller diskussionsforum för folk som bara skriver skräpinlägg... Men ja, det beror väl på omständigheterna det nämns.

Antagligen så kommer väl allt som släpps inom en närmre framtid vara en flaskhals när det gäller just Crysis. Utvecklarna ska ju själva ha sagt att spelet är designat för att det ska räcka i 2-3 år rent hårdvarumässigt.
Citerar mig själv angående nVIDIAs kommande grafikchipset från din förra tråd;

Skrivet av nj:

Sedan så är det rätt omöjligt att ens spekulera i vad som behövs för övrig hårdvara för att driva nVIDIAs kommande D9E fullt ut förens de väl finns på marknaden och man ser vad kortet verkligen presterar "i verkligheten".

Core 2 Extreme QX9770 är testad i Crysis lite här och där, bara att söka lite och läsa testerna. Hur stor prestandaskillnad nVIDIAs kommande grafikkretsar kommer ge i Crysis jämfört med de nuvarande G80/G92-kretsarna är det, som sagt, bara att vänta på tills det kommer tester.

Sedan finner jag lite humor i att det alltid skylls på avundsjuka när det kommenteras att saker inte är värd pengarna, och att det är betydligt mer prisvärt och i den långsiktiga prestandan mer vettigt att lägga pengarna på tex två "mindre" uppgraderingar under samma period som den svindyra uppgraderingen ska räcka.

Medlem
Skrivet av landahl:

Just precis och det visar bara hur patetiska ni va på det forumet. Jag blev avstängd pgr av att jag skröt för mycket om hårdvara. Jag som trodde att man endast blev avstängd om man gick till personangrepp. Zymac the troll lol... Kom med nå annat istället. Har jag hoppat på dig på nå sätt eller?

Jag skulle nog vilja påstå att du med din ständiga förmåga att gång på gång plocka ihop det dyraste(inte alltid bästa) datorpaketet du kunde hitta och sedan skryta med för att få uppmärksamhet här på forumet, kvalificerar sig som att trolla.

Det var nog det som fick dig avstängd förra gången, och du verkar inte ha lärt dig mycket från den gången...

Skulle någon moderator tycka att kalla någon för forumtroll är ett personligt påhopp, tjaa, so be it.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ytteligare en av Landahls skryttrådar om saker han inte kommer köpa....


signatur
Inaktiv
Skrivet av landahl:

Just precis och det visar bara hur patetiska ni va på det forumet. Jag blev avstängd pgr av att jag skröt för mycket om hårdvara. Jag som trodde att man endast blev avstängd om man gick till personangrepp. Zymac the troll lol... Kom med nå annat istället. Har jag hoppat på dig på nå sätt eller?

Du skryter ju över hårdvara som inte ens nått marknaden.. Som te.x Nivida 9800 serien..

Skulle inte förvåna mig om du sitter och trycker på en sketen gammal HP med Intel P4 från Elgiganten som din pappa köpte åt dig..

Inaktiv

Nåja alla har sina perioder i livet.
De behöver ju inte bli permanenta.
Be om ursäkt, ta nya tag och skärpa sig kan ju vara en god idé


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Är detta en bra ihopplockad dator?

En sak till jag skiter i vad det kostar för jag har råd så tjata inte om pengar tack ...

SYSTEM 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 100 11 797:- 11 797:-
Antec TruePower Quattro 850W
ANTTPQUAT850W
Noctua NH-U9F 92mm Quadra-heatpipe 3800cm2 WITH NOCTUAFAN 7 dB(A) Socket 775 / AMD-socket
NOCTNHU9F
Western Digital Raptor WD1500ADFD 150GB 10000rpm 16MB cache S-ATA
WD1500ADFD
Hitachi Deskstar T7K500 320GB 7200rpm 16MB SATA2
HIT7K500-320S2
Sony 1.44Mb 3.5" floppy BLACK/SVART
FL144BL
Pioneer DVR-112DBK DVD±RW Dual-Layer 18X BLACK bulk IDE
PIODVR-112DBK
BFG GeForce 8800Ultra OC 630MHz GPU 768MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI SLI-ready RETAIL PCI Express
BFG88ULOC
Windows Vista Home Premium 64-bit DVD Svensk OEM
WINVHP64SE
Asus P5E3 DELUXE iX38 4DDR3-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio DUAL GB-LAN Firewire Socket775 ATX
ASP5E3DLX 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 100 2 595:- 2 595:-
OCZ Platinum EB XTC 2x1024MB (tot. 2048MB) DDR3 PC3-14400 1800MHz
2GBKDDR3O1800PEB 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 100 5 150:- 10 300:-
Intel Core 2 EXTREME QUAD X9650 3.0GHz 12MB FSB1333 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775
IQX9650 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 100 8 995:- 8 995:-

Totalpris 33 687:-

Medlem

Bra är den väl, men du kan få samma prestanda för många tusenlappar mindre.

Och btw håller med dom andra lite hehe.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Okej plocka ihop en dator som är mycket billigare och har samma prestanda!

Medlem
Skrivet av landahl:

Skryta? Är du avundsjuk om ja köper den?

Inte direkt. Snarare så anser jag dig vara otroligt dum som lägger ned onödiga pengar när 6850 och 8800Ultra inte hamnar långt efter prestandamässigt.

Medlem

*Suck* Nu håller han på exakt som han gjorde innan han blev bannad förra gången.

Såfort någon kommenterar att det är onödigt dyrt så påstår han att man är avundsjuk.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av ForEvo:
Skrivet av landahl:

Just precis och det visar bara hur patetiska ni va på det forumet. Jag blev avstängd pgr av att jag skröt för mycket om hårdvara. Jag som trodde att man endast blev avstängd om man gick till personangrepp. Zymac the troll lol... Kom med nå annat istället. Har jag hoppat på dig på nå sätt eller?

Du skryter ju över hårdvara som inte ens nått marknaden.. Som te.x Nivida 9800 serien..

Skulle inte förvåna mig om du sitter och trycker på en sketen gammal HP med Intel P4 från Elgiganten som din pappa köpte åt dig..

haha det var dagens det ,, Precis vad jag behövde:P

Medlem
Skrivet av Zymac:

AKK, Landahl the troll e tillbaka. *suckar*
Vi forumiter som minns det gamla forumet, minns nog också landahl..

Haha, det hade jag missat. Var aldrig i hårdvaru delen på den tiden... Vad gick han med för nick då?

Kul med mytomaner till en viss gräns... Minns ni mcbolan?

Ps, här har ni en annan mytoman på FZ;
http://www.fz.se/medlem/?id=1111

John Greed, jaså är du en svensk musiker? Jag trodde John Greed var en amerikansk juvelerare och designer, står så om man söker på google


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Om du har så mycket pengar, varför inte be OSS att sätta ihop en så bra dator som möjligt?

1
Skriv svar