Inaktiv
Grafik?

Tillstött problem som är lite skumt. Använder då X1950Pro. Kör i en HalfLife-server som jag brukar köra i och har som vanligt lägst ping i servern, men ändå segar det, om jag tar upp minor så kanske minorna syns efter 30 sek och då först kan jag använda dem. Växlar direkt till Crysis och Day of defeath för att utesluta överhettning och då brutalsmider det. Tänkte att snubben kanske har ändrat i servern och därför blev det som det blev, men har inte fått tag i server-köraren än. Ska fortsätta forska och berättar om jag kommer på vad det är. Tråkigt om det är grafikkortet eller grafikdriv som strular i just HalfLife. Any ideas?

Det som jag egentligen ändrat är att jag nu kör 1000mbit från moderkortet istället för från ett 1000mbit kort som jag hade i förut + grafik till X1950Pro. Har tyvärr ingen ytterligare burk jag kan testa samma server med just nu (står som server, någon har defekt MB och så vidare).


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Skummt. Har X1950PRO fungerar utmärkt. Kolla med drivrutiner mm.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Det kom nytt driv i dagarna så jag rensade det gamla på minsta lilla fil och la in det nya. Tyckte först att det fungerade perfekt för att finna att problemet var kvar.

Ville utesluta ljudet helt så jag tog bort det också och körde utan ljud, problemet kvarstod.

Har kikat och lagt in DX på nytt också och en del annat.

Den beter sig som om den är överhettad mer eller mindre men jag kan ju växla till andra krävande spel och det smider där hur många timmar som helst i sträck, så det är uteslutet tycker jag.

Har servern flyttat till annan ort eller något men jag har fortfarande lägst ping i servern så det är egentligen också uteslutet.

Slutsatsen blir att mot just en del servrar som jag spelat mycket i tidigare strular det alldeles enormt och förmodligen har de ställt om i servern så att det inte fungerar mot min burk. Var nyss in i samma spel men i en hårt belastad server som körs från ett annat ställe och det smider där med 10 i ping. Kan inte komma på någon annan slutsats.

Surt bara att det strular i just en server som man verkligen gillar....... Har inte fått tag i ägaren än heller så vet inte än. Återkommer när jag vet om det finns intresse.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Har löst problemet.

Dock har jag gjort så mycket under en vecka så jag vet inte exakt vad lösningen var.

Det sista var dock att ta bort .blob filerna i Steam (trodde inte det var så enkelt den här gången) och efter det sista ingreppet smider det som tidigare.

Härligt att kunna köra HL igen i alla fall.

Skam den som ger sig


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Trodde jag ja. När det kom in lite mer spelare segade det enormt men pingen var troget kvar på 10-30. Bara att fortsätta då.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar