Uncharted 2 går loss på 20 miljoner dollar

Robot
Medlem
Uncharted 2 går loss på 20 miljoner dollar

Ser jag fram emot :- )

Inaktiv

Ok? Ja första spelet var ju... hur ska man säga... "bra"...

Medlem

Det är inte första spelet som påstår att det pressar max ur PS3:n. Men, någon gång ska väl vara det första och Uncharted 2 är verkligen inte osmakligt på bild.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Titlen antyder snarare att de redan släppt spelet och att ingen köpte det så de förlorade 20 miljoner dollar. Kanske ändra titel?

Medlem

Tyckte ett var väldigt bra, En smula linjärt på hur vida vilka vägar man kunde ta till målen.
Men med AC schemat så kanske det blir lite friare.
Men det får inte gå till överdrift heller så som FC2 eller GTA4.
Då förlorar man perspektivet på sjävla berättelsen.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av wsod:

Titlen antyder snarare att de redan släppt spelet och att ingen köpte det så de förlorade 20 miljoner dollar. Kanske ändra titel?

Ah, jag tror engelskan biter sig fast i din nacke lite här. Ruskar om dig lite olustigt.

Det är ett vanligt svenskt uttryck. Men, kan tänka mig att om man skummar igenom rubrikerna så kan "Uncharted 2" "loss" och "20 miljoner dollar" tillskansa sig oförtjänt uppmärksamhet.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Naughty Dog är ruggigt bra spelutväcklare - första Uncharted var ju sjukt bra spel - ett av de roligaste jag spelat någonsin

ser extremt mycket fram emot detta


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Ettan var så jävulskt bra. En film av spelet skulle inte skada heller.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Ska bli intressant. Jag spelade igenom ettan för första gången härom dagen. Helt ok spel - dom har fått till skjutandet bra. Men det behöver lite mer Tomb Raider/Mirror's Edge/Assassin's Creed-flyt i rörelserna. Något som dom tydligen också insett hehe. Drake kändes bitvis klumpig i ettan.

Att det är linjärt stör mig inte det minsta, dock. Det är många spel som skulle må bra av att droppa hela sandlåde-mentaliteten och bli lite linjära istället.


signatur
Inaktiv

"Suga ur kraften"? Skulle isåfall vara roligt att se den "kraften". Finns ju ingen skillnad på spelen på Xbox 360 och Playstation 3 och ändå "sägs" det finnas bättre prestanda.

Nejmen varför gör dom inte så här på alla spel isåfall?

Medlem

Bilderna som finns på det här spelet är verkligen snygga frågan är ju hur efter arbetade dom är.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Efter att gt5p släpptes har det egentligen inte varit någon tvekan om vilken konsoll som är det kraftfullaste.
Uncharted 1 hade riktigt hög klass och vad jag sett av 2'an så här långt så komer nog ingen bli besviken.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Håller på att spela igenom ettan nu, skitkul spel ju Ser fram emot tvåan.

Medlem
Skrivet av Sito:

Efter att gt5p släpptes har det egentligen inte varit någon tvekan om vilken konsoll som är det kraftfullaste.

Jasså det säger du? Jag tycker de är ganska likvärdiga faktiskt (om vi nu jämför 360:n med PS3:an dvs)...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av showerguy:

"Suga ur kraften"? Skulle isåfall vara roligt att se den "kraften". Finns ju ingen skillnad på spelen på Xbox 360 och Playstation 3 och ändå "sägs" det finnas bättre prestanda.

Nejmen varför gör dom inte så här på alla spel isåfall?

Klart att de är skillnad på PS3 och 360 spelen nubcake.

Varför dom inte gör sån här grafik på alla spel? Tid, Pengar och Kompetens etc etc.
Svårt att hajja?

Medlem

Ettan kunde inte vara mer perfekt så lika stor budget till tvåan låter ju skit nice.
Gissar på en satsning av co-op!!!

Medlem

Hej,
Varför måste alla trådar om konsolspel komma att handla om vilken konsol som är kraftfullast av PS3 och Xbox360? Är det inte intressantare att diskutera spelen i sig istället? Uncharted (den första delen) är nog det bästa singleplayerspel jag har spelat på mycket länge. Vad det gäller handling och "filmatisk upplevelse" så är det t om det bästa. Ser verkligen fram emot detta spel och önskar att det släpps på så många plattformar som möjligt så att alla kan få tillgång till det.

Ha det gott!!

Medlem

Det är Uncharted som gör att jag verkligen vill köpa ett PS3. Argh! En fin liten rund summa förresten, haha.

Medlem

Har inte fått chans att prova Uncharted 1, men förmodar att det är en mycket bättre version av Tombraider spelen, det är lite i samma stil väl, äventyr och lite småknepigt ibland ?

Medlem

håller med soldier_blue här. varenda tråd hadlar om ps3/x360. Jag valde 360 för att jag gillar kontrollern bra mkt bättre, men lirar gärna ps3 när jag får chansen. Ordet "fanbay" borde förbjudas.

/Frisell

Inaktiv

Det här ser man fram emot, NÅGOT!!!

Medlem
Skrivet av Harpa:

Det är inte första spelet som påstår att det pressar max ur PS3:n. Men, någon gång ska väl vara det första och Uncharted 2 är verkligen inte osmakligt på bild.

sånna därna saker är imo skit snack.
kolla på Ps2 det tog _många_ år innan spelen verkligen blev "wtf? hur faan fick dom detta å funka med PS2?"

Men aja, vi har ju inte sett spelet, men jag är rätt så övetygad om att det kommer spel som "maxar" ännu mera. PS3 är ju ung än, och det tar faan lång tid innan de lär sig alla små knep.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Harpa:

Det är inte första spelet som påstår att det pressar max ur PS3:n. Men, någon gång ska väl vara det första och Uncharted 2 är verkligen inte osmakligt på bild.

sånna därna saker är imo skit snack.
kolla på Ps2 det tog _många_ år innan spelen verkligen blev "wtf? hur faan fick dom detta å funka med PS2?"

Men aja, vi har ju inte sett spelet, men jag är rätt så övetygad om att det kommer spel som "maxar" ännu mera. PS3 är ju ung än, och det tar faan lång tid innan de lär sig alla små knep.

Eller rättare sagt, det händer rätt tidigt att det pressar ur all kraft.

Sen börjar man optimera och blir effektivare.
Effektivitet for ze win.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

aa precis, det lät bättre ord


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Frisell:

håller med soldier_blue här. varenda tråd hadlar om ps3/x360. Jag valde 360 för att jag gillar kontrollern bra mkt bättre, men lirar gärna ps3 när jag får chansen. Ordet "fanbay" borde förbjudas.

/Frisell

Jag gillar också 360 kontrollern, har den till PC, men när det kom till kritan var mediafunktionerna i PS3:an viktigare för mig än något som 360:n hade att erbjuda. Nu har jag faktiskt vant mig vid kontrollen också. Till och med triggerknapparna.

Uncharted 1 blir det nog till att hyra å spela igenom någon helg, möjligtvis köpa det för 210 kr från play.com

Medlem

Skaffat platinum på Uncharted och jag är tok nöjd med spelet. Det var spelet som gjorde att jag skaffade mig en PS3. Bästa spelköpet på bra länge. Fantastiskt snyggt spel men framförallt var det mycket underhållande att spela. Hoppas 2:an behåller samma grund och charm men gör det större, då blir det perfekt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Ser verkligen fram emot detta spel och önskar att det släpps på så många plattformar som möjligt så att alla kan få tillgång till det.

Ha det gott!!

Det hoppas inte jag, inte för att undanhålla ett bra spel till 360-ägare utan just för att uncharted är så välgjort som det är JUST för att ND slapp tänka på hur en del effekter ska skrivas om för rendering i directx mm.

Som jag sagt länge, de bästa spelen är överlag exklusiva titlar eftersom de allt som oftast är finslipade just för den maskinen.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

1
Skriv svar